خانهاخبار
بهترین گوشی های سامسونگ از نظر باتری

بهترین گوشی های سامسونگ از نظر باتری

هیچ‌کس دوست ندارد موقع فیلم‌برداری و عکاسی یا وسط بازی یا تماشای فیلم گوشی‌اش خاموش شده و کارش نصفه بماند.
۱۴۰۱/۱/۳۱

هیچ‌کس دوست ندارد موقع فیلم‌برداری و عکاسی یا وسط بازی یا تماشای فیلم گوشی‌اش خاموش شده و کارش نصفه بماند. به همین دلیل مهم است به دنبال گوشی هوشمندی بگردیم که از این نظر قابل‌اعتماد باشد. زیرا عمر باتری یکی از معیارهای مهم برای خرید گوشی موبایل است. در بین انواع گوشی سامسونگ هم می‌شود به‌راحتی مواردی را پیدا کرد که از نظر باتری بهتر از سایرین بوده و بهتر عمل می‌کنند.

در ادامه این مقاله به معرفی چند مدل از بین سری‌های مختلف گوشی سامسونگ پرداخته‌ایم. اگر شما هم دوست دارید گوشی سامسونگی بخرید که علاوه بر ارائه ویژگی‌ها و امکانات خوب، عمر باتری مناسبی هم داشته باشد، این لیست می‌تواند شما را راهنمایی کند، پس در ادامه همراه ما باشید.

سلب مسئولیت: سایت جی اس ام در تهیه این متن تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی درباره درستی محتوای آن ندارد.

چطور بهترین گوشی از نظر باتری را پیدا کنیم

قبل از معرفی مدل‌های گوشی هوشمند، بهتر است بدانیم عمر باتری به چه چیزهایی بستگی داشته و گوشی‌ها را بر اساس چه معیاری باید سنجید:

  • ظرفیت باتری: اولین معیار مهم، ظرفیت یا اندازه باتری گوشی هوشمند است. همه گوشی‌ها ظرفیت باتری یکسان ندارند؛ اگر به دنبال عمر باتری بالا هستید، باید بیشترین مقدار میلی‌آمپر ساعت را انتخاب کنید.
  • میلی‌آمپر ساعت: این مفهوم به معنی میزان شارژی است که باتری تلفن همراه می‌تواند ارائه دهد. بهترین گوشی‌ها از نظر باتری، آنهایی هستند که میلی‌آمپر ساعت بیشتری دارند.
  • نمایشگر تلفن: هرچه نمایشگر گوشی هوشمند شما بزرگ‌تر باشد یعنی فضای بیشتری دارد و به قدرت بیشتری برای روشن‌کردن آن نیاز است. همچنین گوشی‌های هوشمندی که رزولوشن نمایشگر بالاتری دارند، درواقع پیکسل‌های بیشتری دارند و قدرت پردازش بیشتری می‌خواهند. این همچنین برای گوشی‌های هوشمند با نرخ تازه‌سازی بالا هم صدق می‌کند.
  • دوربین گوشی: دوربین‌های گوشی‌های همراه به‌عنوان یک بخش نرم‌افزاری مجزا، نیاز به قدرت باتری دارند. اگر با دوربین گوشی خود زیاد عکس و فیلم می‌گیرید، بدانید که مصرف باتری گوشی‌تان بالا خواهد رفت.
  • شارژ سریع: یا فست‌شارژ، قابلیتی است که کمک می‌کند باتری گوشی سریع‌تر شارژ شود. هرچه پروسه شارژ شدن گوشی شما کمتر باشد، بهتر است. امروزه تلفن‌های همراهی هستند که شارژ سریع تا 120 وات ارائه می‌دهند.

حالا که می‌دانید معیارهای مهم چه چیزهایی هستند می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید. پس در ادامه مدل‌های مختلف را بررسی کرده و طبق کاربردی که انتظار دارید، گوشی موردنظر خود را پیدا کنید.

 

بهترین گوشی‌های سامسونگ از نظر دوربین: سری A

سری A سامسونگ یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین سری‌های این کمپانی است. گوشی‌های تولید شده در این خانواده، میان‌رده هستند و در عین حالی که کیفیت ساخت خوبی دارند، نرم‌افزار قوی و امکانات و ویژگی‌های مناسب هم ارائه می‌دهند. در بین مدل‌های این سری می‌توانید گوشی‌های خوبی از نظر باتری پیدا کنید:

گوشی گلکسی A52 5G

image

 

این گوشی هوشمند ممکن است با فناوری 5G همراه باشد اما این تأثیری در عمر باتری آن نداشته. به شکلی که طبق تست‌های انجام شده، گوشی تا 12 ساعت و 19 دقیقه دوام می‌آورد. البته این عدد در شرایط استفاده از نرخ تازه‌سازی 60 هرتز به‌دست‌آمده است. بااین‌حال، گوشی سامسونگA52  به شما امکان می‌دهد از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز هم استفاده کنید که در بین گوشی‌های میان‌رده کمتر یافت می‌شود؛ اما عمر باتری را کمتر خواهد کرد. با تمام اینها، دوام باتری با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، 10 ساعت و 19 دقیقه بوده که همچنان در بین گوشی‌های هم‌رده، مناسب است.

این گوشی، میان‌رده است و نمی‌شود انتظار سرعت بالا از آن داشته باشید، مگر بخواهید به‌صورت جداگانه، شارژر سریع بخرید. چون با اینکه گلکسی  A52 5G از شارژ سریع تا 25 وات پشتیبانی می‌کند، شارژری که همراه آن است، تنها تا 15 وات را پشتیبانی می‌کند.

