خانهاخبار
گوگل برای دومین بار سیستم عامل اندروید 12L را جهت استفاده در تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو معرفی کرد!

گوگل برای دومین بار سیستم عامل اندروید 12L را جهت استفاده در تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو معرفی کرد!

شرکت گوگل در ماه اکتبر، برای نخستین بار سیستم عامل اندروید 12L را نمایش داد که جهت استفاده در تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو طراحی شده بود. حالا برای بار دیگری شاهد رونمایی از این سیستم عامل هستیم.
۱۴۰۰/۱۲/۱۷

اکنون که شاهد افزایش محبوبیت دوباره تبلت‌های اندرویدی و همچنین گسترده‌تر شدن بازار گوشی‌های تاشو هستیم؛ شرکت گوگل به این نتیجه رسیده که زمان بهبود تجربه کاربری سیستم عامل اندروید برای دستگاه‌هایی با نمایشگر‌های بزرگ‌تر فرا رسیده است. به همین دلیل، در ماه اکتبر سال ۲۰۲۱، شاهد رونمایی این شرکت از سیستم عامل اندروید 12L بودیم که برای تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو طراحی شده بود.

image

 

پس از معرفی این سیستم عامل، چند بیلد بتا از آن منتشر شده و سپس اندروید 12L مانند بسیاری از پروژه‌های دیگر گوگل، به فراموش سپرده شد. در امروز اما، شاهد رونمایی دوباره از این سیستم عامل هستیم که این بار ظاهر رسمی‌تری داشته و به نظر می‌رسد که به جز توسعه دهندگان، این بار مخاطب آن کاربران اندروید هستند.

از جمله بهبود‌های صورت گرفته در اندروید 12L، می‌شود به استفاده از دو ستون اصلی برای تنظیمات سریع و اعلان‌ها اشاره کرد. در این سیستم عامل، اعلان‌ها در سمت راست قرار داشته و تنظیمات سریع نیز در سمت چپ دستگاه به چشم می‌خورند. به گفته گوگل، این امر موجب آن شده که کاربران فضای بیشتری برای مشاهده و سپس پاک کردن اعلان‌های خود داشته باشند.

image

 

منوی تنظیمات نیز تغییر کرده و به دو بخش تقسیم شده است. البته همانطور که می‌دانید، برخی از سازندگان دستگاه‌های اندرویدی پیش از این نیز از چنین رابط کاربری در تبلت‌های خود استفاده می‌‌کردند؛ اما در نوع خود جالب بوده که این طراحی حالا به بخشی از سیستم عامل اندروید خام تبدیل شده است.

image

 

و حالا نوبت به بزرگ‌ترین تغییر صورت گرفته در اندروید 12L رسیده که تسک‌بار جدید این سیستم عامل است. در این تسک‌بار که بی‌شباهت به نمونه دیده شده در iPadOS اپل نیست؛ کاربر می‌تواند آیکون‌های برنامه‌ها را به تعداد زیادی پین کرده که موجب افزایش سرعت مولتی تسکینگ در هنگام باز کردن اپلیکیشن‌ها می‌شود.

همچنین اگر انگشت خود را روی آیکون یک اپلیکیشن در تسک‌بار نگه داشته و آن را به بالا بکشید؛ برنامه به صورت اسپلیت-اسکرین باز خواهد شد تا فضا برای مولتی تسکینگ فراهم باشد. البته همانند گوشی‌های اندرویدی، یک Status Bar همچنین در بالا دستگاه قرار داشته که وظیفه نمایش زمان و اعلان‌ها را بر عهده دارد؛ بنابراین هنوز بر خلاف سیستم عامل ویندوز، همه بخش‌های لازم برای کاربر در یک نوار قرار نگرفته است.

image

 

موارد ذکر شده، ویژگی‌های اصلی سیستم عامل اندروید 12L هستند که بیشترین تغییر را در تجربه کاربری فراهم خواهند کرد. گوگل می‌گوید که اندروید 12L، به زودی و توسط شرکت‌هایی چون سامسونگ، لنوو و مایکروسافت؛ روی دستگاه‌هایشان قرار گرفته و آپدیت‌های آن نیز در راه است. این شرکت اما زمان دقیقی برای عرضه این سیستم عامل ارائه نداده و تنها می‌گوید که انتشار آن از سال جاری میلادی یا همان ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.

امیدواریم که شرکت گوگل به زودی زمان دقیق‌تری را برای عرضه این نسخه از اندروید اعلام کند تا کاربران تبلت‌های اندرویدی و همچنین گوشی‌های تاشو، تجربه بهینه‌تری از محصولات خود داشته باشند. درباره سیستم عامل اندروید 12L و تغییرات حاصل شده در آن چه می‌اندیشید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)