خانهاخبار
شایعه شده که آیپد ایر جدید دارای تراشه M1 خواهد بود

شایعه شده که آیپد ایر جدید دارای تراشه M1 خواهد بود

درست ساعاتی مانده به مراسم امروز اپل، خبری از آیپد ایر جدید منتشر شده که اگر صحت داشته باشد تحولی بزرگ در سخت‌افزار این تبلت اپل است.
۱۴۰۰/۱۲/۱۷

بر اساس اطلاعاتی که 9to5Mac به اشتراک گذاشته، آیپد ایر جدید که قرار است در رویداد امروز اپل معرفی شود از چیپست M1 بهره خواهد برد که همان تراشه‌ای است که در آیپد پرو ۲۰۲۱ قرار داده شده است. سال گذشته آیپد پرو اولین آیپدی بود که تراشه M1 در آن قرار داده شد، حال با قرار دادن این پردازنده در آیپد ایر جدید عملکرد آن با آیپد پروهای ۲۰۲۱، مک بوک ایر ۲۰۲۰، مک بوک پرو ۱۳ اینچی و مک مینی یکسان خواهد شد.

image

 

همه شایعات قبلی نشان از این دارد که اپل در آیپد ایر جدید از پردازنده A15 به همراه اینترنت 5G استفاده می‌کند. قرار دادن M1 در آیپد ایر آن را بسیار شبیه به آیپد پرو خواهد کرد و صفحه نمایش پرو موشن با حسگر LIDAR تنها تفاوت بین آیپد ایر و آیپد پرو خواهد بود.

تراشه M1 دارای ۸ هسته CPU و ۷ تا ۸ هسته برای پردازشگر گرافیکی است، در حالی A15 Bionic از ۶ هسته CPU و ۵ هسته GPU بهره می‌برد، بنابراین از بهبود سرعت بیشتر نسبت به سری A برخوردار است.

رویداد Peek Performance، امروز ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران برگزار می‌شود؛ پس زمان زیادی را منتظر نخواهیم بود تا ببینیم اپل در آیپد ایر جدید بالاخره از A15 استفاده کرده است یا از M1.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)