خانهاخبار
شیائومی 12S و 12S پرو با تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک پلاس احتمالا در حال توسعه هستند

شیائومی 12S و 12S پرو با تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک پلاس احتمالا در حال توسعه هستند

گوشی‌های پرچمدار نسل بعدی شیائومی احتمالا نسخه بروز شده سری شیائومی 12 خواهند بود.
۱۴۰۱/۱/۳۱

حدودا یک ماه پیش بود که گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه حداقل سه گوشی هوشمند متعلق به برند شیائومی با تراشه نسل بعدی کوالکام موسوم به تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک پلاس عرضه خواهند شد. همانطور که قبلا نیز شایعه شده بود، یکی از این گوشی‌ها به احتمال زیاد مدل پرمیوم سری شیائومی 12 یعنی شیائومی 12 الترا خواهد بود که انتظار می‌رود سه‌ماهه دوم سال میلادی جاری معرفی شود. حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، دو گوشی دیگر مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک پلاس نیز احتمالا پرچمداران نسل بعدی شیائومی به نام‌های شیائومی 12S و شیائومی 12S پرو خواهند بود.

تراشه فعلی اسنپدراگون 8 نسل یک که بر پایه فرآیند 4 نانومتری سامسونگ توسعه داده شده است در گوشی‌های شیائومی 12، شیائومی 12 پرو و شیائومی 12X به کار رفته است. از آن سو، تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک پلاس با شناسه مدل SM8475 در حال ساخت برپایه فرآیند 4 نانومتری TSMC است. در همین راستا، به نظر می‌رسد تراشه نسل بعدی کوالکام نسخه اورکلاک شده تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک باشد.

image

شایان ذکر است که تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک پلاس احتمالا در اوایل ماه مه سال جاری میلادی مصادف با بازه اردیبهشت خرداد رونمایی خواهد شد و اولین گوشی‌های مجهز به این تراشه در ماه ژوئن میلادی (خرداد تیر) روانه بازار خواهند شد. به علاوه، به احتمال زیاد برندهای موتورولا، لنوو، شیائومی و سامسونگ از اولین مشتریان تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک پلاس خواهند بود.

شیائومی 12S با نام Diting و شناسه مدل 2206123SC شناخته می‌شود و شیائومی 12S پرو نیز از شناسه مدل 2206122SC و نام Unicorn بهره می‌برد. متأسفانه در حال حاضر هیچگونه جزئیاتی از مشخصات فنی این دو گوشی هوشمند منتشر نشده است.

image

در نهایت، از دیگر گوشی‌های موردانتظار غول فناوری چینی می‌توان به شیائومی 12 لایت اشاره کرد که از نمایشگر 6.55 اینچی امولد با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 120 هرتزی بهره می‌برد. همچنین قلب تپنده این گوشی میان‌رده احتمالا تراشه اسنپدراگون 778G است که با دو مدل حافظه رم 6 و 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی همراه خواهد بود. در بخش دوربین، شیائومی 12 لایت از دوربین 64 مگاپیکسلی اصلی با لرزشگیر اپتیکال، لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی و سنسور ماکرو 5 مگاپیکسلی بهره خواهد برد. به علاوه، شیائومی 12 لایت احتمالا اواخر ماه جاری و یا ماه مه میلادی معرفی خواهد شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)