خانهاخبار
با بهترین بازی‌های کنسول پلی استیشن 5 آشنا شوید

با بهترین بازی‌های کنسول پلی استیشن 5 آشنا شوید

کنسول جدید پلی استیشن 5 سونی، در اواخر سال ۲۰۲۰ به بازار آمد و موفق شده تا به امروز بیشترین فروش را در بین کنسول‌های نسل نهمی داشته باشد؛ در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به بهترین بازی‌های این کنسول بیاندازیم.
۱۴۰۱/۱/۱۸

با وجودی که کنسول پلی استیشن 5 در اواخر سال ۲۰۲۰ روانه بازار شده و مدت زیادی از عرضه آن نمی‌گذرد؛ تا به حال شاهد انتشار بازی‌های بسیار با کیفیتی برای این کنسول در ژانرهای متفاوت بوده‌ایم. برخی از این بازی‌ها، به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 5 عرضه شده‌اند و برخی دیگر نیز همان بازی‌های کنسول پلی استیشن 4 هستند که آپگرید مخصوص پلی استیشن 5 یا آپدیتی جهت بهبود عملکرد را دریافت کرده‌اند.

در این مطلب، قصد داریم نگاهی به بهترین بازی‌های موجود برای کنسول پلی استیشن 5 بیاندازیم تا شما نیز بتوانید بهترین استفاده را از کنسول نسل نهمی جدید خود داشته باشید. بازی‌های معرفی شده، در ژانر‌های متفاوتی‌ هستند تا بتوانیم اکثر سلیقه‌های گیمر‌ها را پوشش دهیم. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

 

بهترین بازی‌های پلی استیشن 5

image

 

 

Assassin’s Creed Valhalla

image

 

بازی Assassin’s Creed Valhalla، جدیدترین نسخه در این سری محبوب است که برای کنسول‌های نسل هشتمی و نهمی منتشر شد. این بازی، در کنسول پلی استیشن 5 با رزولوشن داینمیک 4K و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا شده تا کاربران تجربه بصری بی‌نظیری داشته باشند. در این نسخه از سری Assassin’s Creed، بازیکنان کنترل یک وایکنیگ به نام «اِیوور» را به دست می‌گیرند و می‌توانند تا در جهان بازی که شامل بخشی از نروژ و انگلستان می‌شود؛ به گشت و گذار و کار‌های وایکینگی بپردازند!

داستان این بازی که بیشتر روی «اِیوور» و برادرش «سیگِرد» تمرکز دارد؛ جذاب‌تر از نسخه پیشین این سری یا همان Odyssey بوده ولی ریتم کند آن و خط داستانی نامنظم که اخیرا در بازی‌های دیگر یوبیسافت چون Watch Dogs: Legion نیز به کار رفته است؛ کمی به روایت آن آسیب می‌زند. بخش داستانی مدرن نیز از دو نسخه پیشین یعنی Origins و Odyssey بهتر بوده و به خصوص در انتهای بازی، با رویداد‌های جذابی در آن روبرو هستیم.

این عنوان همانند دو نسخه قبلی سری Assassin’s Creed، یک بازی نقش آفرینی یا RPG بوده ولی نسبت به Odyssey، تمرکز کمتری روی لوت و سلاح بر روی آن دیده می‌شود. در کل، Assassin’s Creed Valhalla یک عنوان قابل قبول در این سری بوده و تجربه آن نیز بر روی کنسول‌های نسل نهمی بسیار چشم‌نواز و سرگرم کننده است.

 

Astro’s Playroom

image

 

بازی Astro’s Playroom به صورت پیش فرض بر روی همه کنسول‌های پلی استیشن 5 نصب شده است و در واقع، نقش دموی ویژگی‌های جدید کنترلر این کنسول را دارد. اما جذابیت‌های Astro’s Playroom به اینجا ختم نشده و در واقع با یک بازی پلتفرمر بسیار دوست داشتنی روبرو هستیم. این بازی دارای شش جهان مختلف و بیش از ۲۰ مرحله بوده و درون سخت افزار کنسول پلی استیشن 5 اتفاق می‌افتد تا کاربران را با بخش‌های متفاوت کنسول جدید خود آشنا کند.

این بازی همچنین شامل Easter Eggهای بی‌شماری از بازی‌های دیگر و شناخته شده پلی استیشن است و در هر قدم، می‌توانید یکی از شخصیت‌های خاطره انگیز پلی استیشن را در ماجراجویی خود در Astro’s Playroom مشاهده کنید. این عنوان بدون شک، بهترین دموی دنیا محسوب می‌شود!

 

Chicory: A Colorful Tale

image

 

بازی Chicory: A Colorful Tale که یکی از عناوین انحصاری پلی استیشن محسوب می‌شود؛ پیش از این برای کنسول پلی استیشن 4 عرضه شده بود و حالا نسخه پلی استیشن 5 آن نیز در دسترس گیمر‌ها قرار گرفته که عملکردی بسیار بهتر از قبل دارد. بهبود‌های صورت گرفته در نسخه نسل نهمی این بازی، بیشتر مربوط به کنترلر جدید دوال‌سنس و بازخورد لرزشی آن هستند.

