خانهاخبار
سامسونگ آپدیتی برای رفع محدودیت‌های سخت افزاری وضع شده توسط سرویس GOS را در کشور کره جنوبی منتشر کرد

سامسونگ آپدیتی برای رفع محدودیت‌های سخت افزاری وضع شده توسط سرویس GOS را در کشور کره جنوبی منتشر کرد

شرکت سامسونگ در چند روز گذشته قول انتشار آپدیتی جهت حل مشکلات ایجاد شده توسط سرویس GOS را داده بود که موجب کندی گوشی‌های پرچمدار این شرکت می‌شد. سامسونگ حالا این آپدیت را برای کاربران کره جنوبی منتشر کرده است.
۱۴۰۰/۱۲/۱۹

در هفته گذشته، مشخص شد که شرکت سامسونگ به طور تعمدی، سرعت عملکرد پرچمداران سری گلکسی اس خود را پایین آورده است. این امر که مربوط به سرویس بهینه سازی گیمینگ سامسونگ یا همان GOS می‌شد؛ در گوشی‌های عرضه شده به همراه اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4 بسیار محسوس بوده و عملکرد بیش از ۱۰٫۰۰۰ اپلیکیشن را تحت تاثیر قرار می‌داد.

image

 

این حرکت سامسونگ، موجب حذف چهار نسل از گوشی‌های گلکسی اس از بنچمارک محبوب و شناخته شده گیک‌بنچ شد. دلیل گیک‌بنچ برای حذف گوشی‌های ذکر شده، این بود که سرویس GOS، محدودیت‌های خود را بر روی اپلیکیشن‌های بنچمارک اعمال نکرده و به عقیده گیک‌بنچ، این امر نوعی تقلب در بنچمارک محسوب می‌شود.

پس از انتشار گسترده این اخبار و واکنش‌های منفی کاربران و رسانه‌ها، سامسونگ به سرعت واکنش نشان داده و در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف سرویس GOS، افزایش عمر باتری گوشی‌ها و عدم افزایش دمان آنها بوده است. سامسونگ اضافه کرد که آنها در یک آپدیت نرم افزاری، به کاربر امکان غیر فعال کردن محدودیت‌های سخت افزاری اعمال شده توسط این سرویس را خواهند داد.

image

 

این آپدیت، حالا برای کاربران گوشی‌های سری گلکسی اس 22 در کشور کره جنوبی منتشر شده است. در لیست تغییرات آن، شاهد اشاره به رفع محدودیت‌های اعمال شده روی پردازنده و پردازنده گرافیکی گوشی در بازی‌ها هستیم. در این آپدیت، یک حالت مربوط به مدیریت عملکرد دستگاه در هنگام گیمینگ اضافه شده و همچنین شاهد انتشار آن به همراه جدیدترین پچ امنیتی ماه مارس هستیم.

image

 

به احتمال زیاد در هفته‌های آینده، به مرور شاهد انتشار این آپدیت در مناطق دیگر جهان نیز خواهیم بود. همچنین انتظار آن می‌رود که گوشی‌های قدیمی‌تر گلکسی اس نیز که عملکرد آنها توسط این سرویس کندتر شده بود؛ آپدیت مشابهی را دریافت کنند. درباره سرویس GOS و حواشی اخیر مربوط به کند شدن عمدی گوشی‌های گلکسی اس توسط سامسونگ چه می‌اندیشید؟ آیا به نظرتان پاسخ این شرکت برای حل این مشکلات، کافی بوده است؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)