خانهاخبار
جزئیات جدیدی درباره پلتفرم اسنپدراگون Wear 5100 منتشر شد

جزئیات جدیدی درباره پلتفرم اسنپدراگون Wear 5100 منتشر شد

اخیرا شاهد انتشار جزئیاتی از چیپست مخصوص ساعت‌های هوشمند کوالکام اسنپدراگون Wear 5100‌ هستیم که بهبود‌های آن را نسبت به نسل فعلی یا همان 4100 نشان می‌دهند.
۱۴۰۰/۱۲/۵

گفته می‌شود که شرکت کوالکام، در حال کار روی نسل جدیدی از چیپست‌های مخصوص ساعت‌های هوشمند است. این اطلاعات که توسط خبرگزاری WinFuture.de منتشر شده‌اند؛ به بهبود‌های صورت گرفته روی دو چیپست جدید اسنپدراگون Wear 5100 و 5100+ نسبت به نسل فعلی یا همان اسنپدراگون Wear 4100 اشاره می‌کند. این چیپست‌ها با لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ ساخته خواهند شد.

پلتفرم اسنپدراگون Wear 5100 از یک MLP استفاده کرده که وظیفه جدا کردن بخش پردازنده را از آی‌سی مربوط به مدیریت انرژی دارد؛ اما در مدل Wear 5100+، شاهد استفاده از یک MEP هستیم که در آن، پردازنده و آی‌سی ذکر شده در یک بخش قرار گرفته‌اند.

image

 

مدل پلاس همچنین قرار است یک پردازنده کمکی اضافی از نوع QCC5100 را به همراه داشته باشد که بر مبنای آرم کورتکس M55 طراحی شده است. از این نوع چیپ‌ها، در بسیاری از لوازم جانبی بلوتوثی مانند ایرفون‌های بی‌سیم استفاده می‌شود. این پردازنده کمکی وظیفه اتصالات بلوتوثی و همچنین انتقال دیتا‌های لازم همانند نمایش اعلان‌ها را به عهده داشته و از پردازنده اصلی یا همان اسنپدراگون Wear 5100+، تنها در هنگام پردازش‌های سنگین استفاده خواهد شد.

پردازنده هر دو چیپست‌ در سری اسنپدراگون Wear 5100، شامل چهار هسته از نوع آرم کورتکس A53 با کلاک اسپید ۱.۷ گیگاهرتز بوده که در کنار یک پردازنده گرافیکی ادرنو 702 با قدرت ۷۰۰ مگاهرتزی، فعالیت می‌کنند. این چیپست‌ها از حافظه‌های از نوع LPDDR4X، حافظه eMMC 5.1 پشتیبانی کرده و همچنین دارای یک پردازشگر عکس هستند که از دو سنسور دوربین و ضبط ویدیو با رزولوشن 1080p نیز پشتیبانی می‌کند.

image

 

این چیپست‌ها قرار از در کنار سیستم عامل WearOS گوگل، از نسخه کامل سیستم عامل نیز پشتیبانی کنند. چیپست‌های کوالکام اسنپدراگون Wear 5100 و 5100+ در حال حاضر، در مرحله تولید هستند و قرار است در سال جاری میلادی، شاهد عرضه آنها به بازار باشیم.

درباره چیپست‌های جدید کوالکام که مخصوص ساعت‌های هوشمند طراحی شده‌اند، چه می‌اندیشید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)