در این بازی، یک قلموی سحرآمیز توسط صاحب پیشین خود یا همان Chicory رها شده و به دست شخصیت بازی می‌افتد. گیمر‌ها در این عنوان می‌توانند دنیای سیاه و سفید A Colorful Tale را به سلیقه خود رنگ کرده و همچنین پازل‌هایی را به وسیله نقاشی حل کنند. داستان این بازی، بسیار عمیق‌تر از چیزی بوده که به نظر می‌رسد و اشاراتی به مسائلی چون عدم اعتماد به نفس و یا حس بی هدفی در آن دیده می‌شود که اکثر ما هر از گاهی با آنها دست و پنجه نرم می‌کنیم.

این بازی همچنین بخش‌های شاد و رنگارنگ بوده و شوخی‌های بامزه زیادی نیز در آن شنیده می‌شود. مسلما، بسیاری از گیمر‌های خردسال یا افرادی که چندان دنبال تجربه‌های گیمینگ خشن نیستند؛ با Chicory: A Colorful Tale ارتباط برقرار خواهند کرد.

 

Control: Ultimate Edition

image

 

عنوان Control‌ که در سال ۲۰۱۹ توسط استودیوی رمدی منتشر شد؛ دارای گیمپلی و طراحی گرافیکی بی‌نظیری بود ولی متاسفانه سخت افزار کنسول‌های نسل هشتمی مانند نسخه پایه کنسول پلی استیشن 4، اجازه تجربه بازی در بهترین حالت ممکن را نمی‌دادند. نسخه پلی استیشن 5 این عنوان اما، به شکل فوق‌العاده‌ای با رزولوشن 4K و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا شده تا گیمر‌ها از تک تک لحظه‌های خود در ساختمان مرموز اداره فدرال کنترل لذت ببرند.

در این عنوان، بازیکنان کنترل شخصیتی به نام «جسی فیدن» را در دست می‌گیرند که به دنبال برادرش «دیلِن»، به ساختمان اسرار آمیزی به نام اداره فدرال کنترل وارد می‌شود. اما اوضاع مطابق انتظار «جسی» پیش نرفته و او به شکل نامتعارفی، به عنوان رئیس این اداره که وظیفه بررسی اتفاقات ماورالطبیعه را دارد؛ انتخاب می‌شود.

Control‌ یک بازی شوتر سوم شخص است و بخش جذاب آن، قدرت‌های متفاوت «جسی» بوده که به وی اجازه می‌دهند تا اجسام را با ذهن خود کنترل کرده و حتی پرواز کند! این بازی توسط استودیوی رمدی تولید شده که عناوین موفقی چون سری Max Payne، Alan Wake و Quantum Break را در کارنامه خود دارد؛ بازی‌های رمدی همواره طراحی هنری بسیار جذابی دارند و Control‌ نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 

Deathloop

image

 

بازی Deathloop‌ که جدیدترین عنوان ساخته شده توسط استودیوی آرکین محسوب می‌شود؛ توانست با بازخورد بسیار خوبی از سوی منتقدین روبرو شود. استودیوی آرکین، پیش از این تولید سری Dishonored را بر عهده داشت که یکی از فرنچایز‌های بسیار با کیفیت در ژانر مخفی‌کاری به حساب می‌آیند. این بازی، به صورت زمانی در انحصار کنسول پلی استیشن 5 بوده ولی برای کاربران پی سی نیز عرضه خواهد شد. نکته جالب در این بین، خرید بتزدا یا مالک استودیوی آرکین توسط مایکروسافت کمی پس از انحصاری شدن این بازی است که موجب این شده تا ایکس باکس، یکی از بهترین بازی‌های شوتر اول شخص سال‌های اخیر را از دست بدهد.

عنوان Deathloop در جزیره‌ای به نام بلک‌ریف آیلند اتفاق می‌افتد؛ این جزیره در یک چرخه زمانی گیر افتاده و تنها راه شکستن آن، شکار و کشتن یک لیست از افراد متفاوت است. شخصیت اصلی داستان که «کُلت» نام دارد؛ به شکار این افراد پرداخته ولی خود نیز توسط شخصیت دیگری شکار می‌شود. پس از پایان هر چرخه و آغاز دوباره آن، «کُلت» و همچنین قربانیانش خاطرات خود را حفظ کرده و این شخصیت‌ها از پیش می‌دانند که وی به آنها حمله خواهد کرد.

این بازی دارای گیمپلی و گان‌پلی با کیفیتی بوده و سیستم‌های بازی نیز بسیار جذاب هستند. Deathloop همچنین داستان جذابی داشته و صداپیشگی در آن نیز به بهترین نحو ممکن انجام شده است. اگر دارای کنسول پلی استیشن 5 هستید؛ تجربه این عنوان را به شما توصیه می‌کنیم.

 

Demon's Souls

image

 

نسخه بازسازی شده عنوان Demon’s Souls، یکی از عناوین انتشار یافته در هنگام عرضه کنسول پلی استیشن 5 بود و توانست تا قدرت این کنسول نسل نهمی را به خوبی نمایش دهد. بلوپوینت گیمز که وظیفه بازسازی این عنوان نقش آفرینی عرضه شده در سال ۲۰۰۹ برای کنسول پلی استیشن 3 را بر عهده داشت؛ واقعا سنگ تمام گذاشته و در هنگام تجربه Demon’s Souls بدون شک از گرافیک بی‌نظیر آن به وجد خواهید آمد.

