خانهاخبار
چگونه برنامه نویس موبایل استخدام کنیم؟

چگونه برنامه نویس موبایل استخدام کنیم؟

امروزه افراد بسیار زیادی برای رفع نیاز‌های روزانه خود، از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند. به همین منظور برنامه‌نویسی موبایل نیز به یکی از پردر‌آمد‌ترین مشاغل تبدیل شده است...
۱۴۰۱/۱/۱۰

امروزه افراد بسیار زیادی برای رفع نیاز‌های روزانه خود، از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند. به همین منظور برنامه‌نویسی موبایل نیز به یکی از پردر‌آمد‌ترین مشاغل تبدیل شده است که علاوه بر ساختن اپلیکیشن، شامل برنامه نویسی یا توسعه دادن تمامی دستگاه‌‌های قابل حمل می‌شود. در صورتی که شما نیز علاقه‌مند به یادگیری در این حوزه هستید و یا می‌خواهید افرادی را به عنوان برنامه‌نویس موبایل استخدام کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

سلب مسئولیت: سایت جی اس ام در تهیه این متن تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی درباره درستی محتوای آن ندارد.

برنامه نویسی موبایل چیست؟

برنامه نویس اندروید

در ابتدا لازم است تا با مفهوم برنامه نویسی موبایل بیشتر آشنا شوید. همان طور که در ابتدای این مطلب اشاره شد، برنامه‌نویسی موبایل تنها شامل ساخت اپلیکیشن‌های موبایل نمی‌شود و شامل بخش‌های بسیار است. به طور کلی، به فرایند طراحی و توسعه برنامه‌های قابل اجرا روی سیستم‌عامل‌های نصب‌شده در تلفن‌های هوشمند یا تبلت‌ها که از طریق کدنویسی انجام می‌شود، برنامه ‌نویسی موبایل می‌گویند. بنابراین وظیفه‌ی یک برنامه ‌نویس موبایل تنها توسعه‌ی برنامه‌هایی که بر روی موبایل اجرا می‌شوند نیست. همچنین اپلیکشن‌های موبایل می‌توانند کاملا یک برنامه‌ی بر پایه وب باشند در حالی که فقط بر روی دستگاه‌های موبایل اجرا شوند.

معرفی بهترین زبان برنامه نویسی برای موبایل

به طور کلی زبان‌های مورد استفاده برای برنامه نویسی موبایل شامل موارد بسیار زیادی می‌شوند که اگر مجبور باشید فهرستی از رایج‌ترین آن‌ها تهیه کنید تا یکی از آن‌ها را انتخاب کنید، مجبور می‌شوید تا روز‌ها در این‌باره جستجو کنید. به همین منظور در ادامه برترین زبان‌های برنامه نویسی موبایل را به شما معرفی می‌کنیم تا انتخابی بهتر و آسان‌تر برای توسعه‌ی برنامه خود داشته باشید.

معرفی زبان‌های برنامه نویسی اندروید

اندروید سیستم عاملی بسیار فراگیر است که بیشترین کاربران موبایلی را در جهان دارد. محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی اندروید عبارتند از:

جاوا

در حال حاضر با گذشت ۲۵ سال، همچنان جاوا به عنوان محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی شناخته می‌شود که طرفداران بسیار زیادی در بین توسعه‌دهندگان دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این زبان، کار و یادگیری بسیار آسان با آن است که باعث شده تا این زبان به عنوان اصلی‌ترین زبان برنامه‌نویسی نیز شناخته شود. همچنین حمایت گوگل از این زبان، باعث شده تا پشتیبانی بسیار گسترده‌ای برای یک برنامه نویس اندروید فراهم شود.

