خانهاخبار
فروش گوشی‌های بازسازی‌شده (Refurbished) در سال ۲۰۲۱ افزایش چشم‌گیری داشته است

فروش گوشی‌های بازسازی‌شده (Refurbished) در سال ۲۰۲۱ افزایش چشم‌گیری داشته است

آمارها نشان می‌دهد که فروش گوشی‌های ریفربیشد یا همان بازسازی‌شده در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۵ درصد رشد داشته که در این آمار اپل رتبه اول و سامسونگ دوم بوده است.
۱۴۰۱/۲/۵

گوشی ریفربیشد یا بازسازی شده درواقع همان گوشی‌هایی هستند که مردم برای خرید مدل جدیدتر آن، مدل قدیمی را به شرکت سازنده می‌فروشند. شرکت سازنده در این جا بخش‌های مختلف گوشی را آزمایش می‌کند و سپس اگر امکان استفاده مجدد از آن وجود داشته باشد، آن را به یک باتری نو و گاهی اوقات یک بدنه نو مجهز می‌کند و با گارانتی، دوباره وارد بازار می‌کند. محصولات ریفربیشد اپل معروف هستند که البته احتمالا مدل‌های واقعی آن را در بازار ایران پیدا نمی‌کنید. سامسونگ هم اخیرا نسخه‌های بازسازی شده از گوشی‌های خانواده گلکسی اس 21 شامل هر سه مدل را به فروشگاه آنلاین خود اضافه کرده است.

حالا آمارها نشان از این دارد که سال گذشته سالی قدرتمند برای بازار فروش این‌گونه گوشی‌ها بوده است. در مقام مقایسه باید گفت که آمار فروش گوشی‌های نو در سال گذشته رشد ۴٫۵ درصدی داشته، در حالی که فروش گوشی‌های بازسازی شده در سال ۲۰۲۱ رشد خیلی خوب ۱۵ درصدی را تجربه کرده است.

image

 

گفته می‌شود یکی از دلایل این رشد، افزایش تقاضا برای گوشی‌های 5G بوده است، با این استدلال که گوشی‌های بازسازی شده 5G، تجربه این نوع گوشی‌ها را با قیمتی پایین‌تر برای مشتریان فراهم کرده است. بسیاری از مشتریان قصد داشتند که گوشی‌های خود را به یک گوشی 5G ارتقا دهند اما از نظر مالی برایشان سخت بوده که یک گوشی نو 5G را تهیه کنند، اما گوشی‌های بازسازی شده این امکان را به آنها داده که با قیمتی پایین‌تر گوشی خود را ارتقا دهند. با پذیرفتن این معاملات، اپراتورها هم شرایط بهتری را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند، و در واقع قوانین بازپس‌گیری گوشی‌ها را ساده‌تر کرده‌اند، زیرا می‌دانند پس از دریافت آن گوشی از مشتری، می‌توانند آن را پس از طی کردن پروسه لازم، به عنوان یک گوشی بازسازی شده دوباره به فروش برسانند.

با کمبود جهانی تراشه‌ها و همچنین سایر قطعات، برخی از خرده‌فروشان معتبر که به فروش گوشی‌های نو معروف هستند هم به طور فزاینده‌ای در حال عرضه تلفن‌های بازسازی شده به منظور افزایش فروش و درآمد خود هستند.

داده‌های Counterpoint نشان می‌دهد که آمریکای لاتین بیشترین افزایش سالانه در فروش گوشی‌های بازسازی شده را با ۲۹ درصد افزایش در سال گذشته داشته است. در رتبه دوم کشور هند است که دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد، این کشور هم در سال گذشته رشدی ۲۵ درصدری داشته است. چین همچنین بزرگترین بازار گوشی‌های بازسازی شده را دارد، اما افزایش سالانه این کشور در این حوزه در سال گذشته تنها ۱۰ درصد بوده است. آمریکا در این آمار با افزایش ۱۵ درصدی که کسب کرده، سومین رشد سالیانه را داشته است.

image

 

اپل محبو‌ب‌ترین برند گوشی‌های هوشمند در بازار گوشی‌های بازسازی شده است و پس از آن هم سامسونگ در رتبه دوم قرار دارد. با توجه به افزایش درآمد اپل و سامسونگ برای مدل‌های پرچم‌دار خود، اپراتورها معاملات بیشتری را در طرح‌های تعویض گوشی برای کار با آنها انجام می‌دهند. طبق گزارش Counterpoint، بازار ثانویه گوشی‌های بازسازی شده به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد تا به برخی از محبوب‌ترین مدل‌ها با قیمت‌هایی که حتی تا ۶۰ درصد تخفیف دارند، دسترسی داشته باشند.

آیا شما نیز فکر می‌کنید خرید یک گوشی بازسازی شده بهتر از یک گوشی نو است؟ یا اینکه دوست دارید با هزینه بیشتر یک گوشی نو را خریداری کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)