خانهاخبار
تلگرام باز هم با آپدیت‌های جذاب از راه رسید

تلگرام باز هم با آپدیت‌های جذاب از راه رسید

تلگرام به تازگی به روزرسانی‌هایی را در قسمت‌‌های مختلف اپلیکیشن خود ارائه کرده تا باز هم نشان دهد نسبت به اپلیکیشین‌های چت و تماس دیگر، متفاوت‌تر است.
۱۴۰۱/۱/۳۰

اپلیکیشن چت محبوب تلگرام اکنون با به روزرسانی‌های مفید، به شما کنترل بیشتری بر روی نوتیفیکیشن‌ها می‌دهد. حالا می‌توانید برای هر چت صدایی جداگانه تنظیم کنید و با استفاده کردن از ویژگی شخصی‌سازی بی‌صدا کردن چت‌ها، آنطور که می‌خواهید در مورد نوتیفیکیشن‌ها تصمیم بگیرید. بیایید به طور جز به جز به آخرین تغییرات آپدیت جدید تلگرام بپردازیم.

image

 

کنترل بیشتر روی نوتیفیکیشن‌ها و مدت زمان بی‌صدا کردن چت‌ها

تیم تلگرام تقریبا به صورت ماهانه ویژگی‌های مفید جدیدی را منتشر می‌کند و اکنون این تیم در حال اضافه کردن چند ترفند هیجان‌انگیز به این برنامه محبوب پیام‌رسان است. تلگرام در یک پست وبلاگی اعلام کرده که این به روزرسانی جدید در حال ارائه است و کنترل بیشتری بر نحوه استفاده از برنامه را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اولین ویژگی مربوط به نوتیفیکیشن‌ها است. شما اکنون می‌توانید هر صدایی را که می‌خواهید انتخاب کنید. اساسا می‌توانید این صدا را طوری تنظیم کنید که هر چت یک صدای جداگانه داشته باشد. علاوه بر این حتی می‌توانید یک پیام صوتی را به عنوان نوتیفیکیشن تنظیم کنید. شما می‌توانید یک فایل صوتی را به یک یا چند چت به طور دلخواه اختصاص دهید.

image

 

البته طبیعتا محدودیت‌هایی هم وجود دارد؛ مثلا فایل‌های انتخابی شما نباید بیشتر از ۳۰۰ کیلوبایت باشند و باید حداکثر ۵ ثانیه باشند. بنابراین اگر می‌خواهید مثلا آهنگ مورد علاقه خود را به صورت نوتیفیکیشن تنظیم کنید، باید آن را با یک برنامه ویرایش تبدیل به فایل مورد نظر با شرایط گفته شده کنید. نکته جالب در مورد این ویژگی این است که این صداها بین پلتفرمی هستند، به این معنی که می‌توانید از آنها در آیفون خود لذت ببرید در حالی که آنها را از یک گوشی اندرویدی آپلود کرده‌اید و برعکس.

اگر هم نمی‌خواهید که صدای نوتیفیکیشن خاص خود را ایجاد کنید، می‌توانید از منوی متنوع نوتیفیکیشن‌های تلگرام صدای دلخواه خود را انتخاب کنید.

همانطور که ممکن است برخی از شما بدانید، تلگرام دارای قابلیت چت بی‌صدا است و تیم توسعه‌دهندگان نیز مدت‌ها روی آن کار کرده‌اند. اما این قابلیت اکنون حتی مفیدتر از قبل شده است و گزینه‌های بیشتری را برای مدت زمان بی‌صدا کردن یک چت در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مثال می‌توانید توقف نوتیفیکیشن‌ها را برای مدت ۳۰ دقیقه تا حداکثر ۲ ماه تنظیم کنید. قبل از این به روزرسانی شما امکان این را داشتید که چت‌ها را به مدت ۸ ساعت تا حداکثر ۲ روز بی‌صدا کنید، اما با تغییرات جدید این مدت زمان تنوع بسیار بیشتری پیدا کرده که اتفاقا بسیار هم مورد استقبال قرار گرفته است. همچنین شما می‌توانید از منوی اختصاصی هر چت مدت زمان‌های متفاوت‌تری را برای آن چت سفارشی‌سازی کنید.

image

 

گزینه‌های بیشتر تایمر حذف خودکار و حالت تصویر در تصویر (برای کاربران اندروید)

به روزرسانی جدید تلگرام فقط مربوط به نوتیفیکیشن‌ها نمی‌شود. شما می‌توانید با آپدیت جدید از چند تایمر حذف خودکار بیشتر برای پیام‌هایی که نمی‌خواهید در آن چت باقی بمانند، استفاده کنید. با آپدیت جدید، می‌توانید پیام‌هایی را انتخاب کنید که بعد از ۲ روز، ۳ هفته، ۴ ماه، و حتی بیشتر به طور خودکار حذف شوند. علاوه بر این، این ویژگی را می‌توان در هر چت و هر زمان که خواستید فعال کنید.

image

 

تلگرام همچنین بهبودهایی را در حالت تصویر در تصویر (PiP) خود ارائه کرده است، اما متاسفانه این گزینه برای کاربران اندروید ارائه شده است و مشخص نیست که بعدا به iOS و iPadOS هم راه پیدا کند یا خیر. با بهبود این ویژگی ارائه شده حالا شما می‌توانید اندازه پنجره پخش کننده را تغییر دهید و کوچک کنید.

اما تلگرام برای کاربران iOS هم بهبود اختصاصی دارد؛ در این سیستم عامل ترجمه پیام‌ها بهبود پیدا کرده و اکنون از همان تعداد زبانی پشتیبانی می‌کند که در اندروید پشتیبانی می‌شود.

علاوه بر این، یک تغییر جدید در پیام‌های فوروارد شده به چت‌های دیگر وجود دارد. حالا شما قادر هستید که پاسخ به این پیام‌های فوروارد شده را هم در چت مشاهده کنید. بنابراین زمانی که یک پیام فوروارد شده را می‌بینید، در واقع با دیدن پاسخ‌ها، زمینه قبلی از این پیام می‌توانید به دست آورید.

آخرین تغییرات هم در این آپدیت جدید، اول مربوط به صفحه تنظیمات است که تلگرام برای قسمت تغییر شماره تلفن متصل به اکانت شما انیمیشن جدیدی را تدارک دیده است. در نهایت هم باید گفت که تلگرام در این به روزرسانی استیکرهای بیشتری را به حالت انیمیشن درآورده که اگر به صورت تکی ارسال شوند، ثابت نخواهند بود و می‌توانید انیمیشن جذابی از آنها را مشاهده کنید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)