خانهاخبار
اپراتورهای موبایل در حال آمادگی برای عرضه آیفون SE 5G و آیپد ایر جدید هستند

اپراتورهای موبایل در حال آمادگی برای عرضه آیفون SE 5G و آیپد ایر جدید هستند

با نزدیک شدن به تاریخ رویداد ۱۷ اسفند اپل به مرور شواهد بیشتری از رونمایی آیفون SE 5G و آیپد ایر نسل پنجم در دسترس قرار می‌گیرد.
۱۴۰۰/۱۲/۱۲

در حالی که اپل همیشه در حفاظت از اطلاعات درون سازمانی خود مربوط به رویدادهایش نسبت به رقبایی مانند سامسونگ و گوگل بهتر عمل کرده، اما کار سختی نخواهد بود اگر بخواهیم که حدس بزنیم در مراسم ۱۷ اسفند اپل چه محصولاتی قرار است رونمایی شوند؛ زیرا مدتی طولانی است که صحبت از رونمایی آیفون SE 5G  و آیپد ایر نسل پنجم با همان شکل و شمایل قبلی و تغییرات داخلی است.

حتی تاریخ دقیق ۸ مارچ (۱۷ اسفند) که دیروز به طور رسمی تایید شد، هفته‌ها پیش به طور غیر رسمی فاش شده بود و اکنون Evan Blass افشاگر قدیمی و با سابقه در حساب توییتری خودش مدعی شده که شواهد محکمی را کشف کرده که نشان از عرضه قریب الوقوع نسل سوم آیفون SE و آیپد ایر نسل پنجم با قابلیت اتصال 5G دارد.

با وجود همه این‌ها راهی وجود ندارد که بتوانیم به طور قطع این اخبار را تایید کنیم، اما اگر برای دقایقی این گزارش‌ها را کنار بگذاریم، می‌توانیم از گذشته درسی کوچک از تاریخ اپل در این حوزه بگیریم.

گرچه برنامه زمانی معرفی هر محصول و عرضه آن متفاوت است، اما شانس زیادی وجود دارد که اپل بتواند آیفون SE نسل سوم را با همان سرعت آیفون SE نسل قبلی عرضه کند. در سال ۲۰۲۰ نسل دوم آیفون SE در تاریخ ۱۵ آوریل معرفی شد، پیش سفارش‌ها دو روز بعد آغاز شدند و عرضه تجاری آن از روز ۲۴ آوریل آغاز شد.

با توجه به اینکه تولید آزمایشی آیفون SE جدید از ماه‌ها پیش آغاز شده و هیچ گزارشی مبنی بر وجود مشکلی در این زمینه وجود نداشته، پس این کاملا قابل انتظار است که آیفون SE 2022 با قابلیت 5G جمعه آینده یعنی ۱۱ مارس (۲۰ اسفند) برای پیش خرید آماده باشد و در روز ۱۸ مارس (۲۷ اسفند) به عرضه تجاری برسد.

image

 

در حالی که سوابق اپل در مورد آیپدهایش نشان می‌دهد که این شرکت همیشه آیپدهای جدیدش را دیرتر نسبت به آیفون‌هایش به دست مشتریان رسانده، اما نسل بعدی آیپد ایر می‌تواند به خوبی در مورد عرضه و در دسترس بودن، مسیر آیفون SE جدید را پیش بگیرد. آیپد ایر جدید نه تنها از نظر ظاهری تفاوتی با نسل قبلی خود ندارد بلکه از نظر مشخصات سخت‌افزاری هم تغییرات بزرگی را تجربه نخواهد کرد.

به نظر می‌رسد که این نظریه توسط یکی از اپراتورهای بزرگ موبایل در آسیا نیز قابل تایید است. در اطلاعاتی که به دست ما رسیده نامی از این اپراتور برده نشده اما این مورد ذکر شده که این اپراتور در حال طراحی صفحات وب‌سایت خود برای این دو محصول ذکر شده است. این به نوعی تایید خود اپل را نیز دربرمی‌گیرد، زیرا اپل ارتباط تنگاتنگی با چنین اپراتورهای بزرگی در سرتاسر جهان دارد.

قبل از اینکه بیش از حد هیجان زده شویم، شایان ذکر است که هیچ تضمینی وجود ندارد که به طور قطع تایید کرد که تصاویری که در صفحات وب این اپراتور به طور آزمایشی قرار گرفته‌اند، نسخه‌های ۲۰۲۲ آیفون SE و آیپد ایر باشند؛ بنابراین همچنان باید به دیده شک به آنها نگریست.

در واقع طرفداران سرسخت اپل با دیدن این تصاویر ممکن است تشخیص دهند که این عکس‌ها متعلق به آیفون SE و آیپد ایر فعلی هستند، اما این تصاویر احتمال دارد که مربوط به نسل بعدی این دو دستگاه باشند زیرا انتظار بالایی می‌رود که هردو این دستگاه‌ها با مدل‌های فعلی خود تفاوت ظاهری نداشته باشند.

image

هرچقدر که بیرون این دستگاه‌ها دست نخورده باشند، اما بی شک داخل این دستگاه‌ها جذاب خواهد بود، زیرا قرار است هم در آیفون SE 2020 هم در آیپد ایر نسل پنجم شاهد پردازنده فوق‌العاده قوی A15 Bionic باشیم که در سری آیفون 13 امسال شاهدش بودیم و امتیازات بالاتری را در مقایسه با پردازنده‌های  سری S22 سامسونگ که اخیرا معرفی شدند، کسب کرده‌اند. همچنین حالا در آیفون SE و آیپد ایر جدید اتصال پر سرعت 5G را تجربه خواهیم کرد که گامی مهم در ارتقای سخت‌افزارهای این دستگاه‌ها است. در مورد آیپد ایر ۲۰۲۲  ظاهرا پردازشگر و اتصال 5G تنها تغییرات نیستند و طبق گزارش‌ها قرار است دوربین جلو این تبلت اپل نیز نسبت به نسل قبل بهبود یابد اما بعید است که بر قمیت نهایی آن تاثیری گذارد.

در هرحال زمان زیادی تا اولین رویداد مهم امسال اپل باقی نمانده و باید دید اطلاعات و گزارش‌های رسیده تا چه صحت داشته‌اند.

شما فکر می‌کنید که اگر تمامی تغییرات ذکر شده نسبت به نسل قبلی در این دستگاه‌ها اعمال شوند آیا دلیل محکم و خوبی را برای ترغیب مشتریان به تعویض دستگاه خود ارائه خواهند کرد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)