خانهاخبار
راهنمای خرید: آیپد ایر ۲۰۲۲ در مقابل آیپد پرو ۲۰۲۱

راهنمای خرید: آیپد ایر ۲۰۲۲ در مقابل آیپد پرو ۲۰۲۱

با معرفی آیپد ایر جدید شاهد این هستیم که تفاوت بزرگی بین آیپد ایر ۲۰۲۲ و آیپد پرو ۲۰۲۱ وجود ندارد و ممکن است موقع خرید دچار تردید شوید که کدامیک گزینه‌ای بهتری هستند. پس با ما همراه باشید تا به بررسی این دو تبلت قدرتمند اپل بپردازیم.
۱۴۰۱/۱/۱

اسفند ماه بود که اپل آیپد ایر نسل پنجم را با تراشه M1، اتصال 5G، و دوربین جلوی بهبود یافته معرفی کرد. نسل جدید آیپد ایر تقریبا یک سال پس از معرفی آیپد پرو فعلی عرضه می‌شود که آن هم دارای تراشه M1‌ و اینترنت 5G است، اما آیپد پرو از صفحه نمایش پرو موشن و پورت Thunderbolt نیز بهره می‌برد.

معرفی نسل چهارم آیپد ایر طراحی این دستگاه را بسیار به آیپد پرو نزدیک کرد اما در آن زمان این نزدیکی فقط در مورد طراحی و ظاهر بود. حالا با معرفی آیپد ایر جدید، این دو دستگاه حتی از نظر اجزای داخلی هم بسیار به هم شبیه شدند. با این حال آیپد ایر ۲۰۲۲ و آیپد پرو ۲۰۲۱ هنوز دستگاه‌های متفاوتی هستند که همچنان برای گروه‌های کاربری مختلفی در نظر گرفته شده‌اند.

image

 

آیا باید برای صرفه‌جویی در هزینه آیپد ایر ۲۰۲۲ را در نظر بگیرید یا به ویژگی‌های رده بالای آیپد پرو نیاز دارید؟ در این مطلب قرار است به این سوال پاسخ داده شود و به شما کمک شود تا در تصمیم‌گیری برای خرید بهترین گزینه مناسب را برای خود انتخاب کنید.

آیپد ایر و آیپد پرو دارای تعداد زیادی از ویژگی‌های کلیدی مشترک هستند؛ مثل طراحی باکسی شکل با لبه‌های تیز، دوربین پشت ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی در جلو و پورت USB-C.

شباهت‌ها:

  • طراحی جذاب با لبه‌های تیز
  • صفحه نمایش Liquid Retina با تراکم پیکسلی ۲۶۴ پیکسل بر اینچ، پوشش ضد انعکاس نور و ضد اثر انگشت، پشتیبانی کامل از طیف رنگی DCI P3 و پشتیبانی از ویژگی True Tone
  • تراشه M1 به همراه آخرین نسل موتور پردازش عصبی اپل
  • پشتیبانی از اتصال 5G
  • دوربین پشت ۱۲ مگاپیسلی واید f/1.8، با زوم دیجیتال تا ۵ برابر و HDR3 برای عکس‌ها
  • دوربین جلوی ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید f/2.4، با زوم اپتیکال تا ۲ برابر و ویژگی Center Stage
  • فیلم‌برداری 4K
  • عمر باتری ۱۰ ساعته
  • wifi 6 و Bluetooth 5
  • پورت USB-C
  • پشتیبانی از Magic Keyboard، Smart Keyboard Folio‌، و Apple Pencil نسل دوم

تفکیک مشخصات نشان می‌دهد که این دو محصول نه فقط در تراشه M1، بلکه در بسیاری از جنبه‌ها به هم شباهت دارند. با این حال تفاوت‌های معناداری هم از جمله نمایشگرها، فناوری‌های احراز هویت و سخت‌افزار دوربین پشت وجود دارند که باید به آنها توجه کرد.

