خانهاخبار
پلی استیشن احتمالا در این هفته از سرویس اشتراکی خود جهت رقابت با گیم پس رونمایی خواهد کرد

پلی استیشن احتمالا در این هفته از سرویس اشتراکی خود جهت رقابت با گیم پس رونمایی خواهد کرد

اخیرا شاهد انتشار گزارشی از خبرگزاری بلومبرگ هستیم که به ادعای آن، پلی استیشن در آینده بسیار نزدیک از سرویس اشتراکی «اسپارتاکوس» خود که برای رقابت با ایکس باکس گیم پس طراحی شده؛ رونمایی خواهد کرد.
۱۴۰۱/۱/۷

با استناد به گزارش جدیدی که توسط خبرگزاری بلومبرگ منتشر شده است؛ پلی استیشن قصد دارد تا در این هفته، از سرویس گیمینگ اشتراکی خود با نام کدی «اسپارتاکوس» که جهت رقابت با ایکس باکس گیم پس ساخته شده، رونمایی کند.

image

 

این سرویس، قرار است تا پلی استیشن پلاس و پلی استیشن ناو را ادغام کرده و اینطور که به نظر می‌رسد؛ شامل چند رده عضویتی مختلف شده که شامل بازی‌های مدرن و کلاسیک پلی استیشن می‌شوند. همچنین، گران‌ترین رده این سرویس امکان استریم بازی‌ها از طریق اینترنت را فراهم کرده و قرار است تا دموهایی از اکثر بازی‌ها را نیز در دسترس کاربران قرار دهد.

البته، به نظر می‌رسد که سرویس اشتراکی جدید سونی، نکته قوت اصلی رقیب خود یا همان ایکس باکس گیم پس را به همراه ندارد. جذاب‌ترین نکته ایکس باکس گیم پس، اضافه شدن بازی‌های انحصاری مایکروسافت در روز عرضه برای کاربران این سرویس بوده که شامل عناوین محبوبی چون Halo Infinite، Forza Horizon 5 و در آینده نزدیک، Starfield نیز می‌شود. مسلما، سونی چنین کاری را انجام نداده و برای مثال، بعید است که شاهد انتشار بازی انحصاری God of War Ragnarok در زمان عرضه‌اش بر روی سرویس «اسپارتاکوس» باشیم.

image

 

در ماه گذشته، خبرگزاری VentureBeat در یکی از گزارش‌های خود اشاره کرده بود که سرویس «اسپارتاکوس»، شامل سه رده عضویتی به نام‌های Essential، Extra و Premium بوده که به ترتیب، ۱۰، ۱۳ و ۱۶ دلار در ماه قیمت خواهند داشت. البته ممکن است که در زمان معرفی رسمی این سرویس، شاهد تغییر این نام‌ها نیز باشیم.

تلاش‌های سونی برای عرضه سرویسی جهت رقابت با ایکس باکس گیم پس؛ بر کسی پوشیده نیست و مدتی پیش نیز شاهد انتشار یک ویدیو از «فیل اسپنسر»، مدیر بخش ایکس باکس بودیم که به این سرویس پلی استیشن اشاره می‌کرد. گیم پس، یکی از موفق‌ترین سرویس‌های اشتراکی مایکروسافت بوده و نقش بزرگی در بازگشت کنسول ایکس باکس و رقابت مجدد آن با پلی استیشن داشته است؛ بنابراین سونی نیز مسلما از موفقیت آن غافل نمانده و قصد دارد تا از بازار پر سود سرویس‌های اشتراکی، سهم بیشتری را به دست آورد.

image

درباره سرویس اشتراکی پلی استیشن و احتمال معرفی زودهنگام آن چه می‌اندیشید؟ آیا با وجود در نظر گرفتن عدم انتشار بازی‌ها بر روی این سرویس در هنگام عرضه، «اسپارتاکوس» توانایی رقابت با گیم پس را دارد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)