خانهاخبار
مک پرو جدید احتمال دارد با ترکیب دو تراشه M1 Ultra عرضه شود

مک پرو جدید احتمال دارد با ترکیب دو تراشه M1 Ultra عرضه شود

شایعه‌ای جدید در مورد مک پرو منتشر شده که اگر واقعا عملی شود، این دستگاه را به یک کامپیوتر دسکتاپ بی‌رقیب در قدرت تبدیل می‌کند.
۱۴۰۰/۱۲/۲۳

یک شایعه جدید ادعا می‌کند که مک پرو جدید می‌تواند از ترکیب موثر دو تراشه M1 Ultra با ۴۰ هسته SoC تشکیل شود. اپل در رویداد Peek Performance اشاره مختصری در مورد مک پرو با پردازنده اختصاصی اپل کرده بود، که باعث گمانه زنی‌های بیشتر در مورد این محصول شد. در یکی از شایعات جدید، گفته می‌شود اپل در استفاده مجدد از تراشه‌های موجود به روش‌های جدید، حتی یک مرحله فراتر از مک استودیو پیش خواهد رفت.

برای مک استودیو اپل M1 Ultra را معرفی کرد، تراشه‌ای که با اتصالی به نام UltraFusion دو پردازنده M1 Max را به هم متصل می‌کرد. این روش باعث می‌شود که دو تراشه به عنوان یک تراشه قدرتمند منحصر به فرد، با ۲۰ هسته پردازشی، ۶۴ هسته گرافیکی و موتور عصبی ۳۲ هسته‌ای کار کند.

یکی از افشاگران در توییتر به نام Majin Bu تصویری را منتشر کرده که ادعا می‌کند این تصویر شماتیکی است که اتصال دو تراشه M1 Ultra را نشان می‌دهد و این روش اپل برای اتصال تراشه‌ها را تا سطح دیگری بالا می‌برد. این افشاگر اظهار کرده که این روش اتصال در مک پرو جدید با پردازنده‌ای به نام Redfern همراه خواهد بود که برنامه‌ریزی شده تا در سپتامبر امسال معرفی شود.

image

اگر این تصویر درست باشد، مونتاژ چهار تراشه عملا یک اتصال طولانی جدید را معرفی می‌کند که دو مجموعه M1 Ultra را در کنار هم قرار می‌دهد. در مجموع در واقع از سه اتصال برای اتصال چهار تراشه M1 Max استفاده می‌شود، دو عدد در اتصال‌های دو تراشه M1 Ultra، و یک عدد برای اتصال این دو تراشه.

با این حال اتصال مذکور همانطور که نشان داده شده است با محدودیت‌هایی همراه است. اگر اپل یک نوع اتصال جدید را ابداع نکند، عملا میزان رم به همان ۱۲۸ گیگابایت که پیش‌تر در مک استودیو دیدیم محدود خواهد شد.

ایده مک پرو با این تعداد هسته، در شایعات قبلی هم دیده شده است. در ماه می سال ۲۰۲۱ ادعا شد که مک پرو می‌تواند از تراشه‌هایی با ۲۰ تا ۴۰ هسته CPU،‌ و ۶۴ تا ۱۲۸ هسته GPU استفاده کند.

اگر این افشاگری اخیر درست باشد، مک پرو جدید هسته‌های بسیار بیشتری را نسبت به مدل فعلی در خود جای خواهد داد. در مدل موجود که اپل در حال فروش آن است، بیشترین تعداد هسته در مک پرو مربوط به Intel Xeon W با ۲۸ هسته است. اما اگر اپل برای اتصال دو تراشه به روش ذکر شده اکتفا کند،‌ میزان رم در مک پرو با تراشه Apple Silicon، از مدل اینتل آن کمتر خواهد بود. اما بعید به نظر می‌رسد که اپل در ارتقای این دستگاه قدرتمند خود قید رم را بزند، بنابراین باید منتظر ماند و دید که اپل چه راهکاری را برای این مسئله ارائه خواهد کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)