خانهاخبار
گوشی‌های اوپو K10 5G و K10 پرو به طور رسمی معرفی شدند

گوشی‌های اوپو K10 5G و K10 پرو به طور رسمی معرفی شدند

شرکت اوپو به تازگی گوشی‌های جدیدی از سری K10 خود را در بازار کشور چین معرفی کرده است و در ادامه نگاهی دقیق‌تر به مشخصات این گوشی‌ها خواهیم انداخت.
۱۴۰۱/۲/۵

شرکت اوپو در ماه گذشته، از گوشی اوپو K10 رونمایی کرده بود و حالا نیز دو مدل رده بالاتر از این محصول را در کشور چین معرفی کرده است. متاسفانه، هنوز خبری از زمان عرضه نسخه جهانی این دو گوشی وجود ندارد.

 

اوپو K10 پرو

image

 

نسخه پرو گوشی اوپو K10، دارای نمایشگری ۶.۶۲ اینچی از نوع امولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است. همچنین گفته می‌شود که روشنایی این پنل در حین مشاهده محتوای HDR، به حدود ۱۳۰۰ نیت رسیده و در حالت عادی نیز معادل حدودا ۸۰۰ نیت خواهد بود. این نمایشگر دارای لایه محافظتی گوریلا گلس 5 نیز هست.

اوپو K10 پرو از چیپست کوالکام اسنپدراگون 888 استفاده کرده و ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم را نیز به همراه دارد. این گوشی همچنین در نسخه‌هایی با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به بازار آمده که البته نسخه با رم ۱۲ گیگابایتی، تنها به همراه حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی قابل تهیه است.

image

 

متاسفانه، این گوشی بر خلاف سخت افزار قدرتمند خود، سیستم دوربین چندان چشمگیر و رده بالایی را ندارد. دوربین اصلی اوپو K10 پرو، رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی و گشودگی f/1.8 را داشته و قابلیت لرزشگیر اپتیکال را نیز به همراه دارد. دوربین التراواید اوپو K10 پرو، یک سنسور ۸ مگاپیکسلی با گشودگی f/2.2 بوده و در نهایت، یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی را نیز داریم. در جلوی گوشی، شاهد دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی آن با گشودگی f/2.4 هستیم.

 

این گوشی دارای یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپری بوده که از سیستم شارژ سریع SuperVOOC ۸۰ واتی این شرکت نیز پشتیبانی می‌کند. زمان شارژ کامل اوپو K10 پرو، تنها معادل ۳۱ دقیقه است. از دیگر ویژگی‌های جذاب این گوشی، می‌شود به اسپیکر‌های با پشتیبانی از سیستم دالبی اتموس و یک موتور بازخورد لرزشی بسیار با کیفیت اشاره کرد که در همکاری با شرکت معروف ریزر ساخته شده و حس تایپ با یک کیبورد مکانیکی را تداعی می‌کند.

 

اوپو K10 5G

image

 

اوپو K10 5G، نسخه‌ای مقرون به صرفه‌تر در این سری نسبت به K10 پرو بوده اما همچنان از K10 معمولی قدرتمندتر است. این گوشی از چیپست مدیاتک دیمنسیتی 8000 مکس استفاده کرده و همانند اوپو K10 پرو، در نسخه‌هایی با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم روانه بازار خواهد شد.

image

 

سایز نمایشگر ۶.۵۹ اینچی این گوشی، نسبت به نسخه پرو تغییر چندانی نکرده است؛ اما شاهد استفاده از یک پنل LCD به جای اولد هستیم. نرخ نوسازی این پنل، همچنان ۱۲۰ هرتزی بوده و حداکثر میزان روشنایی آن نیز معادل با ۶۰۰ نیت است. وظیفه محافظت از پنل این گوشی، به عهده شیشه مقاوم سازی شده پاندا گلس بوده که با گوریلا گلس متفاوت است.

 

این گوشی نیز دارای یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر است؛ اما سرعت شارژ SuperVOOC آن، کمتر از نسخه پرو بوده و ۶۷ واتی است. اوپو K10 5G دارای اسپیکر‌هایی با پشتیبانی از سیستم صوتی دالبی اتموس بوده و موتور بازخورد لرزشی ساخته شده در همکاری با ریزر نیز در آن قرار گرفته است.

 

هر دوی این گوشی‌ها، در رنگ‌های آبی و مشکی روانه بازار خواهند شد. گوشی اوپو K10 5G، قیمتی معادل با ۱٫۹۹۹ یوآن (حدود ۳۱۰ دلار) را برای نسخه پایه داشته و در سوی دیگر، قیمت نسخه پرو از ۲٫۴۹۹ یوآن (حدود ۳۸۵ دلار) آغاز خواهد شد. درباره این گوشی‌ها چه می‌اندیشید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)