خانهاخبار
هواوی از کامپیوتر All-in-One میت استیشن X و تبلت E Ink میت پد پیپر رونمایی کرد

هواوی از کامپیوتر All-in-One میت استیشن X و تبلت E Ink میت پد پیپر رونمایی کرد

در رویداد امروز هواوی شاهد معرفی محصولات جدیدی بوده‌ایم که شامل یک کامپیوتر All-in-One و همچنین یک تبلت با نمایشگر E Ink نیز می‌شوند.
۱۴۰۰/۱۲/۸

شرکت هواوی در رویداد امروز خود و در کنار معرفی لپ تاپ‌های ویندوزی میت بوک E و میت بوک X پرو، از یک کامپیوتر All-in-One به نام میت استیشن X و همچنین اولین تبلت با نمایشگر E Ink خود به نام میت پد پیپر رونمایی کرد تا به گسترش اکوسیستم آفیس هوشمند هواوی بپردازد.

 

میت استیشن X

image

 

هواوی میت استیشن X، بزرگترین کامپیوتر All-in-One‌ تولید شده توسط این شرکت به حساب می‌آید. این کامپیوتر دارای نمایشگری ۲۸.۲ اینچی از نوع IPS LCD بوده که رزولوشن ۲۵۶۰×۳۸۴۰ را داشته و نسبت صفحه آن نیز ۳:۲ است. این نمایشگر لمسی بوده و ۹۸ درصد از محدوده رنگی P3 را نیز پوشش می‌دهد. این دستگاه دارای بدنه فلزی است و سه اسپیکر قرار گرفته روی آن، در همکاری با شرکت تجهیزات صوتی فرانسوی Devialet تولید شده‌اند.

میت استیشن X دارای پردازنده AMD رایزن 5 از سری 5600H بوده و ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت حافظه M.2 NVMe SSD را به همراه دارد. این کامپیوتر دارای دو پورت USB-C، دو پورت USB-A و جک ۳.۵ میلی متری هدفون است. پشتیبانی از وای فای 6 نیز در این محصول وجود دارد.

image

 

هواوی در کنار میت استیشن X، یک کیبورد بی‌سیم با سنسور اثر انگشت و همچنین یک ماوس بلوتوثی را نیز ارائه می‌دهد. این کامپیوتر All-in-One از سیستم عامل ویندوز 11 شرکت مایکروسافت استفاده می‌کند.

 

میت پد پیپر

image

 

خانواده تبلت‌های میت پد هواوی، پیش از این شامل محصولاتی با نمایشگر‌های LCD و حتی اولد بودند؛ ولی حالا شاهد معرفی نخستین تبلت با نمایشگر E Ink از سوی هواوی هستیم. میت پد پیپر برای مطالعه و نوت برداری طراحی شده، اما از نظر سخت افزاری می‌توان از آن به عنوان یک تبلت تمام و عیار نیز استفاده کرد.

در کنار مصرف بسیار کمتر انرژی، یکی از نقاط قوت نمایشگر‌های E Ink نسبت به پنل‌های LCD و امولد، عمکرد بهتر آنها در هنگام تابش مستقیم نور خورشید است. این نمایشگر دارای یک لایه مخصوص ضد انعکاس نور بوده و دارای ۳۲ سطح متفاوت از روشنایی است تا بنوانید در هر شرایطی از آن استفاده کیند.

هواوی میت پد پیپر نسبت به سایر کتاب‌خوان‌های عرضه شده با نمایشگر‌های E Ink، دارای پنل بسیار بزرگ‌تری بوده و حاشیه‌های کمتر نیز به آن ظاهر مدرن‌تری می‌بخشند. نمایشگر بزرگ‌تر این تبلت، موجب آن شده تا در هنگام مطالعه، نیاز کمتری به ورق زدن پیدا کنید. تیم نرم افزاری هواوی نیز یک حالت خاص برای نمایشگر این تبلت تولید کرده‌اند تا بتوانید با سرعت بیشتری از سایر نمایشگر‌های E Ink، به مشاهده ویدیو، گشت و گذار در اینترنت و تعامل با رابط کاربری بپردازند.

image

 

میت پد پیپر همچنین از قلم استایلس نسل دومی هواوی M پنسل نیز پشتیبانی کرده و دارای ۴۰۹۶ سطح متفاوت از حساسیت به لمس است. به ادعای هواوی، تاخیر در عملکرد این قلم معادل ۲۶ میلی ثانیه بوده که در مقایسه با رقبایی چون سامسونگ، حرفی برای گفتن ندارد. نمایشگر این تبلت همچنین از نوع PMMA بوده و دارای سطح خاصی است که حس بهتری را در هنگام نوشتن یا نقاشی به کاربر دست می‌دهد. امکان مولتی تسکینگ نیز در این دستگاه وجود داشته و برای مثال می‌توانید در سمت چپ مطلبی را باز کرده و در سمت راست به نوت برداری بپردازید.

میت پد پیپر از نسخه خاصی از سیستم عامل HarmonyOS 2.0 استفاده کرده و قابلیت انتقال آسان دیتا از گوشی‌های هواوی به آن وجود دارد. این دستگاه دارای ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بوده و از استاندارد وای فای 6+ نیز پشتیبانی می‌کند. سنسور اثر انگشت این تبلت، زیر دکمه هوم آن قرار گرفته است. به ادعای هواوی، این تبلت تا چهار هفته در حالت استندبای دوام می‌آورد. هواوی میت پد پیپر وزن ۳۶۰ گرمی داشته و در رنگ‌های مشکی، خاکی و آبی روانه بازار خواهد شد.

 

قیمت کامیپوتر All-in-One هواوی میت استیشن X در بازار اروپا، معادل ۲۱۹۹ یورو است. در سوی دیگر، تبلت هواوی میت پد پیپر با قیمت ۴۹۹ یورو و در کنار یک قلم استایلس M پنسل و کاور تاشو روانه بازار خواهد شد. درباره تبلت و کامپیوتر جدید هواوی چه می‌اندیشید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)