تفاوت‌ها:

iPad AiriPad Pro
حسگر اثر انگشت تعبیه شده در دکمه پاورسیستم FaceID توسط دوربین TrueDepth
صفحه نمایش ۱۰٫۹ اینچیصفحه نمایش ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی با تکنولوژی پروموشن ( نرخ به روزرسانی ۱۲۰ هرتز)
حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیتنمایشگر mini-LED در مدل ۱۲٫۹ اینچی با حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت
میزان رم ۸ گیگابایتیمیزان رم ۸ یا ۱۶ گیگابایتی
اینترنت 5G بر بستر موج sub-6GHz  اینترنت 5G بر بستر موج‌های mmWave و sub-6GHz
دوربین پشت ۱۲ مکاپیکسلی وایددوربین پشت ۱۲ مگاپیکسلی واید، ۱۰ مگاپیکسلی اولتراواید به همراه سنسور LIDAR 
زوم دیجیتال ۵ برابریزوم اپتیکال ۲ برابری نسبت به الترا واید و زوم دیجیتال ۵ برابری برای دوربین اصلی
زوم ویدئو ۳ برابریزوم اپتیکال ویدئو ۲ برابری نسبت به الترا واید و دیجیتال ۳ برابری برای دوربین اصلی
دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید با قابلیت سنتر استیجدوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی الترا واید با قابلیت سنتر استیج، سیستم TurDepth برای فیس‌آی‌دی، عکاسی پرتره
بلندگوهای ۲ تاییبلندگوهای ۴ تایی
پورت USB-C با استاندارد USB 3.2پورت USB-C با پشتیبانی از USB 4/Thunderbolt
حافظه داخلی حداکثر تا ۲۵۶ گیگابایتحافظه داخلی حداکثر تا ۲ ترابایت
موجود در رنگ‌های خاکستری، سفید، صورتی، آبی، بنفشموجود در رنگ‌های خاکستری و نقره‌ای
شروع قیمت از ۵۹۹ دلارشروع قیمت از ۷۹۹ دلار

 

 

 

کلام آخر

به طور کلی آیپد ایر برای اکثر کاربران براساس ارزش قیمت گزینه بهتری است. به نظر می‌رسد کمتر کسی پرداخت ۲۰۰ دلار بیشتر را برای FaceID، دوربین پشت بهتر، دو عدد اسپیکر بیشتر و صفحه نمایش پروموشن توجیه پذیر بداند. برخی از ویژگی‌ها مانند حسگر LIDAR، دوربین پشت اولترا واید و حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و پورت Thunderbolt عملا برای بخش کوچکی از کاربران مفید است. همچنین کاربران حرفه‌ای که قصد دارند آیپد را جایگزین لپ‌تاپ کنند، با اضافه کردن کیبورد احتمالا گزینه ۱۲٫۹ اینچی آیپد پرو را انتخاب می‌کنند، این آیپد با صفحه نمایش بزرگتر با فناوری mini-LED تفاوت‌های بیشتری نسبت به آیپد پرو ۱۱ اینچی با آیپد ایر دارد. به غیر از چنین کاربرانی، آیپد ایر برای اکثر نیازهای کاربران حتی بیش از اندازه کافی خواهد بود. با آیپد ایر کاربران می‌توانند از ویژگی‌هایی مانند تراشه M1، پورت USB-C، اینترنت 5G، و سازگاری با جدیدترین لوازم جانبی اپل بهره ببرند.

اما یک نکته مهم این است که اگر حافظه ۶۴ گیگابایتی برای شما کم باشد، مدل ۲۵۶ گیگابایتی آیپد ایر قیمت ۷۴۹ دلاری خواهد داشت که تنها ۵۰ دلار از آیپد پرو در مدل پایه با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی ارزان‌تر است. در آن صورت می‌توانید با پرداخت ۵۰ دلار اضافه، نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و بلندگوهای چهارتایی را دریافت کنید که قطعا تجربه کاربری شما را بهبود خواهند بخشید. مخصوصا اگر طراح باشید، نمایشگر ۱۲۰ هرتزی با نرخ تاخیر ۹ میلی‌ثانیه‌ای که برای قلم اپل پنسل دارد، گزینه جذاب‌تری است. در این حالت تنها چیزی که از دست می‌دهید، ۱۲۸ گیگابایت حافظه اضافی است. 

در نهایت باید گفت که هیچ‌کس به اندازه خود شما نمی‌تواند با سنجش شرایط خود تشخیص دهد که کدام یک از این دو محصول مناسب شما هستند؛ اما بی شک قبل از خرید نیاز به تحقیق و خواندن مطالب در مورد محصول مورد نظر خود دارید و ما امیدواریم با این مطلب توانسته باشیم در این راه نقش مفیدی را برای شما ایفا کرده باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

امیررضا

۱۴۰۱/۱/۷
چجوری میشه تو اینستاگرام فالور جمع کرد