این استودیو پیش از این نیز بازی محبوب Shadow of the Colossus را برای کنسول پلی استیشن 4 بازسازی کرده بود که با استقبال بسیار خوبی نیز روبرو شد؛ اما بازسازی یک عنوان در سری بسیار پرطرفدار سولز، چالش بزرگ‌تری بوده که البته بلوپوینت به بهترین نحو از پس آن بر آمده است.

البته استودیوی بلوپوینت تنها این بازی را به شکل ظاهری بازسازی کرده و مکانیک‌های آن در اصل، همان نمونه‌های دیده شده در سال ۲۰۰۹ هستند که با معیار‌های امروزی، در برخی اوقات کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسند. در هر صورت، به شما توصیه می‌کنیم تا حتما نسخه بازسازی شده پدر معنوی سری Dark Souls‌ را تجربه کرده و از سطح بسیار بالا و چشم نواز جزئیات بصری در آن لذت ببرید.

 

Destiny 2

image

 

استودیوی بانجی که مدتی پیش توسط پلی استیشن خریداری شد؛ نسخه پلی استیشن 5 بازی شوتر اول شخص لوت-محور Destiny 2 را نیز منتشر کرد که عملکرد آن با نسخه نسل هشتمی، زمین تا آسمان فرق می‌کند. Destiny 2 در کنسول پلی استیشن 5 با رزولوشن 4K و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا شده که تجربه کاملا متفاوتی نسبت به نسخه ۳۰ فریمی پلی استیشن 4 را برای کاربر فراهم می‌کند. زمان لودینگ‌های بسیار طولانی پیشین نیز به لطف حافظه SSD پلی استیشن 5، کاهش چشمگیری یافته است.

این استودیو پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد تا حداقل سال ۲۰۲۲، از این عنوان شوتر خود پشتیبانی کند؛ بنابراین اگر تا به حال نیز Destiny 2 را تجربه نکرده بودید، باید گفت که هنوز دیر نیست. این بازی همچنین مدتی پیش به صورت رایگان در آمد و گیمر‌ها می‌توانند بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای آن را دانلود و بازی کنند که مسلما، موجب رشد تعداد بازیکنان آن شد. البته، برای تجربه بسته‌های الحاقی جدید این عنوان مانند Beyond Light که در سال گذشته منتشر شد، باید مبلغی را پرداخت کنید.

دو بسته الحاقی اول بازی و همچنین سایر محتوای عرضه شده در سال اول پشتیبانی از Destiny 2، کاملا رایگان بوده و می‌توانید آنها را به صورت تکی و یا همراه با دوستان خود تجربه کنید. Destiny 2 همچنین در کنار حالت PvE، دارای حالت مولتی پلیر یا همان PvP با نام Crucible نیز هست که می‌توانید در آن به مبارزه با بازیکنان دیگر بپردازید.

 

Devil May Cry 5: Special Edition

image

 

بازی Devil May Cry 5 یک عنوان اکشن است که سیستم مبارزه شناخته شده و سریع این فرنچایز محبوب را به همراه دارد. نسخه مخصوص کنسول پلی استیشن 5 این بازی، با نام Devil May Cry 5: Special Edition منتشر شده و سه حالت مختلف گرافیکی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا با توجه به سلیقه خود، یکی را انتخاب کند.

بهبود‌های صورت گرفته در این عنوان از نظر گرافیکی، شامل پشتیبانی از ری‌تریسینگ، رزولوشن 4K و حتی نرخ فریم تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه می‌شوند! این نسخه از Devil May Cry 5 همچنین بسته الحاقی Vergil را نیز به همراه داشته که به شما اجازه می‌دهد تا به عنوان برادر دوقلوی «دانته»، شخصیت اصلی این سری بازی کنید.

دو حالت جدید نیز به نام‌های Turbo و Legendary Dark Knight به بازی اضافه شده‌اند. حالت Turbo همانطور که نامش مشخص است؛ سرعت بازی را بالاتر برده ولی در سوی دیگر، حالت Legendary Dark Knight دشمن‌های جدیدی را به بازی اضافه می‌کند.

اگر پیش از این Devil May Cry 5 را تجربه نکرده‌اید یا آن را بر روی کنسول‌های نسل هشتمی بازی کرده بودید؛ به شما توصیه می‌کنیم تا حتما سری به نسخه نسل نهمی این عنوان بزنید. Devil May Cry 5 یکی از بهترین بازی‌های اکشن عرضه شده در سال‌های اخیر بوده و سیستم کمبوی آن یکی از عمیق‌ترین سیستم‌های دیده شده در این ژانر است.

 

FIFA 22

image

 

سری فیفا که توسط شرکت EA Games منتشر می‌شوند؛ از جمله محبوب‌ترین سری‌های بازی در جهان بوده و همواره از فروش بسیار خوبی بهره‌مند هستند. نسخه نسل نهمی عنوان FIFA 22 نیز به همراه ویژگی‌های خاصی مانند سیستم هایپرموشن که نحوه حرکت بازیکنان را به طور کلی تغییر می‌دهد، روانه بازار شده و گرافیک آن نیز همانند انتظارها، بسیار عالی است.

