خانهاخبار
پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر در آینده نزدیک به کنسول پلی استیشن 5 اضافه خواهد شد

پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر در آینده نزدیک به کنسول پلی استیشن 5 اضافه خواهد شد

در امروز شاهد انتشار جدیدترین آپدیت کنسول پلی استیشن 5 سونی هستیم و به گفته این شرکت، قابلیت نرخ نوسازی متغیر یا همان VRR نیز در ماه‌های آتی در دسترس کاربران این کنسول قرار خواهد گرفت.
۱۴۰۱/۱/۳

شرکت سونی از زمان معرفی کنسول پلی استیشن 5 در اواخر سال ۲۰۲۰، اعلام کرده بود که قصد افزودن پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر یا همان VRR را نیز به کنسول جدید خود دارد. سونی حالا آپدیت جدیدی را برای کنسول پلی استیشن 5 منتشر کرده که تغییرات خاصی را به همراه داشته؛ اما هنوز خبری از قابلیت نرخ نوسازی متغیر نیست و به گفته این شرکت، در ماه‌های آتی شاهد اضافه شدن پشتیبانی از این ویژگی خواهیم بود.

تکنولوژی Variable Refresh Rate (VRR) یا همان نرخ نوسازی متغیر، نرخ فریم نمایش داده شده در نمایشگر را دقیقا مشابه خروجی کنسول کرده و موجب کاهش یا رفع مشکلاتی چون پارگی تصویر، افت فریم و Input Lag خواهد شد.

image

 

به خاطر داشته باشید که جهت استفاده از این تکنولوژی، تلویزیون یا مانیتور شما باید از آن پشتیبانی کرده و حتما پورت HDMI 2.1 نیز داشته باشد. توسعه دهندگان نیز باید پشتیبانی از این قابلیت را به بازی‌های خود اضافه کنند که با انتشار یک پچ برای بازی‌های فعلی، قابل انجام بوده و بازی‌های جدید نیز احتمالا به صورت پیش فرض از آن پشتیبانی خواهند کرد.

 در بتا‌های منتشر شده از سیستم عامل این کنسول، یک گزینه برای استفاده از VRR به صورت اتوماتیک در تمامی بازی‌ها وجود داشته که شامل عناوین قدیمی‌تر نیز می‌شود. البته به احتمال زیاد، این ویژگی در برخی از عناوین مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

بگذارید به سراغ ویژگی‌های این آپدیت برویم؛ کاربران پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 حالا می‌توانند تا پارتی‌چت‌های عمومی و شخصی را ایجاد کرده و در حین بازی، به صحبت با دوستان خود بپردازند. پارتی‌های عمومی، توسط همه دوستان شما قابل مشاهده بوده و امکان پیوستن آنها به پارتی نیز وجود دارد؛ پارتی‌های شخصی اما، برای کاربران دیگر مخفی بوده و برای پیوستن به آن، باید از کاربر ایجاد کننده پارتی یک اینوایت دریافت کنید.

 

سونی این قابلیت را به اپلیکیشن پلی استیشن نیز اضافه کرده و کاربران این اپلیکیشن حالا می‌توانند تا به جای کنسول، پارتی‌چت‌هایشان را روی گوشی هوشمند خود ایجاد کنند. بخش Game Base در این اپلیکیشن نیز بهبود یافته و دسترسی به لیست دوستان، منوی پارتی و ارسال پیام به سایرین آسان‌تر شده است.

قابلیت دارک مود یا حالت تاریک نیز به این اپلیکیشن اضافه شده و پشتیبانی از زبان‌های بیشتری چون پرتغالی، فنلاندی، سوئدی، ترکی، یونانی، تایلندی و چینی هم در اسکرین ریدر آن به چشم می‌خورد.

 

در کنسول پلی استیشن، رابط کاربری بخش‌های گیم بیس و تروفی تغییراتی کرده است. سونی همچنین پشتیبانی از فرمان‌های صوتی را به این کنسول اضافه کرده که به کاربر اجازه می‌دهد تا بازی‌ها را با صدای خود اجرا کرده و یا به کنترل محتوای پخش شده بپردازد. لازم به ذکر است که این ویژگی، در حال حاضر تنها برای اکانت‌های ریجن آمریکا و انگلستان و در هنگام استفاده از زبان انگلیسی قابل دسترس است. از جمله دیگر تغییرات این آپدیت، می‌توان به اضافه شدن پشتیبانی از صدای مونو برای هدفون‌ها نیز اشاره کرد.

ناگفته نماند که این آپدیت، مشکلی را نیز با خود به همراه داشته و تمامی کاربران پلی استیشن 5، با مشکلاتی برای تجربه بازی‌های آنلاین مواجه شده‌اند. اینطور که به نظر می‌رسد، این آپدیت موجب اختلالی در تشخیص حساب‌های پلی استیشن پلاس شده و به کاربرانی که همچنان اشتراک فعال پلاس را دارند؛ پیامی مبنی بر نداشتن این اشتراک برای بازی آنلاین را می‌دهد.

image

 

درباره آپدیت جدید کنسول پلی استیشن 5 و قابلیت نرخ نوسازی متغیر یا همان VRR که قرار است به زودی، شاهد پشتیبانی از آن در این کنسول باشیم؛ چه می‌اندیشید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)