خانهاخبار
اپل به دنبال افزایش تولید پنل‌های mini-LED خود است

اپل به دنبال افزایش تولید پنل‌های mini-LED خود است

با توجه به گزارش‌ها این‌طور به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد استفاده بیشتری از پنل‌های mini-LED در محصولات خود کند.
۱۴۰۱/۱/۷

یک تحلیلگر ادعا می‌کند که اپل برای هدف افزایش تولید نمایشگرهای مک بوک پرو، به گسترش زنجیره تامین پنل‌های mini-LED خود ادامه می‌دهد.

مک بوک پرو ۱۴ اینچی و مک بوک پرو ۱۶ اینچی اپل، هردو از تکنولوژی mini-LED برای نور پس زمینه صفحه نمایش استفاده می‌کنند، فناوری که اولین بار در آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی عرضه شد. با موفقیت این پنل‌ها، اپل مشتاق است تا برای استفاده بیشتر از این نوع پنل‌ها، تولید را افزایش دهد.

به گفته مینگ چی کو، تحلیلگر TF Securities در توییتر، اپل به شدت در حال افزایش ظرفیت زنجیره تامین پنل‌های mini-LED برای مک بوک پرو است. توییت شنبه کو اضافه می‌کند که اپل علی رغم اینکه بازار کامپیوترهای شخصی و نوت‌بوک‌ها با تورم و مشکلات اقتصادی ایجاد دشه ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین دست و پنجه نرم می‌کند، این کار را انجام می‌دهد. این تحلیلگر می‌گوید که اپل به دنبال افزایش تولید ۲۰ تا ۳۰ درصدی است.

image

افزایش ظرفیت تولید چند مزیت را برای اپل فراهم می‌کند، از جمله هزینه‌های ارزان‌تر برای هر پنل. این افزایش همچنین می‌تواند نشانه‌ای تلقی شود که اپل معتقد است تقاضای زیادی برای نوت‌بوک‌های رده بالا در راه است.

پیش‌تر کو در توییتی گفته بود که فکر می‌کند شکاف بین عرضه لپ‌تاپ‌های OLED و مک بوک پروهای mini-LED بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ بیشتر شود. با وجود مشکل تورم در هزینه قطعات، باز هم برآورد می‌شود که اپل به لطف ارزش برند می‌تواند در این زمینه از رقبا پیشی بگیرد.

این برآوردها در راستای گزارش شرکت تحلیلی DSCC در ۲۱ مارس است که هر دو مدل جدید مک بوک پرو اپل، پس از عرضه از تسلط قابل توجهی بر بازار نوت‌بوک‌های پیشرفته برخوردار بودند. در آمار DSCC، مدل‌های mini-LED مک بوک پرو، از تمام نوت‌بوک‌های OLED در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ فروش بیشتری داشتند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)