در این عنوان شاهد بازسازی چهره بازیکنان معروف و همچنین استادیوم‌های لایسنس شده به شکل بسیار دقیقی هستیم و نسخه پلی استیشن 5 همچنین نسبت به نسخه‌های نسل قبلی، افکت‌ها و خوشحالی‌های بیشتری دارد. یکی از عواملی که حسابی صدای بازیکنان پی سی فیفا را در آورد؛ انتشار نسخه‌ای بدون قابلیت‌های نسخه نسل نهمی مانند هایپرموشن برای آنها بود که حرکت عجیبی از سوی EA Games محسوب می‌شود.

مانند همیشه، در این بازی شاهد حالت‌هایی چون Kick-Off، Career Mode، Ultimate Team، Seasons‌ و Volta هستیم که توجه ویژه سازندگان این عنوان، معمولا پس از عرضه بازی بر روی بخش پردرآمد Ultimate Team معطوف خواهد شد.

در هر صورت، تجربه عنوان FIFA 22 در کنسول‌های نسل جدید بسیار بهتر بوده و اگر طرفدار بازی‌های فوتبال‌ با دوستان خود هستید؛ توصیه می‌کنیم که آن را از دست ندهید.

 

Final Fantasy VII Remake: Intergrade

image

 

نسخه بازسازی شده عنوان محبوب Final Fantasy VII، توانست به دلیل گرافیک چشم نواز، شخصیت‌های دوست داشتنی و سیستم مبارزه عمیق و استراتژیک خود، با بازخورد‌های بسیار خوبی از سوی گیمر‌ها و همچنین منتقدین روبرو شود. در نسخه پلی استیشن 5 این بازی که Final Fantasy VII Remake: Intergrade نام دارد؛ شاهد بهبود گرافیک و همچنین عملکرد بازی هستیم.

این نسخه به شما اجازه می‌دهد تا از دو حالت گرافیکی، یکی را انتخاب کنید. یکی از این حالت‌ها، به شما اجازه می‌دهد تا بازی را با رزولوشن 4K و فریم ریت پایین‌تری تجربه کنید و دیگری، بازی را به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کرده که مسلما انتخاب بیشتر گیمر‌ها خواهد بود.

این نسخه از Final Fantasy VII، بسته الحاقی Intermission‌ را نیز به همراه داشته که داستان جدیدی را با شخصیت دوست داشتنی «یافی» روایت می‌کند. این بسته الحاقی، ماموریت‌های فرعی جدیدی را به بازی اضافه گرفته و مینی گیم Fort Condor نیز به آن اضافه شده است. اگر پیش از این Final Fantasy VII را تجربه نکرده بودید؛ حتما نسخه نسل نهمی آن را دریافت کرده و از این بازی نقش آفرینی لذت ببرید. همچنین اگر نسخه پلی استیشن 4 بازی را داشته باشید، آپگرید پلی استیشن 5 آن رایگان خواهد بود.

 

The Forgotten City

image

 

عنوان The Forgotten City، در واقع نسخه گسترش یافته و مستقلی از یکی از ماد‌های بازی محبوب The Elder Scrolls V: Skyrim‌ است. این بازی در یک شهر رومی جریان دارد که قانون طلایی در آن اجرا می‌شود؛ در این قانون، اگر فردی مرتکب گناهی شود، خدایان تمامی افراد را به شیوه یکسانی تنبیه خواهند کرد.

بازیکن در این عنوان نقش یک کارآگاه را داشته و به مصاحبه با افراد متفاوت و حل پازل‌ها جهت کشف اسرار این شهر می‌پردازد. عنوان The Forgotten City‌ نیز در یک چرخه زمانی جریان دارد و در صورت اجرای قانون طلایی، همه چیز از اول آغاز خواهد شد.

این بازی، تجربه بسیار خوبی برای افراد علاقه‌مند به بازی‌های پازلی بوده و داستان و اتمسفر بسیار جالبی نیز دارد.

 

Ghost of Tsushima: Director’s Cut

image

 

بازی Ghost of Tsushima، یکی از آخرین عناوین انحصاری عرضه شده برای کنسول پلی استیشن 4 بود. با این وجود، این بازی گرافیک بی‌نظیری داشت و با توجه به سخت افزار قدیمی این کنسول نسل هشتمی، به شکل خوبی نیز اجرا می‌شد.

متاسفانه، در صورتی که نسخه پلی استیشن 4 این بازی را داشته باشید؛ امکان آپگرید رایگان به نسخه پلی استیشن 5 وجود ندارد و باید مبلغی را برای آن پرداخت کنید. قدرت سخت افزاری پلی استیشن 5، جهان Ghost of Tsushima را جذاب‌تر از سابق کرده و بازی در این کنسول با رزولوشن 4K‌ و فریم ریت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود. این بازی در پلی استیشن 5، واقعا مانند یک بازی ساخته شده برای نسل نهم به نظر می‌رسد.

شخصیت اصلی Ghost of Tsushima، یک سامورایی تازه‌کار به نام «جین ساکای» بوده که در حین حمله مغول‌ها به جزیره سوشیما در ژاپن، آسیب دیده و سپس با تکنیک‌های مخفی کاری که برای سامورایی‌ها بیگانه است؛ شروع به پس گرفتن زادگاه خود از مغول‌ها می‌کند.