گوشی گلکسی A32 5G

image

 

همان‌طور که گفتیم، گوشی‌های میان‌رده سامسونگ، عمر باتری خوبی ارائه می‌دهند. مدل A 32 5G با نرخ تازه‌سازی 90 هرتز، تا بیشتر از 11 ساعت و نیم و با نرخ تازه‌سازی 60 هرتز، بیشتر از 12 ساعت دوام می‌آورد. شارژر همراه این گوشی هم تا 15 وات را پشتیبانی می‌کند و نمی‌توانید توقع توان زیادی از آن داشته باشید. بااین‌حال، A32 5G یک گزینه ارزان و باکیفیت با عمر باتری مناسب است.

بهترین گوشی‌های سامسونگ از نظر باتری: سری M

طبق آنچه کمپانی سامسونگ گفته، در تولید گوشی‌های سری M، تمرکز بر عمر باتری بوده است. یعنی می‌توانید در بین مدل‌های این سری، گوشی‌های هوشمندی با عمر باتری بسیار خوب پیدا کنید. ازآنجایی‌که این مدل‌ها درواقع میان‌رده محسوب می‌شوند، دارای نمایشگرهایی با نرخ تازه‌سازی پایین و پردازنده‌های سبک‌تر هستند که باعث می‌شوند عمر باتری گوشی بیشتر شود:

گوشی گلکسی M62 سامسونگ

image

 

مطمئنیم باتری 7000 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی، نظرتان را سریعاً به خود جلب خواهد کرد. این گوشی با یک نمایشگر 1080p و تراشه اگزینوس عالی ارائه می‌شود. به همین دلیل اگر عمر باتری بالا و نمایشگر OLED با رزولوشن زیاد را به‌صورت هم‌زمان می‌خواهید، گزینه مناسبی برای شما است. باتری M62 همچنین از شارژ سریع تا 25 وات پشتیبانی می‌کند و فرایند شارژ سریعی دارد. نکته مهم بعدی درباره آن هم پشتیبانی از شارژ معکوس است.

بهترین گوشی‌های سامسونگ از نظر باتری: سری S

سری S خط تولید گوشی‌های بالارده و پرچم‌دار این شرکت هستند. در تولید این سری بیشتر بر کیفیت ساخت و قابلیت‌های داخلی توجه شده. به این معنی که شاید باتری‌های آنها حجم زیادی نداشته باشند اما با وجود برخی ویژگی‌ها می‌توانند الگوی استفاده شما را تشخیص داده و مصرف باتری را پایین بیاورند:

گوشی گلکسی S22 Ultra

image

 

این مدل، بهترین گوشی سامسونگی است که در حال حاضر می‌توانید بخرید. این گوشی باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی دارد که در تست‌های انجام شده تا 13 ساعت و 17 دقیقه دوام آورده. باتری این گوشی از شارژ سریع تا 45 وات پشتیبانی کرده و شارژ بی‌سیم 15 وات و شارژ بی‌سیم معکوس 4.5 وات دارد. به کمک پردازنده بهبودیافته S22 Ultra می‌توانید بدون نگرانی با گوشی خود کارکرده و با شارژ سریع، در مدت زمانی کم، دوباره آن را شارژ کنید.

گوشی گلکسی S21 Ultra

image

 

گوشی S21 Ultra با یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی قدرت دهی می‌شود. با اینکه نمایشگر این گوشی رزولوشن بالایی دارد اما به لطف سخت‌افزار بهبودیافته، باتری مدت‌زمان زیادی دوام می‌آورد. طبق تست‌های انجام شده، میانگین مدت‌زمان عمر باتری این گوشی حدود 14 ساعت به‌دست‌آمده که حتی از مدل جدیدتر S22 Ultra هم بیشتر است. گوشی شارژ سریع را تا 25 وات، شارژ بی‌سیم را تا 15 و شارژ معکوس بی‌سیم را تا 4.5 وات پشتیبانی می‌کند.

 

بهترین گوشی سامسونگ از نظر باتری: سری نوت

سری نوت که دیگر تولید نمی‌شوند، بخشی از تولیدات شرکت سامسونگ بودند که به مشخصات بالا، طراحی زیبا و داشتن قلم S  معروف هستند:

گوشی گلکسی Note 20

image

 

گوشی گلکسی Note 20 با باتری 4500 میلی‌آمپر ساعت عرضه شده که از شارژ سریع تا 25 وات، شارژ بی‌سیم تا 15 و شارژ بی‌سیم معکوس تا 4.5 وات پشتیبانی می‌کند. طبق تست‌های انجام شده، این گوشی به طور معمول تا 11 ساعت و 58 دقیقه دوام آورده است.

سخن نهایی

در این مقاله به بررسی چند مدل از بهترین گوشی‌های سامسونگ از نظر باتری پرداختیم. همچنین گفتیم برای انتخاب بهترین گوشی در این زمینه بهتر است به معیارهایی مانند نوع نمایشگر، توان دوربین و سرعت شارژ دقت کنید. به‌طورکلی، بهترین گوشی برای شما، مدلی است که به بیشترین حد پاسخگوی نیازتان باشد، پس سعی کنید مدل‌ها را نسبت به آنچه خودتان توقع دارید بسنجید. اگر معیار اصلی شما باتری باشد، این لیست می‌تواند کمکتان کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)