خانهاخبار
معاون ارشد مهندسی نرم‌افزار اپل توضیح داده که چرا اغلب اوقات آپدیت اتوماتیک در iOS هفته‌ها بعد از راه می‌رسد

معاون ارشد مهندسی نرم‌افزار اپل توضیح داده که چرا اغلب اوقات آپدیت اتوماتیک در iOS هفته‌ها بعد از راه می‌رسد

حتما برای شما پیش آمده که بعد از عرضه آپدیت iOS دیده‌اید که نوتیفیکیشن آپدیت خودکار در گوشی شما ظاهر نشده و مجبور هستید آن را به طور دستی جستجو کنید و دلیل آن برایتان سوال بوده؛ Craig Federighi، مدیر ارشد نرم‌افزاری اپل، جواب شما را داده است.
۱۴۰۱/۱/۱۰

وقتی صحبت از دانلود به روزرسانی‌های نرم‌افزار iOS به میان می‌آید، کاربران اپل را می‌توان به طور منطقی به دو دسته تقسیم کرد: کسانی که به صورت دستی به دنبال آپدیت‌ها در زمان انتشار آن توسط اپل هستند و آن‌هایی که خوشحال هستند که با ویژگی به روزرسانی‌های خودکار دستگاهشان همه چیز با حداقل اقدام توسط خودشان، در پس زمینه کنترل می‌شود.

در حالی که به طور کلی پیمودن مسیر Settings>General>Software Update سریع‌ترین راه است، اپل هرگز توضیحی نداده که چرا بروزرسانی‌های خودکار گاهی روزها یا حتی هفته‌ها بعد از عرضه آن بروزرسانی در گوشی کاربران ظاهر می‌شود.

یک کاربر علاقه‌مند به آیفون، این سوال را در ایمیلی به Craig Federighi، معاون ارشد مهندسی نرم‌افزار اپل مطرح کرده است. او در این ایمیل توضیح داده که به روزرسانی‌های خودکار او همیشه روشن بوده است، اما پس از گذشت دو هفته از انتشار iOS 15.4، هنوز هم نوتیفیکیشن این به روزرسانی را دریافت نکرده است. او‌ پرسیده که دیگر چه شرایطی لازم است که این عملکرد کار کند؟! و در کمال تعجب دیده که معاون نرم‌افزاری اپل جواب او را داده و به طور کامل توضیحات لازم را داده است:

ما به طور تدریجی ابتدا بروزرسانی‌های جدید iOS را برای آن دسته از افراد که به طور مستقیم سراغ قسمت تنظیمات می‌روند، در دسترس قرار می‌دهیم، سپس یک تا چهار هفته بعد، پس از دریافت بازخوردها از این بروزرسانی، عرضه آن را برای دستگاه‌هایی که آپدیت خودکار آن‌ها فعال است، انجام می‌دهیم

image

 

با توجه به تعداد آیفون‌ها و آیپدها در جهان، شنیدن این استراتژی اپل که به روزرسانی نرم‌افزاری خود را به صورت مرحله‌ای عرضه می‌کند، چندان تعجب‌آور نیست. اپل با اجرای یک تاخیر عمدی بین یک تا چهار هفته، برای کاربرانی که به روزرسانی خودکار گوشی خود را روشن کرده‌اند، سطحی از حفاظت را برای سرورهای خود حفظ می‌کند، تا هنگام انتشار نسخه جدید iOS، این سرورها شلوغ و کند نشوند.

با این حال جالب است بدانید که اپل همچنین ویژگی به روزرسانی خودکار را به عنوان محافظی در هنگام بروز مشکلات در نظر می‌گیرد؛ به این معنی که اگر کاربران در روزهای اولیه عرضه آپدیت، اشکالات جدی نرم‌افزاری را گزارش دهند، اپل قبل از اینکه کاربران بیشتری در سطح گسترده‌تر به طور خودکار این به روزرسانی را انجام دهند، هنوز این فرصت را برای حل مشکلات سرور دارد.

در نکته‌ای دیگر، اپل همچنان در مورد اینکه چرا برخی بروزرسانی‌های خودکار اپلیکیشن‌ها بسیار دیر تحویل کاربران می‌شوند هم توضیحی نداده، اما شاید جواب مدیر ارشد نرم‌افزاری اپل را در مورد iOS بتوان به این سوال هم تعمیم داد. می‌توان دلیلش را این دانست که اپل نمی‌خواهد سرورهایش شلوغ شوند و احیانا اگر مشکلی در آپدیت اولیه توسط کاربران گزارش شد، فرصت این را دارد تا قبل از انجام آپدیت خودکار توسط خیل عظیمی از دیگر کاربران، آن را اصلاح کند. به هر حال این هم سیاستی است که اپل به زعم خود برای ارائه خدمات بهتر به کاربران در پیش گرفته است.

آیا شما با این استراتژی اپل موافق هستید یا به نظر شما اپل باید در انجام این سیاست خود تجدید نظر کند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)