بازی Ghost of Tsushima‌ سیستم مبارزه‌ای بسیار خوب و جذاب و همچنین مکانیک‌های مخفی‌کاری عالی دارد. دنیای این بازی، حس آشنایی داشته و گشت و گذار در آن واقعا لذت بخش است. البته، برخی از فعالیت‌های فرعی این بازی مانند تعقیب روباه‌ها، کمی تکراری می‌شوند. این بازی همچنین یک بخش چند نفره جذاب به نام Legends‌ دارد که محتوای بیشتری را به آن اضافه می‌کند. مدتی پیش، شاهد انتشار بسته الحاقی Iki Island برای این بازی نیز بودیم که یک مکان جدید و همچنین محتوای داستانی بیشتری را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.

 

God of War

image

 

God of War که یکی از بهترین و زیباترین عناوین عرضه شده بر روی کنسول پلی استیشن 4 است؛ آپدیتی مخصوص پلی استیشن 5 را نیز دریافت کرده که موجب عملکرد حتی بهتر این بازی می‌شود. God of War بر روی کنسول پلی استیشن 5، با رزولوشن 4K و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود که فریم ریت بالاتر، گیمپلی بی‌نظیر آن را بسیار جذاب‌تر از سابق می‌سازد.

God of War، یکی از بهترین سیستم‌های مبارزه در تاریخ را دارد و داستان آن نیز که رابطه «کریتوس»، خدای جنگ را پس از پایان اتفاقات God of War 3 با پسرش «اتریوس» به تصویر می‌کشد؛ واقعا جذاب و غمگین است. این عنوان موفق شد تا این سری محبوب را از نظر داستانی، به سطح بالاتری برساند و همان خشونت و استایل سابق را نیز حفظ کند.

این بازی یکی از بهترین عناوین انحصاری تاریخ پلی استیشن بوده و طرفداران بازی‌های اکشن، حتما باید آن را تجربه کنند. حتی اگر God of War‌ را بر روی کنسول پلی استیشن 4 بازی کرده‌اید؛ بهبود‌های صورت گرفته در هنگام اجرای این بازی روی پلی استیشن 5، ارزش این را دارند که بار دیگر ماجراجویی‌های «کریتوس» و «اتریوس» را تجربه کنید.

لازم به ذکر است که مشترکین سرویس پلی استیشن پلاس بر روی کنسول پلی استیشن 5، می‌توانند این بازی را به صورت رایگان روی پلی استیشن پلاس کالکشن دریافت کنند.

 

Hades

image

 

بازی Hades که توسط استودیوی سوپرجاینت گیمز ساخته شده؛ یک عنوان روگ‌لایک است که واقعا یکی از بهترین‌ها در این ژانر محسوب می‌شود. این بازی که در ابتدا برای پی سی عرضه شده بود؛ سپس برای کنسول‌های بازی نیز منتشر شده و حالا نیز شاهد انتشار آن برای کنسول‌های نسل نهمی هستیم.

بازیکنان در Hades، نقش «زگریوس»، خدای تولد مجدد و پسر «هیدیز»، خدای جهان مردگان یونانی را ایفا می‌کنند و هدف آنها، فرار از این جهان است. این عنوان که با زاویه دوربین ایزومتریک اجرا می‌شود، سیستم مبارزه بسیار سریع و سختی داشته و باید به استراتژی نیز برای پیروزی متکی شوید.

پس از کشتن همه دشمنان یک اتاق و ترک آنجا، با داستان‌هایی حذاب از سوی خدایان مختلف و همچنان مکانیک جالبی جهت انتخاب لوت دریافتی مواجه می‌شوید. در کل، Hades یک بازی اکشن-روگ‌لایک بسیار جذاب با گیمپلی عالی، روش‌های بی‌شمار برای کشتان دشمنان و ساختاری شدیدا درگیر کننده است.

 

Hitman 3

image

 

ریبوت سری محبوب هیتمن که با نام سه گانه World of Assassination توسط استودیوی آی او اینتراکتیو منتشر شد؛ یکی از بهترین بازی‌های مخفی‌کاری عرضه شده در سال‌های اخیر که شاهد کاهش محبوبیت این ژانر هستیم؛ به حساب می‌آیند.

جذاب‌ترین بخش سری هیتمن، آزادی زیاد بازیکن و راه‌های بی‌شمار موجود برای کشتن هدف‌ها بود و این امر، در سه‌گانه جدید هیتمن که بدون شک، بهترین بازی‌ها در این سری هستند نیز به چشم می‌خورد. در Hitman 3 همانند دو نسخه پیشین، شاهد مپ‌هایی بزرگ با حالت سندباکس هستیم که بازیکنان می‌توانند در آنها به گشت و گذار پرداخته و راه‌ها و ابزار‌های بیشتری را برای کشتن هدف‌هایشان پیدا کنند.

«ایجنت ۴۷»، شخصیت اصلی شناخته شده و خوش لباس این سری بار دیگر بازگشته است تا بازیکنان به وسیله او، بتوانند رویای جیمز باندی خود را تحقق بخشند. در Hitman 3، شاهد تمرکز بیشتری روی داستان نسبت به Hitman 2 هستیم و کات‌سین‌ها نیز به این عنوان بازگشته‌اند. البته، این کات‌سین‌ها کیفیت آنچه در نسخه اول شاهد آن بودیم را نداشته و با موتور گرافیکی خود بازی تولید شده‌اند.

