خانهاخبار
اطلاعات جدید افشا شده در مورد اپل واچ سری 8

اطلاعات جدید افشا شده در مورد اپل واچ سری 8

Mark Gurman که سابقه خوبی در افشای اطلاعات محصولات جدید اپل دارد، امروز ویژگی‌هایی از اپل واچ سری 8 را بیان کرده است.
۱۴۰۱/۱/۲۴

به گفته Mark Gurman از بلومبرگ، با وجود مشکلات توسعه سنسور فشار خون و قند خون، اپل همچنان قصد دارد که حداقل یک سنسور جدید را به اپل واچ امسال اضافه کند و احتمالا این سنسور مربوط به اندازه‌گیری میزان حرارت بدن خواهد بود.

طبق گزارش‌ها اپل در حال کار بر روی یک سنسور به روزرسانی شده برای اپل واچ است که می‌تواند تشخیص دهد که کاربر فشار خون بالایی دارد یا خیر، اما این فناوری فعلا درگیر مشکل دقت در تشخیص است. گفته می‌شود که اپل چهار سال است که روی این فن‌آوری کار می‌کند، با این حال بعید به نظر می‌رسد که تا سال ۲۰۲۴ آماده شود و حتی ممکن است در سال ۲۰۲۵ شاهد معرفی آن باشیم.

اپل همچنین در حال روی یک نظارت غیر دردناک برای تشخیص میزان قند خون است، اما اعتقاد بر این است که این ویژگی همچنان سال‌ها زمان‌بر است تا عرضه شود و حتی خود اپل هم نمی‌تواند تخمین بزند که چه زمان بتواند آن را معرفی کند. با این حال اپل همواره بهبودهایی را در برنامه Health خود در آیفون برای پشتیبانی از دستگاه‌های سنجش میزان قند خون شخص ثالث به منظور کمک به افراد دیابتی ارائه داده است.

image

اپل همچنین در آینده‌ای نزدیک قصد دارد تا ویژگی‌های سلامت زنان را به اپل واچ و آیفون، و ویژگی‌های جدید مدیریت خواب، تناسب اندام، و دارو را در اپلیکیشن Health خود جای دهد. این شرکت همچنان در حال برنامه‌ریزی برای اضافه کردن سنسور دمای بدن به اپل واچ در سال جاری است. براین اساس، مدل‌های مختلف اپل واچ سری 8 می‌توانند تعیین کنند که دمای بدن کاربر بالاتر از حد معمول است یا خیر، اما در مورد میزان دقت این ویژگی هنوز شک و تردیدهایی وجود دارد.

به عنوان بخشی از سیستم عامل watchOS 9، اپل در حال برنامه ریزی برای بهبود ویژگی تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی فعلی خود با قابلیت جدیدی برای اندازه‌گیری مدت زمانی است که فرد در یک دوره معین در حالت فیبریلاسیون دهلیزی است؛ ضمن اینکه ممکن است انواع تمرینات بیشتر و معیارهای بیشتری برای تمرینات دویدن در برنامه Workout اپل واچ موجود شود.

همچنین iOS 16 ممکن است دارای بهبودهایی در برنامه Health باشد که عملکرد پایش خواب را گسترش می‌دهد و مدیریت دارو و ویژگی‌های سلامت زنان هم به آن اضافه شود. گفته می‌شود اپل در حال کار روی توسعه یک ابزار مدیریت دارو است که به کاربران اجازه می‌دهد تا قرص‌های خود را در برنامه Health اسکن کنند و به کاربران یادآوری کند که آنها را مصرف کنند، اما نسخه اولیه‌ای که قرار است امسال عرضه شود بعید است که شامل تمام عملکردهای مورد نظر اپل باشد.

در حالی که صحبت از تحقیقات زیاد اپل بر روی چندین ویژگی سلامتی است، Gurman اضافه کرده که تعدادی از کارمندان این شرکت در حوزه تحقیقات و فن‌آوری‌های مربوط به سلامتی، از پروسه این تحقیقات ناراضی هستند و می‌گویند که تحقیقات بیش از حد زمان می‌برد و اپل ریسک‌های لازم را در جهت پیشرفت کار انجام نمی‌دهد، این گروه از افراد اذعان کرده‌اند که حدود دو سال است که تقریبا هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.

کدام یک از سنسور‌های اپل واچ‌های موجود برای شما مهم است؟ به نظر شما وجود چه حسگری در اپل واچ‌های آینده از دیگر حسگرها ضروری‌تر به نظر می‌رسد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)