خانهاخبار
ریلمی 9 SE رسما معرفی شد!

ریلمی 9 SE رسما معرفی شد!

جدیدترین گوشی ریلمی با اسنپدراگون 778G و نمایشگر ۱۴۴ هرتزی رونمایی شد.
۱۴۰۰/۱۲/۲۲

با توجه به اینکه ریلمی 9 پرو دوئو در اواسط فوریه (اواخر بهمن) معرفی شد، انتظار می‌رفت گوشی بعدی این شرکت ریلمی 9 پرو باشد. اما اکنون، ریلمی تصمیم گرفته از Realme 9 5G SE رونمایی کند.

image

ریلمی 9 5G SE

ریلمی 9 5G SE

اگر نمی‌دانستید، SE در نام این گوشی، کوتاه شده عبارت Speed Edition است. این به آن معنا است که گوشی‌هایی با پسوند SE، دارای نمایشگر و چیپست سریع‌تری هستند. برای شروع، بار پردازشی ریلمی 9 5G SE بر دوش تراشه اسنپدراگون 778G است.

البته تراشه این گوشی، فراتر از حد انتظار است؛ زیرا حتی ریلمی 9 پرو از چیپست اسنپدراگون ۶۹۵ به عنوان قلب تپنده خود بهره برد. به موجب این تفاوت، نسخه SE دو برابر بیشتر از نسخه پرو هسته‌های Cortex-A78 داشته و پردازنده گرافیکی آن چند رده بالاتر است. بر اساس تجربه‌های قبلی با تراشه‌های ذکر شده، مدل SE در مقایسه با نسخه پرو دارای یک CPU کمی سریع‌تر و یک پردازنده گرافیکی بسیار سریع‌تر خواهد بود.

image

ریلمی 9 5G SE

در کنار پردازنده این گوشی، یک رم ۶ یا ۸ گیگابایتی LPDDR4x دو کاناله به همراه ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی UFS 2.2، ریلمی 9 5G SE را در پردازش بهتر یاری خواهند کرد. همچنین این گوشی، از درگاه microSD پشتیبانی می‌کند؛ عنصری که در اکثر گوشی‌های امروزی یافت نمی‌شود. در بخش نرم‌افزار، ریلمی 9 5G SE با اندروید ۱۱ و رابط کاربری Realme UI 2.0 عرضه خواهد شد.

این گوشی دارای نمایشگری ۶.۶ اینچی بوده که نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی را ارائه می‌دهد. طبق ادعای ریلمی، تراشه اسنپدراگون 778G و نمایشگر ۱۴۴ هرتزی ریلمی 9 5G SE، توان رقابت با غول‌های این صنعت را برای این گوشی میسر خواهند کرد. ضمناً نرخ نوسازی این نمایشگر، می‌تواند از ۱۴۴ هرتز تا ۳۰ هرتز متغیر باشد.

image

ریلمی 9 5G SE

در کنار آن، نمایشگر این گوشی نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتزی، وضوح ۲۴۱۲ × ۱۰۸۰ پیکسلی، نسبت ابعاد تصویر ۲۰:۹ و حداکثر روشنایی ۶۰۰ نیتی را ارائه می‌دهد.

ریلمی 9 5G SE در بخش باتری نیز عملکرد خوبی دارد. انرژی این گوشی توسط یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت تأمین شده که از فناوری شارژ سریع ۳۰ وات پشتیبانی می‌کند. طبق ادعای ریلمی، این گوشی می‌تواند با چیپست و باتری خود، تقریبا ۱۹٫۵ ساعت در زمان پخش فیلم دوام بیاورد. خالی از لطف نیست که بدانید ریلمی 9 پرو نیز دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بوده و از فناوری شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند.

image

قابلیت‌های رابط کاربری Realme UI 2.0

در پنل پشتی ریلمی 9 5G SE، شاهد یک ماژول دوربین سه‌گانه هستیم که از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، لنز ماکرو و سنسور تشخیص عمق تشکیل شده است. این گوشی توانایی ضبط ویدیو با کیفیت 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه داشته و در پنل جلویی، دارای دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی تعبیه شده درون حفره سمت چپ بالا است.

از سایر قابلیت‌های قابل توجه این گوشی، می‌توان به حسگر اثر انگشت خازنی، وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵.۲ اشاره کرد.

ریلمی 9 5G SE در رنگ‌های Starry Glow و Azure Glow عرضه شده و در قیمت‌های زیر به فروش خواهد رسید:

  • مدل رم ۶ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت: شروع از ۱۹٬۹۹۹ روپیه (۲۶۲ دلار/ ۲۳۷ یورو)
  • مدل رم ۸ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت: شروع از ۲۲٬۹۹۹ روپیه (۳۰۰ دلار/ ۲۷۲ یورو)

ریلمی 9 5G

این گوشی بر خلاف نسخه SE، تمرکز کمتری بر سرعت داشته و نمایشگری ۶.۵ اینچی با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی را دارا است. همچنین این نمایشگر، نرخ نمونه‌برداری لمسی ۱۸۰ هرتزی، وضوح ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسلی، نسبت ابعاد تصویر ۲۰:۹ و حداکثر روشنایی ۶۰۰ نیتی را ارائه می‌دهد.

image

ریلمی 9 5G

بار پردازشی این گوشی، بر دوش تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۸۱۰ بوده که دارای دو هسته Cortex-A76 و پردازنده گرافیکی Mali-G57 است. این گوشی در پیکربندی پایه خود دارای رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی است؛ البته این ارقام تا ۶ گیگابایت برای رم و ۱۲۸ گیگابایت برای فضای ذخیره‌سازی در نسخه پیشرفته افزایش می‌یابند. ضمناً این گوشی از درگاه microSD برخوردار خواهد بود.

در بخش نرم‌افزار، ریلمی 9 5G از اندروید ۱۱ و رابط کاربری Realme UI 2.0 پشتیبانی می‌کند. این گوشی دارای یک ماژول دوربین سه‌گانه در پنل پشتی بوده که از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، حسگر ماکرو و سنسور تشخیص عمق تشکیل شده است. دوربین سلفی ریلمی 9 5G نیز، یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی بوده که مانند نسخه SE، درون یک حفره در سمت چپ بالا نمایشگر تعبیه شده است.

image

ریلمی 9 5G

انرژی این گوشی، توسط یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت تأمین شده که از شارژ کندتر ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند. طبق ادعای ریلمی، این باتری می‌تواند در زمان پخش ویدیو ۲۲ ساعت دوام بیاورد.

از سایر نکات قابل توجه این گوشی، می‌توان به حسگر اثر انگشت، وای‌فای ۵ و بلوتوث ۵.۱ اشاره کرد.

این گوشی در رنگ‌های سیاه و سفید، پیش‌فروش خود را از ۱۴ مارس (۲۳ اسفند) آغاز می‌کند. قیمت ریلمی 9 5G نیز به شرح زیر خواهد بود:

  • مدل رم ۴ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایت: شروع از ۱۴٬۹۹۹ روپیه (۲۰۰ دلار/ ۱۷۵ یورو)
  • مدل رم ۶ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت: شروع از ۱۷٬۴۹۹ روپیه (۲۳۰ دلار/ ۲۱۰ یورو)

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)