خانهاخبار
طرح آینده فاش شده از اینتل حاکی از تلاش این شرکت برای ساخت پردازنده‌ای کم مصرف‌تر از M1 Max است

طرح آینده فاش شده از اینتل حاکی از تلاش این شرکت برای ساخت پردازنده‌ای کم مصرف‌تر از M1 Max است

برطبق یک فایل فاش شده از شرکت اینتل، این شرکت قصد دارد تا اواخر سال ۲۰۲۳ یا نهایتا اوایل ۲۰۲۴ پردازنده‌هایی قدرتمندتر و کم مصرف‌تر از اپل بسازد.
۱۴۰۰/۱۲/۷

اخیرا یک فایل ارائه مطالب به بیرون درز کرده که ادعا می‌کند نقشه راه آینده شرکت اینتل را برای ساخت پردازنده Arrow Lake نشان می‌دهد و حاکی از آن است که اینتل قصد دارد تا اواخر سال ۲۰۲۳ یا اوایل ۲۰۲۴، پردازنده‌ای با عملکرد بهتر و مصرف کمتر نسبت به پردازنده M1 Max اپل بسازد.

اینتل قبلا ادعا کرده است که پردازنده‌هایی با عملکرد بهتر نسبت به M1 Max اپل می‌سازد؛ با این حال، تفاوت در یک حاشیه خطا است و در عمل در نتایج تست‌ها پردازندههای اینتل در مقایسه با M1 Max اپل به طور چشمگیری به انرژی بیشتری نیاز دارند. اما اکنون گفته می شود که این شرکت به دنبال پردازنده جدیدی است که حداکثر تا اوایل سال ۲۰۲۴ تراشه های ۲۰۲۱ اپل را شکست دهد.

image

این مطالب در توییتر توسط شخصی به نام جیم با نام کاربری AdoredTV منتشر شده و مدعی است که این‌ها شایعه نیست و او شخصا با مهندسان اینتل که روی این پروژه برای ساخت تراشه ۳ نانومتری توسط TSMC کار می‌کردند صحبت کرده و فایل مذکور نیز قبل از آن به او تحویل داده شده است. او همچنین اظهار کرده که این قضیه مربوط به حدود ۷ تا ۸ ماه پیش است، لذا ممکن است برنامه‌های آنها در حال حاضر تغییر کرده باشد.

این فایل در مورد شرکت اینتل این اطلاعات را به دست می‌دهد که موضوع راجع به هدف قرار دادن طرح‌های اپل است، که این مهم نیازمند همکاری نزدیک با شرکت‌های تولید قطعات است؛ همچنین یکی دیگر از این اهداف تمرکز بر چگونگی به حداکثر رساندن عملکرد محصولات است.

سایت فناوری WCCFtech که قبلاً گزارش داده بود اپل قصد استفاده از اینتل برای به‌ روزرسانی مک پرو ۲۰۲۲ را دارد، عنوان کرده که اینتل یک iGPU 320 را بر اساس معماری Battleimage برای ساخت در نظر دارد. WCCFtech همچنین گزارش می‌دهد که طبق فایل فاش شده، پردازندههای آینده Arrow Lake-P (قابل حمل) از ۱۴ هسته استفاده می کنند، در حالی که Arrow Lake-S دسکتاپ تا ۴۰ هسته خواهد داشت.

انتظار می رود تراشه‌های M2 اپل در نیمه اول سال ۲۰۲۲ عرضه شوند و M2 Pro و M2 Max در نهایت به دنبال آن معرفی شوند؛ اما هنوز مشخص نیست که آنها چه توازن قدرتی در عملکرد داشته باشند. نظر شما در مورد این فایل منتشر شده چیست؟ آیا فکر می‌کنید اینتل می‌تواند در جنگ بین پردازنده‌ها بر اپل فائق آید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)