خانهاخبار
پنج نکته مهم صرفه جوئی و کاهش مصرف برق که باید بدانید

پنج نکته مهم صرفه جوئی و کاهش مصرف برق که باید بدانید

برق علاوه بر اینکه در خانه مصرف دارد، در ادارات، بیمارستان ها، کشاورزی، صنایع بزرگ و کوچک و مکان های تجاری نیز کاربردهای بسیار زیادی دارد.
۱۴۰۱/۲/۶
image

برق علاوه بر اینکه در خانه مصرف دارد، در ادارات، بیمارستان ها، کشاورزی، صنایع بزرگ و کوچک و مکان های تجاری نیز کاربردهای بسیار زیادی دارد. اگر 1 تا 2 ساعت برق قطع شود زندگی در همه بخش ها مختل می شود و ارائه خدمات توسط بخش هائی که گفته شد با مشکل بزرگی روبرو می گردد. در این سال ها کم شدن باران و خشکسالی هائی که رخ داده است ، باعث شده که آب های زیرزمینی و سطحی کم شود.

سلب مسئولیت: سایت جی اس ام در تهیه این متن تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی درباره درستی محتوای آن ندارد.

در دنیای امروز زندگی کردن بدونه وجود برق غیر ممکن می باشد و بایستی تا حد امکان در مصرف برق صرفه جوئی کرد و تا حد امکان سعی در کاهش مصرف برق داشت. به علاوه کاهش مصرف برق کاهش هزینه ها را به دنبال خواهد داشت.

با توجه به اینکه این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار می باشد در ادامه این مقاله به بیان اطلاعاتی در زمینه صرفه جوئی و کاهش مصرف برق می پردازیم.

کاهش مصرف برق

اگر بخواهیم دید کلی به کاهش مصرف برق و صرفه جوئی در برق داشته باشیم، می توانیم بگوئیم که اولا همه انرژی ها بالاخره یک روز تمام می شوند و بازیافت انرژی مستلزم گذشت سالهای طولانی می باشد. به علاوه برخی از انرژی ها قابل تجدید نمی باشند به همین خاطر صرفه جوئی در مصرف آنها باید در اولویت کار ما قرار گیرد. دوما ما در برابر اعضای جامعه مان، خانواده مان و به طور کلی مردم دنیا و آیندگانمان مسئول هستیم و باید در مصرف برق حساس باشیم تا آیندگان نیز بتوانند از برق استفاده کنند.

سوما صرفه جوئی در مصرف برق موجب کم شدن هزینه ها و به حداقل رسیدن قطعی جریان برق مخصوصا در فصل های گرم سال می گردد. به همین خاطر می توانیم بگوئیم کاهش مصرف برق و صرفه جوئی در مصرف برق یکی از اصول اصلی در جوامع امروز می باشد که باید رعایت شود .

روش های کاربردی صرفه جوئی در مصرف برق

1- استفاده صحیح از کامپیوتر و خاموش کردن به موقع آن

در این عصر که به عصر ارتباطات معروف است، در تمام محیط های فرهنگی، ادارات، بیمارستان ها، محیط های تجاری و خصوصا منازل کامپیوتر وجود دارد. کامپیوتر از لحاظ استفاده از مانیتور ال ای دی میزان مصرف برق پائینی دارد اما بی مصرف هم نیست و به میزان مشخصی برق مصرف می کند. زمانی که کارتان با کامپیوتر تمام می شود حتما آن را خاموش کنید. افراد فکر می کنند اگر کامپیوتر را در حالت اسکرین سیور Screen Saver بگذارند، کاهش مصرف برق را به دنبال خواهد داشت، اما باید بدانند که اصلا اینطور نیست و در این حالت نیز مصرف برق ادامه دارد . کامپیوترهای قدیمی از این هم بدتر هستند و به دلیل اینکه مانیتورهایشان لامپ تصویر دارند و قطعات اصلی و جانبی دیگرشان قدیمی هستند مصرف برق بالاتری نسبت به کامپوترهای جدید دارند. اگر از سیستم قدیمی استفاده میکنید بهتر است که آن را هرچه سریعتر با یک سیستم جدید جایگزین کنید زیرا تعویض با سیستم جدید موجب کاهش مصرف برق و در کل کاهش در هزینه ها می شود.

 

2- استفاده از لامپ های کم مصرف LED و خاموش کردن لامپ های اضافی

هیچ تفاوتی ندارد که شما در خانه هستید یا در محل کار یا مدرسه، محیط ورزشی، فرهنگی و تفریحی یا مکان های دیگر. در هر شرایطی که هستید می توانید در کاهش مصرف برق بکوشید. یکی از راهکارهای کلیدی که می توانید در کاهش مصرف برق صرفه جوئی کنید، استفاده از لامپ LED و کم مصرف می باشد که این لامپ ها علاوه بر اینکه میزان روشنائی خوبی دارند، مصرف برق بسیار کمی نسبت به لامپ های قدیمی دارند. برای همین در مصرف برق تا حد زیادی صرفه جوئی می کنند. همچنین شما بایستی از روشن کردن بی مورد لامپ های اضافی جلوگیری کنید و لامپ های اضافی را خاموش کنید. این کار در مدت طولانی موجب کاهش مصرف برق و صرفه جوئی بهینه می شود.

