خانهاخبار
واتس اپ در حال آزمایش یک تغییر بزرگ در ارسال و دریافت فایل‌ها است

واتس اپ در حال آزمایش یک تغییر بزرگ در ارسال و دریافت فایل‌ها است

واتس اپ قصد دارد سایز مجاز ارسال و دریافت فایل‌ها در اپلیکیشن خود را افزایش دهد.
۱۴۰۱/۱/۹

طبق گزارش WABetaInfo، واتس اپ در حال آزمایش افزایش حجم ارسال و دریافت فایل بین کاربران به ۲ گیگابایت است.

قابلیت به اشتراک گذاری فایل در واتس اپ، به یکی از ویژگی‌های این سرویس تبدیل شده است، این برنامه از سال ۲۰۱۷ امکان اشتراک گذاری فایل‌های رسانه‌ای در چت را ایجاد کرده است، اما محدودیت حجم فایل ۱۰۰ مگابایتی در این مدت تغییری نکرده است.

با این حال طبق اسکرین شات‌های iOS که توسط WABetaInfo به اشتراک گذاشته شده، این سرویس متعلق به شرکت متا، در چند روز گذشته محدودیت حجم فایل ۲ گیگابایتی را برای برخی از کاربران در آرژانتین آزمایش کرده است.

افزایش محدودیت ارسال فایل به ۲ گیگابایت باعث می‌شود که این پلتفرم برای ارسال کلیپ‌های ویدئویی و همچنین سایر فایل‌ها بسیار سازگارتر شود؛ ضمنا این فایل‌ها هم مطابق گذشته از رمزگذاری end to end واتس اپ بهره خواهند برد.

image

 

مشخص نیست که آیا این تغییر صرفا یک آزمایش موقت محلی است یا آغاز یک عرضه گسترده‌تر، اما واتس اپ اغلب ویژگی‌های جدید در حال توسعه را به این روش آزمایش می‌کند، بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که این ویژگی در آینده برای همه کاربران عرضه شود.از دیگر ویژگی‌های واتس اپ که در حال آزمایش است، می‌توان به امکان انجام نظرسنجی در گرو‌های چت و واکنش به پیام‌ها به سبک iMessage اشاره کرد.

همانطور که در خبرهای قبلی هم اشاره کردیم، واتس اپ مدتی است که به فکر افتاده تا ویژگی‌های این برنامه را افزایش دهد تا از رقبا عقب نماند و به نظر می‌رسد که در این تصمیم جدی است. حال اگر ویژگی افزایش حجم ارسال و دریافت فایل به ۲ گیگابایت برای همه کاربران عرضه شود، ویژگی را که تلگرام خیلی وقت است در خود دارد، ارائه کرده است؛ اما در کل می‌توان گفت که این نکته‌ای مثبت است که چنین تغییراتی در واتس اپ بالاخره در حال رخ دادن است.

به نظر شما ویژگی ذکر شده جدید در واتس اپ، در صورت ارائه باعث جذب کاربران بیشتر به واتس اپ می‌شود؟ این ویژگی برای شما چقدر کاربردی خواهد بود؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)