امکان اجرای مپ‌های Hitman‌ و Hitman 2 نیز در این عنوان ممکن بوده و اگر این بازی‌ها را از قبل داشته باشید؛ می‌توانید بدون پرداخت هزینه‌ای به این لول‌ها دسترسی پیدا کنید. همچنین امکان انتقال آیتم‌ها از Hitman 2 به Hitman 3 نیز وجود دارد.

 

Horizon Forbidden West

image

 

جدیدترین بازی انحصاری پلی استیشن که تنها چند روز پیش شاهد انتشار آن بودیم؛ توانسته تا بازخوردهای بسیار خوبی را از منتقدین و گیمر‌ها دریافت کند. Horizon Forbidden West، در تمامی بخش‌ها نسبت به بازی اول بهبود یافته است و قدرت کنسول پلی استیشن 5 را به زیبایی به تصویر می‌کشد.

جهان این بازی، بسیار فراخ است و باید ساعت‌های بسیاری را به گشت و گذار و پی بردن به اسرار آن اختصاص دهید. در این بازی، شاهد یک Skill Tree بسیار کامل‌تر نسبت به نسخه اول هستیم و تنوع روبات‌هایی که با آنها مبارزه می‌کنید نیز واقعا تحسین برانگیز است.

ماموریت‌های اصلی و فرعی بازی، بسیار جذاب‌تر از نسخه پیشین هستند و با شخصیت‌های جالبی آشنا خواهید شد که تصمیمات شما نیز در سرنوشتشان تاثیرگذار خواهد بود. همچنین بر خلاف بازی اصلی، شاهد استفاده از حرکات واقعی چهره صداپیشگان هستیم که نحوه حرکات صورت شخصیت‌ها را بسیار طبیعی‌تر از سابق می‌کند.

شخصیت اصلی این بازی، جنگجوی جوانی از قبیله نورا به نام «اِیلوی» است که در نسخه پیشین نیز کنترل وی را در دست داشتیم. متاسفانه شخصیت «اِیلوی»، به اندازه سایر شخصیت‌های بازی‌های انحصاری پلی استیشن به یاد ماندنی نیست؛ ولی باز هم در طول بازی با رشد خاصی روبرو می‌شود.

Horizon Forbidden West یک بازی اکشن-نقش آفرینی بسیار با کیفیت است و تجربه آن به تمامی دارندگان کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 توصیه می‌شود.

 

It Takes Two

image

 

بازی It Takes Two، دومین بازی ساخته شده توسط استودیوی هیزلایت است که پیش از این، بازی کو-آپ A Way Out را ساخته بودند. It Takes Two، موفقیت‌های بسیاری را کسب کرد و موفق شد تا جایزه بهترین بازی سازی را نیز در مراسم The Game Awards به خود اختصاص دهد. کنترل شخصیت‌ها در این بازی، بهبود بسیاری نسبت به A Way Out یافته است.

این عنوان، یک بازی پلتفرمر بوده و در جهانی تخیلی در ذهن دختر بچه‌ای کوچک که والدینش در حال جدایی از یکدیگر هستند؛ جریان دارد. گیمپلی این عنوان شامل حل پازل و چالش‌های معمول بازی‌های پلتفرمر است؛ شخصیت‌های بازی نیز پدر و مادر در حال جدایی همان دختر بچه هستند.

این بازی که داستان و روایت بسیار جالبی داشته و در گیمپلی آن نیز شاهد به کارگیری ایده‌های جذابی هستیم؛ به طور واضحی حاصل کار یک استودیوی خلاق و کار بلد است. It Takes Two از هر لحاظ، عنوان بهتری نسبت به بازی پیشین این استودیو بوده و به نظر می‌رسد که کارگردان این استودیو یا همان Josef Fares که با رفتارهای عجیب خود در میان گیمر‌ها به معروفیت رسیده است؛ آینده درخشانی در پیش رو دارد.

 

Marvel’s Spider-Man: Miles Morales – Ultimate Launch Edition

image

 

بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales که در واقع اسپین آفی از بازی بسیار موفق Marvel’s Spider-Man است؛ یکی از عناوین عرضه شده در کنار کنسول پلی استیشن 5 بود. در صورت خریداری نسخه Ultimate Edition این بازی، نسخه ریمستر شده بازی اصلی یا همان Marvel’s Spider-Man برای پلی استیشن 5 را نیز دریافت خواهید کرد که حالا با رزولوشن 4K و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود.

در این عنوان، «پیتر پارکر» یا همان اسپایدرمن، برای مدتی نیویورک را ترک کرده و محافظت از شهر را بر عهده «مایلز مورالز»، نوجوانی که قدرت‌های مشابهی دارد؛ می‌سپارد. فضای شهر در این عنوان بر خلاف بازی اول، حالتی زمستانی و برفی داشته و قدرت کنسول پلی استیشن 5، موجب خلق تجربه‌ای بی‌نظیر از نیویورک در زمستان شده است.