از بهترین برنامه‌های اندروید که با استفاده از جاوا توسعه یافته‌اند، می‌توان به Spotify، Twitter و مهم‌ترین نمونه‌ی آن به سیستم عامل اندروید اشاره کرد که در نتیجه باعث می‌شود تا تمامی برنامه‌های اندروید با استفاده از این زبان به راحتی توسعه پیدا کنند. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این زبان شامل موارد زیر است:

  • امکان برخورداری از سرعت بالا در سمت کاربر (فرانت‌اند)، بدون نیاز به کامپایل کردن
  • دارا بودن فریمورک‌ها و ابزار‌های متنوع
  • قابلیت استفاده در فرانت اند و بک اند (سمت سرور)
  • برخورداری از قابلیت typed و اصلاح اشتباهات به خصوص برای برنامه‌نویسان مبتدی

کاتلین

کاتلین یکی از زبان‌های چند‌منظوره است که به عنوان نسخه پیشرفته جاوا نیز شناخته می‌شود. این زبان به صورت استاتیک و Open Source (منبع باز) است که به منظور طراحی تمامی برنامه‌های اندرویدی طراحی شده است و قابلیت اجرا بر روی ماشین مجازی جاوا را برای برنامه‌ نویس اندروید امکان‌پذیر می‌کند. از مهم‌ترین مزایای این زبان برنامه‌نویسی می‌توان به سهولت استفاده و راه‌اندازی آن اشاره کرد که امکان توسعه پشتیبانی از همه‌ی محیط‌ها را فراهم می‌کند.

همچنین امکان هماهنگ‌سازی و ادغام کاتلین با جاوا این امکان را برای برنامه‌نویسان فراهم می‌کند تا بتوانند به آسانی از کاتلین برای سایر قسمت‌های پروژه‌ی خود که توسط جاوا کد‌نویسی شده بود، استفاده کنند. مهم‌ترین مشخصات این زبان شامل موارد زیر است:

  • پشتیبانی کامل از پک‌های نصبی گوگل و IDE های مختلف
  • پشتیبانی از اندروید و SDK
  • قابلیت تعامل با جاوا و ارتقا قابلیت‌های آن
  • برخورداری از سینتکس فشرده، تمیز و ساده‌تر نسبت به جاوا

پایتون

پایتون یکی دیگر از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی اندروید است که با رشد بسیار زیاد خود طی سال‌های گذشته، به عنوان یکی از پر‌طرفدار‌ترین زبان‌ها برای برنامه‌نویسان شناخته می‌شود. این زبان برنامه‌نویسی به منظور استفاده در طراحی سایت، یادگیری ماشین، موبایل، برنامه‌های دسکتاپ، شبکه و... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علاوه بر این نیز پایتون ضمن پشتیبانی عالی از کتابخانه‌ها، امکان یکپارچه‌سازی و کنترل پیشرفته را برای کاربران امکان‌پذیر می‌کند.

از جمله مهم‌ترین کمپانی‌هایی که از این زبان استفاده می‌کنند می توان به اینستاگرام، پینترست، یوتیوب و چندین مورد دیگر اشاره کرد. مهم‌ترین ویژگی‌های پایتون شامل موارد زیر است:

  • امکان پشتیبانی از چندین سیستم عامل
  • برخورداری از فریم‌ورک‌های بسیار
  • برخورداری از سرعت و خوانایی بالا
  • سینتکس کوتاه و ساده
  • یادگیری آسان
  • امکان پشتیبانی از برنامه‌های GUI و ساخت برنامه‌های مقیاس‌پذیر
  • زبان سطح بالا برای محاسبه‌ی داده‌های علمی، عددی و توسعه‌ نرم‌افزار‌ها

معرفی زبان‌های برنامه نویسی IOS

درکنار زبان‌های برنامه‌نویسی اندروید، زبان‌هایی برای برنامه نویسی iOS وجود دارند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

سوییفت

سوییفت به یک زبان برنامه‌نویسی Open Source (منبع باز)، برای سیستم عامل‌های IOS، OS X و TV OS است که با هدف برتری در کل دنیای برنامه‌نویسی موبایل، طراحی شده است.

این زبان برنامه نویسی ضمن برخورداری از انعطاف بسیار بالا، باعث می‌شود تا یک برنامه نویس ios بتوانند ویژگی‌های نو‌آورانه و مدرنی را به برنامه خود اضافه کنند. همچنین ساده بودن گرامر و سینتکس‌های این زبان در کنار دقت بالای آن باعث شده تا کاربران قادر باشند در کوتاه‌ترین زمان، ساده‌ترین کد‌ها را تولید کنند. از مهم‌ترین برنامه‌های تولید شده با این زبان می‌توان به LinkedIn، Lyft و Hipmunk اشاره کرد.

