خانهاخبار
آیفون 13 پروفروش‌ترین گوشی ماه ژانویه بازار چین لقب گرفت!

آیفون 13 پروفروش‌ترین گوشی ماه ژانویه بازار چین لقب گرفت!

بنابر بر جدیدترین گزارش تحلیلی از بازار چین، اوپو، ویوو و آنر برندهای پرفروش بازار چین هستند.
۱۴۰۰/۱۲/۱۶

 امروز گزارشی تحلیلی توسط موسسه تحقیقاتی CINNO Research از بازار گوشی‌های هوشمند چین که جمعیت کاربران بسیاری زیادی را به خود اختصاص داده است و همچنین برندهای زیادی در این بازار مشغول فعالیت هستند منتشر کرد که بر اساس آن، نسخه استاندارد سری پرچمدار اپل یعنی آیفون 13 پرفروش‌ترین گوشی ماه ژانویه (دی بهمن) چین لقب گرفته است. به علاوه، این برای چهارمین بار است که پرچمدار اپل در لیست گوشی‌های پرفروش بازار چین قرار می‌گیرد که شامل بازه اکتبر (مهر آبان) تا دسامبر (آذر دی) سال گذشته میلادی نیز می‌شود. در شش سال گذشته، سابقه نداشته است که گوشی از طرف اپل در این لیست قرار بگیرد. 

image

 

 براساس این لیست، آیفون 13 عملکردی خارق‌العاده از خود به جا گذاشته شده است و مجموع  فروش این گوشی پرچمدار در ماه ژانویه به 5.2 میلیون دستگاه رسیده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته میلادی 11.4 درصد رشد داشته است. بازار گوشی‌های هوشمند بازار چین در مقایسه با سال گذشته رشد اندکی برابر با 0.4 درصد داشته است ولی در مقایسه با ماه دسامبر (آذر دی) رشدی 38.6 درصدی داشته است. شایان ذکر است که مجموع فروش گوشی‌های هوشمند بازار چین برابر 30.87 میلیون دستگاه است. 

image

 

در این گزارش همچنین لیست 5 برند پرفروش بازار چین قرار گرفته است که در جایگاه اول اوپو با 5.4 میلیون دستگاه ایستاده است که در مقایسه با ژانویه سال گذشته میلادی 20 درصد افت داشته است. البته این آمار بدون محسابه فروش برند ریلمی صورت گرفته است. گوشی‌های پرطرفدار برند اوپو در بازار چین نسخه چینی اوپو رنو 7 و اوپو A56 بوده است. 

image

 

در رتبه دوم لیست برندهای ویوو و آنر با فروشی برابر با 5.2 میلیون دستگاه قرار دارند که ویوو افتی برابر با 13.2 درصد را شاهد بوده است در حالی که آنر امسال با رشد فوق‌العاده 242.9 درصدی بهترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشته است. دیگر برند چینی یعنی هواوی دیگر جزو 5 برند پرفروش بازار چین قرار ندارد ولی به نظر می‌رسد باید به زودی منتظر برگشت این برند باشیم. شایان ذکر است که گوشی‌های آنر با استقبال خوبی مواجه شده است و گوشی‌های مختلف این تولیدکننده آنر X30، آنر 60، آنر پلی 30 پلاس و آنر پلی 20 پلاس در لیست 10 گوشی پرفروش بازار قرار گرفته‌اند. همچنین به احتمال زیاد با عرضه سری آنر مجیک 4 فروش آنر با پیشرفت قابل ملاحظه‌ای مواجه خواهد شد. پرفروش ترین گوشی ویوو نیز ویوو S10 است. 

image

در نهایت و در جایگاه آخر غول فناوری چینی یعنی شیائومی با فروش 4.4 میلیون دستگاه است که با افتی 12.7 درصدی در مقایسه با ماه ژانویه سال گذشته میلادی مواجه شده است.به نظر می‌رسد سری شیائومی 12 موفق به جلب نظر کاربران نشده است و فروش ناموفقی را تجربه می‌کند. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)