نسخه ریمستر شده بازی اصلی نیز واقعا بهتر شده و حتی اگر پیش‌تر نیز آن را تجربه کرده بودید؛ ارزش این را دارد که بار دیگر سری به آن بزنید. Marvel’s Spider-Man: Miles Morale اما، تجربه‌ای جمع و جور و مانند بازی Uncharted: Lost Legacy است و همین امر، قیمت پایین‌تر آن را توجیه می‌کند. داستان رشد شخصیتی «مایلز» در این بازی، بسیار جذاب بوده و گیمپلی این عنوان نیز همانند نسخه اول، بسیار لذت بخش است. به همین دلیل، اگر دارای کنسول پلی استیشن 5 هستید؛ این بازی واقعا ارزش خرید و تجربه را دارد.

 

Mortal Kombat 11 Ultimate

image

 

سری مورتال کامبت همواره در سبک مبارزه‌ای، از بهترین‌ها بوده‌اند و جدیدترین بازی در این سری نیز عنوان بسیار با کیفیتی است. Mortal Kombat 11، در واقع تنها بازی مبارزه‌ای در حال حاضر است که دارای نسخه‌ مخصوص نسل نهمی بوده تا بازیکنان بتوانند بهترین کیفیت ممکن را تجربه کنند.

این بازی در کنسول پلی استیشن 5، با رزولوشن 4K و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا شده و کیفیت تکسچر‌ها نیز بهتر از نسخه پلی استیشن 4 است. همچنین به لطف سرعت بالای SSD کنسول پلی استیشن 5، شاهد کاهش بسیار محسوس صفحات لودینگ هستیم. استودیوی ندررلم نیز در حرکتی مشتری‌مدارانه، آپگرید نسخه پلی استیشن 5 این بازی را به صورت رایگان در اختیار کاربران نسخه پلی استیشن 4 می‌دهد.

در بین نسخه‌های متفاوت Mortal Kombat 11، نسخه Ultimate بیشترین ارزش خرید را دارد. این نسخه دارای بسته الحاقی داستانی Aftermath و همچنین دو کامبت پک عرضه شده برای این بازی است که دوازده شخصیت اضافی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند.

بازی Mortal Kombat 11، انتخابی بسیار خوب برای بازی به صورت تکی یا به همراه دوستان بوده و برای طرفداران دو آتشه بازی‌های مبارزه‌ای و همچنین گیمر‌های کژوال مناسب است. محتوای آنلاین این بازی مانند بخش مولتی پلیر و همچنین Towers of Time، می‌توانند تا مدت بسیاری سر شما را گرم کنند و امکان باز کردن آیتم‌های جدید در بخش Krypt که خود مانند یک بخش جداگانه سوم شخص است نیز وجود دارد.

 

No Man’s Sky

image

 

شاید در سال‌های اخیر، هیچ داستانی در صنعت گیم به اندازه بازگشت قدرتمندانه بازی No Man’s Sky و تلاش‌های بی وقفه استودیوی هِلو گیمز برای بهبود این عنوان، دلگرم کننده نباشد. این عنوان که با وعده گشت و گذار در جهانی بی‌پایان در سال ۲۰۱۶ منتشر شده بود؛ در ابتدا نتوانست نظر‌ کاربران را جلب کند و اکثر آنها بر این باور بودند که استودیوی هِلو گیمز، در تبلیغات بازی به آنها دروغ گفته است.

اما بر خلاف باور همگان، این استودیو همواره به انتشار آپدیت‌هایی برای این بازی ادامه داد و حالا که در سال ۲۰۲۲ هستیم؛ دیگر کمتر کاری مانده که نتوانید در بازی No Man’s Sky انجام دهید و توسعه دهندگان این عنوان، ده‌ها آپدیت کاملا رایگان را برای آن منتشر کرده‌اند.

آپگرید به نسخه پلی استیشن 5 بازی No Man’s Sky نیز کاملا رایگان بوده و بر خلاف نسل پیشین، این بازی روی کنسول پلی استیشن 5 با رزولوشن 4K و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود که تجربه بی‌نظیری را از ماجراجویی در منظومه‌های متفاوت و بی‌شمار برای کاربران فراهم می‌کند.

این بازی که تمرکز اصلی آن روی گشت و گذار و کشف سیاره‌های متفاوت است؛ ظاهری بسیار جذاب‌تر در نسل نهم داشته و حتما توصیه می‌کنیم تا اگر از کاربران پلی استیشن 5 هستید، چند روزی را وقف سفر به کهشکان‌های تمام نشدنی No Man’s Sky کنید.

 

Rainbow Six Siege

image

 

شوتر‌های اول شخص زیادی موفق نمی‌شوند تا با گذشت چند سال از عرضه‌، همچنان محبوبیت خود را حفظ کنند؛ اما Rainbow Six Siege یک شوتر متفاوت است و توانسته با گذشت حدودا هفت سال از زمان انتشار خود، همچنان کاربرانی وفادار و پیگیر داشته باشد.

این عنوان مولتی پلیر، یکی از بهترین شوتر‌های تاکتیکی در جهان است و طراحی بی‌نظیر مپ‌ها، اپراتورهای خاص و گان‌پلی بسیار جذاب، از نقاط قوت اصلی آن به حساب می‌آیند. در کنسول پلی استیشن 5، Rainbow Six Siege در دو حالت پرفورمنس مود با رزولوشن 4K متغیر با نرخ فریم ۱۲۰ فریم بر ثانیه و همچنین حالت رزولوشن مود با رزولوشن 4K ثابت و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد.