مهم‌ترین ویژگی‌های سوییفت عبارتند از:

  • برخورداری از امکانات طراحی ایمن و یکپارچه برای کاربران
  • امکان پشتیبانی و اجرا شدن در سیستم عامل‌های Cocoa و Cocoa Touch
  • از بین بردن مشکلات زبان Objective C
  • امکان یادگیری آسان برای کاربران

Objective-C

در کنار زبان برنامه نویسی سوییفت که به عنوان اصلی‌ترین زبان برای توسعه‌ی IOS شناخته می‌شود، Objective-C نیز از نمونه‌ای از کاربردی‌ترین زبان‌ها برای iOS است.

این زبان به عنوان اصلی‌ترین زبان برنامه‌نویسی برای Macos، IOS، رابط‌های برنامه‌نویسی مربوط (API)، Cocoa و  Cocoa Touch‌بوده است که در سال ۲۰۱۴ و با معرفی سوییفت، امروزه برای نرم‌افزار‌های ios و OS X‌به کار می‌رود.

زبان Obejctive-C یک زبان شی‌گرا محسوب می‌شود که ضمن پویایی بسیار زیاد، باعث برتری این زبان نسبت به دیگر زبان‌های شی‌گرا براساس سی، می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی‌های این زبان شامل موارد زیر است:

  • ساده بودن استفاده از Objective-C
  • پشتیبانی از تایپینگ دینامیک Dynamic Typing))
  • امکان استفاده از Objective-C در حین استفاده از C++
  • استفاده از زمان اجرای دینامیک یا Dynamic Run Time

چرا استخدام برنامه نویس موبایل برای کسب و کارها اهمیت دارد؟

ّبرنامه نویس موبایل

همان طور که عنوان شد، اپلیکیشن‌های موبایل به یکی از بخش‌های جدایی نا‌پذیر زندگی روزانه ما تبدیل شده‌اند. همین مسئله و استفاده‌ی روز‌مره بیشتر افراد از گوشی‌های هوشمند، اهمیت ساخت اپلیکیشن‌ها و توسعه‌ی آنها را حیاتی می‌کند. به همین دلیل استخدام یک برنامه‌نویس موبایل حرفه‌ای، تاثیر بسزایی بر روی بهبود تجربه‌ی مشتریان، ارائه‌ی فرصت‌های بیشتر درآمد‌زایی و عرضه‌ی محصولات به روشی مناسب می‌شود. برای این که از اهمیت بسیار زیاد این شغل در کسب و کار‌ها مطلع شوید، به دو آمار‌ ارائه شده در ادامه توجه کنید:

  • در حال حاضر بیشتر از ۵۰ درصد کسب و کار‌ها معتقدند که مناسب‌ترین مدیریت ارتباط با مشتری از طریق چت‌بات‌ها، سیستم‌های مدیریت محتوا و نرم‌افزار‌ها اجرایی می‌شود.
  • ۲۶.۴ میلیون برنامه‌نویس در سال ۲۰۱۹ برای برنامه‌های موبایل مشغول فعالیت بودند که پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا سال ۲۰۲۳ به ۲۷.۷ میلیون نفر برسد.

در نتیجه تاثیر عملکرد یک برنامه نویس در کسب و کار‌ها، بسیار حیاتی و تاثیر‌گذار در نظر گرفته می‌شود. همچنین توجه داشته باشید که استخدام یک برنامه نویس حرفه‌ای، طیف گسترده‌ای از خدمات را شامل طراحی رابط کاربری، طراحی تجربه کاربری و توسعه متوازن برنامه از جانب سرور و کاربر را در اختیار کسب و کار‌ها قرار می‌دهد که در نتیجه باعث تضمین کیفیت خدمات برای ارا‌ئه به مشتریان می‌شود.

نتیجه گیری

در پایان امیدواریم که این مطلب، راهنمای شما برای درک کلی برنامه‌نویسی موبایل و لزوم استخدام این افراد برای کسب و کار‌ها بوده باشد. در این راستا توجه داشته باشید که مشاغل به شکل فزاینده‌ای در حال سرمایه‌گذاری برای طراحی و ساخت اپلیکیشن‌های اختصاصی خود برای موبایل‌ها هستند تا بتوانند علاوه بر افزایش تعامل با مشتریان، ارتباط مستحکم‌تری را با آنان به وجود آورند. از نظر شما طراحی اپلیکشین موبایل برای کسب و کار‌ها چه تاثیراتی دارد؟ نظرات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)