خانهاخبار
نوکیا فعلا قصد معرفی پرچمدار جدیدی را ندارد

نوکیا فعلا قصد معرفی پرچمدار جدیدی را ندارد

یکی از مقامات شرکت HMD Global به تازگی صحبت‌هایی درباره برند نوکیا کرده و به نظر می‌رسد که تا اطلاع ثانوی، خبری از پرچمدار جدیدی از این شرکت نخواهد بود.
۱۴۰۰/۱۲/۱۷

اینطور که به نظر می‌رسد، شرکت HMD Global که در سال ۲۰۱۶ لایسنس برند نوکیا را خریداری کرد؛ فعلا قصد عرضه پرچمدار جدیدی با این برند را ندارد. آخرین گوشی رده بالای این برند شناخته شده، نوکیا 9 پیور ویو نام داشت که در سال ۲۰۱۹، شاهد عرضه آن به بازار بودیم. عرضه این گوشی، مدتی به تعویق افتاد و سپس نوکیا نیز بر خلاف ادعاهای سابق خود، اعلام کرد که آپدیت اندروید 11 را برای این محصول منتشر نخواهد کرد.

این شرکت برای جبران این امر، گوشی‌های دیگر خود را با تخفیف به خریداران نوکیا 9 پیور ویو ارائه می‌داد. با وجود انتشار شایعات بسیار زیادی در این مدت، دیگر جانشینی برای پرچمدار نوکیا معرفی نشد و به نظر می‌رسد که در آینده نیز خبری از آن نیست.

image

 

آقای «آدام فرگوسن» که مدیر بازاریابی شرکت HMD Global‌ است؛ در گفتگویی که با Android Authority انجام داده، به این امر اشاره می‌کند که در حال حاضر، ساخت و عرضه یک گوشی ۸۰۰ دلاری برای نوکیا چندان عاقلانه نیست. وی می‌گوید که این شرکت قصد رقابت با سایر غول‌های بازار در زمینه پرچمداران را نداشته و ترجیح می‌دهد تا با دسته دیگری از محصولات شناخته شود.

به نظر می‌رسد که استراتژی برند نوکیا، عرضه گوشی‌های مقرون به صرفه است و آنها علاقه‌ای به ساخت گوشی‌های رده بالا ندارند. در رویداد MWC بارسلونا نیز که اخیرا شاهد برگزاری آن بودیم؛ نوکیا تنها از گوشی‌های مقرون به صرفه و 4G رونمایی کرد. پیش‌تر و در هنگام برگزاری مراسم CES نیز، نوکیا چهار گوشی با قیمت زیر ۲۵۰ دلار را معرفی کرد که تنها یکی از آنها، قابلیت اتصال به 5G یا نسل پنجم اینترنت همراه را داشت.

در اواسط سال ۲۰۱۸، نوکیا هشتمین تولید کننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان به حساب می‌آمد؛ اما از آن زمان، فروش آنها کاهش یافته و حالا مقام یازدهم را به خود اختصاص داده‌اند. البته اوضاع این شرکت اخیرا بهتر شده و گزارشات مالی آنها، خبر از افزایش ۴۱ درصدی فروش گوشی‌های نوکیا در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ را می‌دهند. سه ماه آخر سال ۲۰۲۱، پرسود‌ترین در تاریخ HMD Global به حساب می‌آید.

image

 

این شرکت اما با وجود موفقیت‌های اخیر خود، رو به جاه طلبی نیاورده و همچنان عقیده به تولید گوشی‌های پایین رده و مقرون به صرفه با عمر باتری بسیار بالا دارد. آقای «فرگوسن» در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری PA انجام داده است؛ به این اشاره کرده که نوکیا قصد دارد با گوشی‌های C21 پلاس و C2 خود، محصولی قابل اطمینان و با قیمت مناسب را در دسترس کاربران قرار دهد . گوشی نوکیا C21 پلاس قیمت ۱۰۰ یورو (حدود ۱۳۲ دلار) را داشته و نوکیا C2 نیز قیمت ۷۵ یورویی (حدود ۹۹ دلار) دارد.

آقای «آدام فرگوسن»، موفقیت‌های اخیر برند نوکیا را مدیون این استراتژی عرضه گوشی‌های مقرون به صرفه می‌داند. وی در این مورد چنین گفته است:

«شاید گوشی‌های جدید ما به نسبت سایر گوشی‌های بازار جذاب نبوده و امکانات آنها را نداشته باشند؛ اما همین امر موجب رشد ما شده و بازار خاصی را برای فروش محصولاتمان فراهم کرده است. این گوشی‌ها، برای افرادی مناسب هستند که قصد کنار گذاشتن گوشی‌های ساده و قدیمی را دارند؛ اما نمی‌خواهند برای یک گوشی‌ هوشمند هزینه گزافی را پرداخت کنند. این گوشی‌ها بسیار مقاوم و قابل اعتماد بوده و عمر باتری آنها نیز به چندین روز می‌رسد، بنابراین برای افرادی که به دنبال چنین ویژگی‌هایی در یک گوشی هوشمند هستند؛ انتخاب بسیار خوبی محسوب می‌شوند.»

این نخستین باری نیست که مقامات شرکت HMD Global، به طور رسمی از عدم علاقه خود برای رقابت در بازار گوشی‌های رده بالا صحبت کرده می‌کنند. این شرکت در سال گذشته نیز اعلام کرده بود که عرضه گوشی‌های رده بالا، برای آنها سود چندانی نداشته و ترجیح می‌دهند تا روز گوشی‌های در بازه قیمتی ۱۰۰ تا ۲۰۰ یورویی (حدودا بین ۱۰۹ تا ۲۱۸ دلار) تمرکز کنند.

image

 

درباره گفته‌های اخیر مدیر بازاریابی HMD Global و عدم عرضه پرچمدار جدیدی از سوی نوکیا چه می‌اندیشید؟ آیا با صحبت‌های آقای «فرگوسن» موافقید یا عقیده دارید که در صورت عرضه یک پرچمدار خوب و کامل، نوکیا نیز می‌تواند در این بازار به موفقیت دست یابد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)