خانهاخبار
خرید توییتر توسط ایلان ماسک رسمی شد!

خرید توییتر توسط ایلان ماسک رسمی شد!

توییتر رسما اعلام کرد که ایلان ماسک آن را با قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری می‌کند.
۱۴۰۱/۲/۶

توییتر امروز رسما اعلام کرد که با پیشنهاد ایلان ماسک مدیر عامل تسلا، برای خرید این شرکت به قیمت ۴۴ میلیارد دلار موافقت کرده است. بلومبرگ اولین خبرگزاری بود که در اوایل صبح دوشنبه گزارش داد که توافق بین دو طرف قریب الوقوع است.

دو هفته پیش ایلان ماسک پیشنهاد خرید توییتر را به قیمت هر سهم ۵۴٫۲۰ دلار داد. توییتر و ماسک پس از هفته‌ها گمانه‌زنی و نمایش عمومی، امروز با معامله ۴۴ میلیارد دلاری موافقت کردند. گزارش‌های قبلی نشان می‌داد که هیئت مدیره توییتر نگران این بود که پیشنهاد ماسک تا زمانی که این غول رسانه‌های اجتماعی درآمد سه ماهه دوم خود را در اواخر این هفته اعلام کند، کمتر شود.

ماسک قبل از پیشنهاد خود برای خرید کامل این پلتفرم، ۹٫۲ درصد از این شرکت را پس از انتقاد شدید از توییتر، خریداری کرد. پس از خرید سهام، ماسک آماده پیوستن به هیئت مدیره شرکت بود تا تغییراتی را اعمال کند که به گفته او آزادی بیان را ارتقا دهد، اما مدیر عامل توییتر به طور غیرمنتظره‌ای اعلام کرد که ماسک دیگر به هیئت مدیره نخواهد پیوست.

image

 

ماسک در بیانیه‌ای گفت که می‌خواهد توییتر را با ویژگی‌هایی مانند مبارزه با ربات‌های اسپم و اکانت‌های تقلبی، به محیطی «بهتر از همیشه» تبدیل کند. بیانیه او در زیر آمده است:

آزادی بیان بستر یک دموکراسی کارآمد است و توییتر میدان شهری دیجیتالی است که در آن موضوعات حیاتی برای آینده بشریت مورد بحث قرار می‌گیرد. من همچنین می‌خواهم توییتر را با ارتقای ویژگی‌هایش، باز کردن الگوریتم‌ها برای افزایش اعتماد، مبارزه با ربات‌های اسپم، و احراز هویت انسان‌ها، بهتر از قبل کنم. توییتر پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارد. من مشتاقانه منتظر همکاری با این شرکت و جامعه کاربران هستم.

زمانی که پروسه خرید توسط ایلان ماسک کامل شود، توییتر به یک شرکت خصوصی تبدیل خواهد شد. انتظار می‌رود این معامله در سال ۲۰۲۲ بسته شود، اما این مسئله به تایید سهام‌داران شرکت و دریافت تاییدیه‌های نظارتی قابل اجرا بستگی دارد.

به نظر شما با خرید توییتر توسط ماسک، این اپلیکیشن چه تغییراتی می‌کند؟ آیا واقعا شاهد بهبود آن خواهیم بود یا برعکس؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)