برای استفاده در منزل پیشنهاد ما استفاده از لامپ های کم مصرف 7 و 9 وات ال ای دی هستش ، زیرا هم نور خوبی دارند هم مصرف بسیار کم برق .

image

پیشنهاد میکنیم مطلب (  علت چشمک زدن لامپهای ال ای دی چیست ؟ ) را نیز بخوانید

3- خاموش کردن به موقع تلویزیون، ماشین لباسشوئی، کولر و دیگر وسایل برقی

یکی دیگر از اصول مهمی که برای صرفه جوئی می باشد، خاموش کردن به موقع وسایل برقی می باشد. برخی از وسایل برقی هستند که میزان مصرف بیشتری نسبت به بعضی دیگر از وسایل دارند برای همین نباید از آنها در ساعات اوج مصرف استفاده کرد. مثلا ماشین لباسشوئی، ظرفشوئی، سشوار و اتو را در ساعات پایانی و اوج مصرف برق استفاده نکنید. از این وسیله ها در طول روز مثلا از صبح تا عصر استفاده کنید. بعد از انجام دادن کار با وسایل برقی نیز آنها را حتما خاموش کنید و از برق بکشید. باید توجه کنید که با برنامه ریزی منظم و دقیق برای استفاده از تمام وسایل برقی که مورد احتیاجتان است می توانید موجب کاهش مصرف برق، صرفه جوئی بهینه در مصرف برق و همچنین کم تر شدن هزینه برق بشوید. برای انجام این کار 1 تا 2 ماه این روش را انجام بدهید تا متوجه اثر آن بشوید.

image

4- عایق کاری مناسب محیط و جلوگیری از هدر رفتن انرژی

همه شما این احساس را تجربه کرده اید که زمانی که فصل زمستان است و بخاری روشن است، هر بار که در ورودی باز و بسته می شود هوای سرد وارد خانه می شود. این مورد مصداق عایق بندی نامناسب می باشد که انرژی را هدر می دهد. به دلیل اینکه هر بار که در باز می شود هوای گرم را بیرون می برد و هوای سرد را به داخل می آورد. وسیله گرمایشی مانند بخاری هم بایستی دمایش بیشتر شود تا محیط گرمتر شود برای همین انرژی بیشتری می خواهد و اگر هیتر برقی باشد مستلزم مصرف برق بیشتر می باشد. پس زمانی که از انرژی سرمایشی و گرمایشی استفاده می کنید، درب و پنجره ها را عایق کنید تا از هدر رفتن بی جای انرژی در امان بمانید. از رفت و آمد بدونه دلیل خودداری کنید زیرا موجب هدر رفتن انرژی و افزایش مصرف برق می شوید.

5- توجه کردن به میزان مصرف انرژی لوازم خانگی

وسایل برقی و لوازم خانگی که در بازار موجود هستند، رده مصرف انرژی متفاوتی دارند. مثلا چند مدل از یک برند خاص کولر در فروشگاه ها وجود دارد که دلیل آن میزان مصرف متفاوت انرژی آن ها می باشد که هرکدام از آن ها رده انرژی متفاوتی دارند.

 این رده انرژی برای همه وسایل برقی صدق می کند. برای همین زمانی که برای خرید یک محصول به بازار می روید به این نکته دقت کنید زیرا بایستی برای خرید یک محصول با کیفیت و برای صرفه جوئی و کاهش در مصرف برق به رده مصرف انرژی آن دقت داشته باشید.

 دقت کنید محصولی را بخرید که میزان مصرف انرژی پایین تری نسبت به سایر محصولات مشابه دارد. رعایت این نکته در وسایل برقی پرمصرف مانند تلویزیون، کولر، ماشین ظرفشوئی، لباسشوئی و... اهمیت بسیاری دارد. بررسی هائی که در این زمینه انجام گرفته است نشان می دهد که یکی از کارهائی که کاهش مصرف برق را در پی دارد، توجه کردن به رده مصرف انرژی محصولات خانگی که برقی هستند می باشد.

کدام برند را برای خرید لامپ‌های ال‌ای دی انتخاب نماییم؟ 

برندهای باکیفیت زیادی در کشور ما به تولید لامپ کم مصرف مشغولند. ما برند فرنام را با بیش از 35 سال سابقه تولید محصولات روشنایی به شما پیشنهاد میکنیم شرکت فرنام یکی از برندهایی است که توانسته با تولید انواع لامپ‌های کم مصرف ال‌ ای دی با کیفیت برتر و طول عمر بسیار بالا ، جای خود را در میان نام‌های معتبر دیگر در این عرصه باز نماید

سایت شرکت فرنام  farnamlighting. com

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)