خانهاخبار
نوکیا C2 2nd Edition معرفی شد

نوکیا C2 2nd Edition معرفی شد

بعد از معرفی سری C21 گوشی‌های نوکیا، گوشی C2 جدید هم‌معرفی شد تا شرکت HMD تنوع بیشتری به گوشی‌های مقرون به صرفه خود بدهد.
۱۴۰۰/۱۲/۹

بعد از معرفی سری C21 شاهد آن هستیم که شرکت HMD گوشی‌های مقرون به صرفه بیشتری را معرفی کرده است. گوشی C2 ویرایش دوم، گوشی بعدی ارزان قیمت نوکیا است که به نوعی با تغییراتی نسبت به C2 اصلی همراه بوده است.

پیشرفت بزرگ این گوشی نسبت به C2 شاسی فلزی‌اش است که حالا نسبت به ضربه‌ها و پیشامدهای روزانه مقاوم‌تر شده است.

صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی نسخه جدید C2 نسبت به نسخه قبلی پسرفت داشته و از ۷۲۰ در ۱۴۴۰ به ۴۸۰ در ۹۶۰ با نسبت تصویر ۱۸:۹ تغییر داشته است، اما این همه ماجرا نیست. دوربین سلفی گوشی جدید ۲ مگاپیکسل است اما در C2 قدیمی شاهد دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی بودیم ( اما فلش اختصاصی دوربین سلفی همچنان پابرجاست). خوشبختانه در بخش پشتی همچنان دوربین ۵ مگاپیکسلی حفظ شده است!

 

باتری هم از دیگر مواردی است که نه تنها پیشرفت نکرده، بلکه پسرفت هم کرده است. باتری C2 جدید ۲۴۰۰ میلی‌آمپر است که در مقایسه با ۲۸۰۰ میلی‌آمپر C2 قدیمی کاهش ظرفیت داشته است. در عین حال این گوشی جز معدود گوشی‌هایی است که دارای باتری قابل تعویض است. همچنین جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون هم دارد.

به نظر می‌رسد پردازنده این گوشی نسبت به مدل قبلی‌اش جدید است و چهار هسته با فرکانس ۱٫۵ GHz دارد، اما این تمام چیزی است که ما می‌دانیم زیرا اطلاعات بیشتری از آن منتشر نشده است. سیستم عامل عرضه شده به همراه این گوشی اندروید ۱۱ Go Edition است که همراه با ۲ سال پشتیبانی امنیتی خواهد بود. در قسمت شبکه برای این گوشی شاهد اتصال 4G هستیم که برای یک گوشی با قیمت پایین نکته مثبتی است. برای C2 جدید گزینه‌های رم ۱ و ۲ گیگابایتی در دسترس هستند اما در مورد حافظه داخلی گزینه‌ای به جز ۳۲ گیگ وجود ندارد. ضمن اینکه در هردو نسخه تک سیم و دو سیم کارت این گوشی، شیار اختصاصی کارت حافظه تعبیه شده است.

image

 

نوکیا همچنین تعدادی هدفون جدید معرفی کرده که یکی از آنها نام ساده Nokia Headphones را دارد. این هدفون در دو نسخه با سیم و بیسیم عرضه می‌شود و دارای بالشتک‌هایی نرم و سبک برای روی گوش است.

قبل از این مدل هدفون Nokia Go Earbuds 2 پلاس معرفی شده بود، که نوکیا قول ۲۴ ساعت دوام باتری را برای آن داده بود و دارای استاندارد IPX4 برای پاشش آب و عرق بود. محفظه شارژ این هدفون هم ۳۰۰ میلی‌آمپر ظرفیت‌اش است که به کمک USB-C حدود ۲ ساعت طول می‌کشد که به طور کامل شارژ شود.

image

 

قیمت نسخه‌های مختلف C2 جدید به زودی مشخص می‌شود، اما می‌دانیم که این مدل‌ها قیمت پایینی خواهند داشت.

شرکت HMD اعلام کرده که سال ۲۰۲۱ اولین سال سودآور عملیاتی برای این شرکت بوده است. همچنین گوشی‌های مقرون به صرفه این شرکت در کنار سرویس‌هایی که ارائه می‌شود سال به سال رشد بیشتری را تجربه می‌کنند.

این شرکت پیش بینی می کند که در نیمه اول سال ۲۰۲۲ به ۱ میلیون مشترک در مجموعه سرویس‌های خود برسد. همچنین برای پاسخگویی بهتر به نیازهای آنها، این سرویس‌ها به یک بخش جداگانه تقسیم می شود که این امر این اجازه را می دهد تا فرآیندهای داخلی ساده شده و پشتیبانی بهتری به مشترکان ارائه شود.

نظر شما راجع به گوشی‌ها و هدفون‌های این شرکت چیست؟ آیا فکر می‌کنید شرکت HMD می‌تواند دوران اوج برند نوکیا را به آن باز گرداند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)