خانهاخبار
نخستین آیفون 12 پرو مکس جهان به همراه پورت USB-C به فروش گذاشته شد!

نخستین آیفون 12 پرو مکس جهان به همراه پورت USB-C به فروش گذاشته شد!

یک شرکت اسلواکیایی به تازگی موفق شده تا یک پورت USB-C‌ را روی گوشی آیفون 12 پرو مکس قرار داده و آن را برای فروش در وب‌سایت eBay گذاشته است.
۱۴۰۰/۱۲/۸

یک شرکت اسلواکیایی به نام دیپ، اخیرا موفق شده تا یک پورت USB-C را روی یک دستگاه گوشی آیفون 12 پرو مکس اپل قرار دهد. علاقه‌مندان به تکنولوژی، مدتهاست که منتظر عرضه یک آیفون به همراه پورت USB-C هستند و شایعاتی نیز در این رابطه از سال ۲۰۱۷ شنیده می‌شوند؛ اما با وجود استفاده آیپد‌ها و کامپیوتر‌های مک از USB-C، اپل هنوز در گوشی‌های آیفون خود به بهره‌گیری از پورت‌های USB-C رو نیاورده است.

این شرکت پروسه خود برای نصب پورت USB-C بر روی این گوشی را نیز در میان گذاشته که در نوع خود، بسیار جالب است. پس از باز کردن گوشی به طور کامل، آنها پورت و سیم کشی مربوط به لایتنینگ را به طور کلی خارج کرده و سپس آن را با یک پورت USB-C که از نظر ابعاد، برای گوشی طراحی شده است؛ جایگزین می‌کنند.

image

 

آنها همچنین یک چیپ MFI‌ را از دستگاهی دیگر جدا کرده‌اند و آن را با کابلی خاص، به پورت USB-C متصل می‌کنند. سپس این بخش‌ها بر روی یک مدار لحیم شده و درون جایگاه مخصوصی که به صورت سه بعدی و مخصوص گوشی آیفون 12 پرو مکس پرینت شده است؛ قرار می‌گیرند.

البته برای جایگیری چیپ MFI در این گوشی، باید ماژول اسپیکر کمی کوچک‌تر شده و باتری نیز جایگزین شود. پس از اتمام این فرآیند، آیفون 12 پرو مکس به همراه پورت USB-C کاملا آماده است. این دستگاه به طور کامل توسط سازندگان تست شده و هیچ مشکلی جهت اتصال به آیتونز یا کامپیوتر‌های مک ندارد و به راحتی توسط شارژ‌های دو سر USB-C اپل یا مدل‌های USB-C به USB-A نیز شارژ می‌شود.

مقامات این شرکت درباره آیفون شخصی سازی شده خود چنین می‌گویند:

بسیاری از کاربران آیفون، مدت بسیاری است که در انتظار به کار رفتن پورت‌های USB-C‌ توسط شرکت اپل در این گوشی‌ها هستند. با توجه به استفاده از این پورت در آیپد پرو یا مک‌بوک‌ها، قرار گرفتن آن بر روی آیفون بدین معناست که کاربران می‌توانند با تنها یک کابل، تمامی نیاز‌های خود را برآورده کنند. ما تصمیم گرفته‌ایم تا این نیاز کاربران را برآورده کرده و پورت لایتنینگ آیفون را با یک پورت USB-C جایگزین کنیم.

این دستگاه در حال حاضر روی فروشگاه آنلاین eBay قرار گرفته و دومین آیفون به همراه پورت USB-C در جهان به حساب می‌آید. مزایده برای خرید این گوشی، از روز پنج‌ شنبه آغاز شده و تا روز ۶ مارس (۱۵ اسفند) ادامه دارد. نخستین آیفون به همراه پورت USB-C در جهان، مدتی پیش توسط یک دانشجوی سوییسی تولید شده بود.

image

این دانشجو که Ken Pillonel نام داشت؛ توانسته بود تا یک پورت USB-C را روی گوشی آیفون X خود قرار دهد و این گوشی را به مبلغ چشمگیر ۸۶٫۰۰۱ دلار در سایت eBay به فروش رساند. لازم به ذکر است که آیفون X آقای Pillonel، امکان آپدیت، ری‌استور یا ریسِت را نداشت.

اما آیفون 12 پرو مکس تغییر یافته توسط شرکت دیپ، به دلیل داشتن چیپ MFI محصول کامل‌تری به نظر می‌رسد. البته هنوز نمی‌دانیم که آیا امکان آپدیت یا ریسِت کردن این گوشی وجود دارد یا کارآیی آن از بین خواهد رفت. همچنین معلوم نیست که آیا پس از تغییر پورت، این آیفون همچنان در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاومت دارد؟

با وجود که هنوز مشخص نیست که آیا هرگز شاهد عرضه یک آیفون توسط پورت USB-C توسط شرکت اپل خواهیم بود یا خیر؛ به نظر می‌رسد که کارکنان شرکت دیپ موفق شده‌اند تا بدون مشکل خاصی، این پورت را روی یک نمونه از پرچمدار سال گذشته اپل قرار دهند.

image

 

درباره احتمال عرضه یک گوشی آیفون با پورت USB-C چه می‌اندیشید؟ آیا شما هم منتظر چنین رویدادی هستید یا با استفاده از پورت لایتنینگ نیز مشکلی ندارید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)