خانهاخبار
گوگل در آخرین لحظات قابلیت تشخیص چهره را از پیکسل 6 پرو حذف کرده است

گوگل در آخرین لحظات قابلیت تشخیص چهره را از پیکسل 6 پرو حذف کرده است

به تازگی مشخص شده که شرکت گوگل، تنها چند روز قبل از عرضه گوشی پیکسل 6 پرو قابلیت تشخیص چهره را از آن حذف کرده است.
۱۴۰۱/۲/۵

پرچمدار فعلی شرکت گوگل یا همان گوشی پیکسل 6 پرو، در ابتدا قرار بود تا به همراه قابلیت تشخیص چهره روانه بازار شود؛ اما به گزارش خبرگزاری 9to5Mac، گوگل کمی پیش از عرضه این گوشی، این قابلیت را از آن حذف کرد. با توجه به پشتیبانی اکثر گوشی‌های اندرویدی از قابلیت تشخیص چهره که تنها از سخت افزار دوربین جلویی گوشی استفاده می‌کند؛ همچنان احتمال اضافه شدن این ویژگی به سری پیکسل 6 شرکت گوگل وجود دارد.

image

 

دوربین سلفی گوشی‌های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو، رزولوشن چندان بالایی نداشته اما از کیفیت مناسبی برخوردار است. این گوشی‌ها به ترتیب دارای دوربین‌های سلفی با رزولوشن ۸ و ۱۱ مگاپیکسلی هستند. در سری پیکسل 6، خبری از رادار Soli، دوربین مادون قرمز و یا دات پروژکتور مانند آیفون‌ها نیست و این گوشی‌ها باید برای قابلیت تشخیص چهره، تنها از دوربین سلفی خود کمک بگیرند.

اینطور که به نظر می‌رسد؛ رزولوشن ۸ مگاپیکسلی دوربین سلفی به کار رفته در گوشی پیکسل 6، برای گوگل کافی نبوده و آنها به طور کلی تصمیم گرفته‌اند تا قابلیت تشخیص چهره را از این گوشی‌ها حذف کنند. البته، این امر نیز در نوع خود بسیار عجیب بوده زیرا گوگل در زمینه تشخیص چهره و پردازش تصاویر، از بهترین شرکت‌ها به حساب آمده و حتی با سخت افزار نه چندان قدرتمندی مانند دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی پیکسل 6، چنین تصمیمی کمی دور از ذهن به نظر می‌آید.

image

 

گوگل همچنین در تبلیغات سری گوشی‌های پیکسل 6 در کشور‌های متفاوت، بارها به قابلیت تشخیص چهره و سنسور اثر انگشت این گوشی‌ها اشاره کرده بود و پس از حذف این ویژگی‌، تمامی این تبلیغات را حذف کرد. به احتمال زیاد، در آپدیت بعدی که برای گوشی‌های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو منتشر خواهد شد؛ شاهد اضافه شدن قابلیت تشخیص چهره هستیم تا کاربران پرچمدار فعلی گوگل نیز بتوانند گزینه‌های بیشتری را در زمینه امنیت بیومتریک در اختیار داشته باشند.

image

 

درباره امکان اضافه شدن قابلیت تشخیص چهره به سری گوشی‌های پیکسل 6 و همچنین گزارشات منتشر شده درباره دلیل حذف این ویژگی چه می‌اندیشید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)