خانهاخبار
گوشی ویوو X نوت با چیپست اسنپدراگون 8 نسل اول و نمایشگر ۷ اینچی معرفی شد

گوشی ویوو X نوت با چیپست اسنپدراگون 8 نسل اول و نمایشگر ۷ اینچی معرفی شد

شرکت ویوو در امروز از یک گوشی تاشو، یک تبلت و یک گوشی بزرگ رونمایی کرده که در این مطلب، نگاهی به مشخصات گوشی بزرگ ویوو X نوت خواهیم انداخت.
۱۴۰۱/۱/۲۳

شرکت ویوو در امروز از محصولاتی چون گوشی تاشو ویوو X فولد، تبلت ویوو پد و همچنین گوشی بزرگ ویوو X نوت رونمایی کرد. ویوو X فولد، دارای نمایشگری ۷ اینچی بوده و شاید کار کردن آن با یک دست، چندان آسان نباشد؛ اما اگر طرفدار گوشی‌هایی با نمایشگر بزرگ هستید، این محصول مناسبی برای شما به حساب می‌آید.

 

نمایشگر این گوشی، توسط شرکت سامسونگ تولید شده و یک پنل E5 امولد ۷ اینچی با رزولوشن QHD+ و نسبت صفحه نه‌چندان معمول ۲۱:۱۰ است. به گفته ویوو، این نمایشگر برای مشاهده محتوا و همچنین مولتی تسکینگ بسیار مناسب بوده و همانند اکثر گوشی‌های دیگر که پنل‌های سامسونگ را به همراه دارند؛ موفق به دریافت امتیاز A+ از دیسپلی میت نیز شده است. حداکثر نرخ روشنایی این نمایشگر، معادل ۱۵۰۰ نیت بوده و ۱۱۲ درصد از محدوده رنگی DCI-P3 را نیز پوشش می‌دهد.

image

 

سنسور اثر انگشت مافوق صوتی و بزرگ این گوشی، زیر نمایشگر آن قرار گرفته و از سری 3D Sonic Max شرکت کوالکام است. این سنسور که پیش‌تر نیز روی گوشی‌هایی چون ویوو آی‌کو 8 پرو به کار رفته بود؛ در حدی بزرگ است که می‌تواند به صورت همزمان دو انگشت را تشخیص دهد. ویوو این گزینه را جهت امنیت بیشتر نیز در اختیار کاربر قرار داده و به گفته این شرکت، آنلاک کردن گوشی با دو اثر انگشت، امنیت آن را به میزان ۵۰٫۰۰۰ برابر افزایش می‌دهد. برای نمایش رنگ‌های طبیعی‌تر، یک سنسور تشخیص دمای رنگ نیز در جلوی گوشی قرار گرفته است.

بگذارید به سراغ سخت افزار گوشی برویم؛ ویوو X نوت از چیپست کوالکام اسنپدراگون 8 نسل اول استفاده کرده که برای یک پرچمدار سال ۲۰۲۲، امری قابل پیشبینی است. نسخه پایه این گوشی، ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی را به همراه دارد؛ اما امکان تههیه نسخه‌ای با رم ۱۲ گیگابایتی نیز وجود داشته و اگر بخواهید گران‌ترین مدل گوشی را خریداری کنید، یک رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی دریافت می‌کنید.

image

 

امنیت این گوشی، به لطف واحد پردازشی امن یا همان SPU چیپست اسنپدراگون بهبود یافته که برای نخستین بار روی یک گوشی شاهد به کار رفتن آن هستیم. وظیفه خنک کنندگی این چیپست، به عهده یک محفظه بخار بزرگ ۴۷٫۱۳۲ میلی متر مربعی و یک لایه گرافیتی است. ویوو یک الهام دیگر نیز از سری آی‌کو خود گرفته و در این محصول نیز خروجی پردازنده گرافیکی را از یک الگوریتم MEMC عبور داده که موجب افزایش فریم‌ریت بدون اعمال فشار بیشتری روی پردازنده گرافیکی خواهد شد.

ویوو X نوت دارای یک سیستم دوربین چهارگانه است. دوربین اصلی این گوشی، دارای یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی از نوع سامسونگ ISOCELL GN1 بوده که یک سنسور 1/1.3 اینچی با پیکسل‌های ۱.۲ میکرومتری و نرخ گشودگی f/1.57 است. عملکرد این دوربین در نور کم، به دلیل نرخ گشودگی آن بسیار خوب خواهد بود. لنز این دوربین نیز توسط شرکت نام‌دار زایس ساخته شده و برند ZEISS Vario-Tessar روی آن دیده می‌شود.

image

 

یک دوربین پریسکوپی با فاصله کانونی ۱۲۵ میلی متر نیز در این بین دیده شده که زوم اپتیکال ۵ برابری و زوم دیجیتال ۶۰ برابری را برای کاربران فراهم می‌کند. برای زوم متوسط و همچنین عکاسی پرتره، یک ماژول ۱۲ مگاپیکسلی روی گوشی قرار گرفته که همان سنسور سونی IMX663 است؛ این دوربین که فاصله کانونی ۴۷ میلی متری و گشودگی f/2.0 را دارد، وظیفه زوم ۲ برابری را بر عهده خواهد داشت.

یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی التراواید نیز روی گوشی قرار گرفته که زاویه دید ۱۱۴ درجه را دارد. همه این دوربین‌ها، توسط پردازشگر عکس ویوو V1 مدیریت می‌شوند که توان تشخیص چهره ۳۰ نفر را در عکس‌های گروهی نیز دارد. متاسفانه، باتری این گوشی چندان خاصی نبوده و ظرفیت آن همانند بسیاری از گوشی‌های دیگر اندرویدی، معادل ۵۰۰۰ میلی آمپر است. این باتری از سرعت شارژ ۸۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کند؛ اما از یک دستگاه رده بالا و مخصوص افراد پرمصرف، انتظار باتری بزرگ‌تر و سرعت شارژ بالاتری می‌رفت.

image

 

این گوشی در رنگ‌های مشکی، آبی و خاکستری روانه بازار شده که همه آنها دارای پشتی از جنس مشابه چرم و با دوختگی‌های مصنوعی هستند. پنل پشتی دوربین در این گوشی، ظاهر خاصی داشته و مشابه ویوو X70 پرو پلاس و احتمالا X80 پرو پلاس بوده که هنوز معرفی نشده است.

نسخه پایه گوشی ویوو X نوت که دارای ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است؛ با قیمت ۶٫۰۰۰ یوآن (حدود ۹۴۰ دلار / ۸۶۵ یورو) قابل تهیه است. گران‌ترین نسخه گوشی نیز که رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت را به همراه دارد؛ با قیمت ۷٫۰۰۰ یوآن (حدود ۱٫۱۰۰ دلار / ۱٫۰۱۰ یورو) روانه بازار خواهد شد. ویوو همچنین شارژر بی‌سیم ۵۰ واتی خد را برای مدتی محدود، به قیمت ۱۰۰ یوآن (حدود ۱۶ دلار / ۱۴ یورو) به فروش خواهد رساند و سرویس Vivo Care نیز تخفیف خورده و قیمت ۴۷۰ یوآنی (حدود ۷۴ دلار / ۶۸ یورو) را برای کاربران این گوشی خواهد داشت.

 

امکان رزرو این گوشی از امروز فراهم شده و خرید آن نیز از تاریخ جمعه ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین)، ممکن خواهد بود. درباره گوشی جدید ویوو چه می‌اندیشید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)