خانهاخبار
دنیای متا واقعی می‌شود!

دنیای متا واقعی می‌شود!

متا با اولین فروشگاه فیزیکی خود، به زودی در دنیای واقعی هم حضور می‌یابد.
۱۴۰۱/۲/۶

در روز ۲۵ آوریل (۵ اردیبهشت)، متا خبر از اولین فضای خرده‌فروشی خود داد که در آن مشتریان می‌توانند نگاه و احساس مستقیمی به سخت‌افزارهای این شرکت داشته باشند. این فروشگاه قرار است به طور رسمی در ۹ می، روز پیروزی (سالروز اتمام جنگ جهانی دوم)، مصادف با ۱۹ اردیبهشت افتتاح شود و همچنین یک تب جداگانه هم در وب‌سایت رسمی متا (meta.com) به این فروشگاه اختصاص داده خواهد شد.

اولین فروشگاه فیزیکی متا به نام Meta Store، در نزدیکی قسمت Reality Labs این شرکت در کالیفرنیای آمریکا واقع شده است. این مکان به عنوان مکانی برای نمایش گستره روزافزون محصولات سخت‌افزاری که متا تولید می‌کند عمل خواهد کرد. در حال حاضر این فروشگاه شامل بخش‌های زیر است:

  • Portal: دستگاه‌های تماس ویدیویی
  • RayBan Stories: عینک‌های هوشمند متا
  • Quest 2: هدست واقعیت مجازی این شرکت که پس از تغییر نام تجاری Oculus، جایگزین آن شده است

image

 

متا عنوان کرده که هدفش از ایجاد چنین فضایی، امکان دسترسی کاربران به تجربه فناوری است، تا کاربران به گفته این شرکت «بیشتر قدردان این امکانات باشند». در قسمت RayBan Stories مشتریان می‌توانند با این عینک‌ها بازی کنند و گزینه‌های سفارشی سازی آنها را هم تست کنند. آنها همچنین می‌توانند از قسمت‌های نمایشی Portal و Quest 2 بازدید کنند و تمامی محصولات موجود در این این قسمت‌ها را به صورت امتحانی استفاده کنند.

متا استور به همان اندازه که در مورد زمان حال است، در مورد آینده هم هست. هدف اصلی از این اقدام نه تنها این است که ببینیم کاربران امروز با دستگاه‌های متا چه کاری می‌توانند انجام دهند، بلکه نشان داده شود که آنها چطور می‌توانند راه را به سمت متاورس هموار کنند. به نظر می‌رسد که این مفهوم هنوز برای بسیاری از افراد دور از ذهن است، از این رو متا قصد دارد تا آن را با حرکت‌های اینچنینی ابهام‌زدایی کند.

نکته دیگری هم که وجود دارد این است که فضای خرده‌فروشی متا را قادر می‌سازد تا خود تجربه‌ای دست اول از دیدن تعامل مستقیم و عکس‌العمل‌های کاربران هنگام استفاده از گجت‌های این شرکت، داشته باشد، لذا در این پروسه این شرکت می‌تواند اطلاعات مفید و درستی را از کاربران جمع‌آوری کند. با جمع‌آوری این اطلاعات متا قادر خواهد بود تا استراتژی تجاری خود را به طرز صحیحی اصلاح کند و چشم‌انداز خود را برای آینده متاورس شکل دهد.

به نظر شما این پروژه بلند پروازانه متا تا چه حد امکان موفقیت دارد؟ آیا استقبال از آن روز به روز بیشتر خواهد شد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)