خانهاخبار
مدیاتک برای اولین بار توانست در لیست ۱۰ گوشی قدرتمند بنچمارک آنتوتو قرار بگیرد

مدیاتک برای اولین بار توانست در لیست ۱۰ گوشی قدرتمند بنچمارک آنتوتو قرار بگیرد

طبق لیست 10 گوشی قدرتمند ماه مارس آنتوتو، به نظر می‌رسد کوالکام همچنان برنده بلامنازع جنگ تراشه‌ها است.
۱۴۰۱/۱/۱۴

در حالی که برخی از بنچمارک‌های اولیه مانند گیک‌بنچ حاکی از آن بودند که تراشه پرچمدار مدیاتک یعنی دایمنسیتی 9000 قدرتمندتر از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل یک است، لیست 10 گوشی قدرتمند ماه مارس بنچمارک آنتوتو که از گوشی‌های هوشمندی که به تازگی عرضه شده‌اند تشکیل شده است، اذعان دارد تراشه پرچمدار کوالکام همچنان قدرتمندترین و کارآمدترین تراشه حال حاضر است.

براساس لیست آنتوتو، 8 گوشی از 10 گوشی حاضر در لیست مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک هستند. البته باید اشاره کرد که برای اولین بار تراشه دایمنسیتی 9000 که در گوشی‌های ردمی K50 پرو و اوپو فایند X5 پرو به کار رفته است موفق به کسب رتبه‌های 4 و 6 با کسب امتیاز نزدیک به یک میلیون شده است.

image

 

در جایگاه اولین این لیست رد مجیک 7 پرو با تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک قرار دارد و بعد از آن سری گوشی‌های IQOO 9 با تراشه مشابه قرار گرفته است. شایان ذکر است که در لیست ماه مارس آنتوتو جز دو تراشه از طرف مدیاتک و کوالکام هیچ تراشه دیگری قرار نگرفته است. در همین راستا، گلکسی اس 22 الترا مجهز به تراشه اگزینوس 2200 تنها موفق به حضور در لیست ماه فوریه آنتوتو شد و همانطور که مشخص است در لیست ماه مارس قرار نگرفته است.

image

رد مجیک 7 پرو

در طول دو سال گذشته، مدیاتک عمده تمرکز خود را بر تراشه‌های پایین‌رده و میان‌رده قرار داد و موفق شد تا سهم خود را از بازار تراشه‌ها به سرعت گسترش دهد. حالا به نظر می‌رسد این تولیدکننده توجه خود را به سوی تراشه‌های بالارده معطوف کرده است تا جایگاه خود در بازار تراشه‌ها را تثبیت کند.

image

ردمی K50 پرو

تراشه دایمنسیتی 9000 که بر پایه فرآیند 4 نانومتری TSMC توسعه داده شده است از یک هسته قدرتمند X2، سه هسته کورتکس A710 و چهار هسته کم مصرف کورتکس A510 بهره می‌برد. از آن سو، مدیاتک برای گوشی‌های میان‌رده قدرتمند نیز تراشه دایمنسیتی 8100 را عرضه کرده است یک تراشه هشت هسته‌ای 5 نانومتری محسوب می‌شود. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)