به لطف قابلیت‌های جدید کنترلر دوال سنس مانند بازخورد لرزشی بهبود یافته و تریگر‌های مقاومتی، تجربه Rainbow Six Siege بر روی کنسول بهتر از همیشه شده است و اگر از طرفداران بازی‌های شوتر اول شخص مولتی پلیر هستید؛ باید Rainbow Six Siege را تجربه کنید.

 

Ratchet & Clank: Rift Apart

image

 

یکی از جدیدترین عناوین انحصاری کنسول پلی استیشن 5 یا همان Ratchet & Clank: Rift Apart، یک ماجراجویی جدید در این سری محبوب اکشن-پلتفرمر است. عملکرد این عنوان در کنسول پلی استیشن 5، بسیار تحسین برانگیز بوده و این بازی از نظر گرافیکی واقعا چشم نواز است؛ همچنین به لطف سرعت بسیار بالای SSD این کنسول، شاهد سفر به جهان‌های موازی دیگر بدون هیچگونه وقفه هستیم که تجربه‌ای بسیار به یاد ماندنی را رقم خواهد زد.

در بازی Ratchet & Clank: Rift Apart، شاهد معرفی شخصیت جدیدی به نام «ریوِت» هستیم که دو قهرمان بازی یعنی «رَچِت» و «کلنک» را همراهی می‌کند. این بازی با طراحی گرافیکی بی نظیر، سیستم پلتفرمینگ و مبارزه تحسین برانگیز و پشتیبانی از قابلیت‌های مختلف کنترلر دوال‌ سنس، یک تجربه نسل جدید واقعی محسوب می‌شود و خرید آن برای تمامی دارندگان پلی استیشن 5 لازم است.

 

Resident Evil Village

image

 

نسخه جدید سری بسیار محبوب و ترسناک Resident Evil، در واقع ادامه Resident Evil 7 محسوب می‌شود که در آن، برای نخستین بار شاهد استفاده این سری از زاویه دوربین اول شخص بودیم. شخصیت نه چندان جذاب نسخه پیشین یا همان «ایتِن وینترز»، بار دیگر بازگشته است و این بار شاهد حضور وی در عنوانی هستیم که بر خلاف Resident Evil 7 و خانه مخروبه و وحشتناک آن، این بار وارد یک روستا و سپس عمارت بزرگ و مجللی می‌شود که چندین خون آشام را درون خود جا داده است.

در این عنوان، همانند Resident Evil 4 شاهد تمرکز بیشتری روی ژانر اکشن هستیم و برخی از تعقیب و گریز‌ها با «لیدی دِمیتریکسو»، شخصیت منفی بازی نیز یادآور Resident Evil 2 است. البته Resident Evil Village در یکی از بخش‌های خود، بسیار ترسناک‌تر از هر بازی دیگری در این سری بوده و بازیکن را بیشتر به یاد P.T، یا همان دموی قابل بازی منتشر شده توسط «هیدئو کوجیما» از عنوان کنسل شده Silent Hills می‌اندازد. ناگفته نماند که کپ‌کام به طور هوشمندانه‌ای، این بخش را بسیار محدود در این بازی قرار داده تا پلیرها از شدت ترس، Resident Evil Village را کنار نگذارند.

جدیدترین نسخه Resident Evil در کنسول پلی استیشن 5 با رزولوشن 4K و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود تا بتوانید ماجراجویی ترسناک «ایتِن وینترز» را به بهترین شکل ممکن تجربه کنید.

 

Returnal

image

 

عنوان Returnal که یکی از نخستین بازی‌های معرفی شده برای کنسول پلی استیشن 5 بود؛ بازی بسیار خوش ساخت و جذابی است ولی به درد همه گیمر‌ها نمی‌خورد. این بازی روگ‌-لایت، بسیار دشوار است و اگر به سرعت ناامید می‌شوید؛ آن را کنار خواهید گذاشت. اما Returnal برای افرادی که صبر، تحمل و مهارت لازم را دارند؛ عنوان فوق العاده جذابی محسوب شده و بدون شک یکی از بهترین بازی‌های استودیوی هاوس‌مارک است.

این استودیو که پیش‌تر بازی‌های آرکید-محوری چون Nex Machina و Resogun را ساخته بود؛ در این عنوان شوتر سوم شخص نیز از فرمول اصلی خود فاصله نگرفته و فرار از بین تیر‌های بی‌شمار شلیک شده توسط دشمن و به خاطر سپردن نحوه حرکت آنها، اهمیت بسیار زیادی برای زنده ماندن در دنیای Returnal را دارد.

در کنار این گیمپلی عمیق و جذاب، Returnal داستان بسیار عمیقی نیز دارد و ماجرای فضانوری به نام «سِلین» را روایت می‌کند که روی سیاره‌ای گیر افتاده و حتی پس از مرگ نیز امکان فرار از آن را ندارد. میان‌بر‌هایی که در طی گیمپلی آنلاک می‌کنید و مقداری هم شانس، حرکت در بین شش نقطه متفاوت در جهان بازی را آسان‌تر می‌کنند و بخش‌های جذاب داستانی که در طی تجربه بازی متوجه آن می‌شوید؛ باعث می‌شود تا حتی شکست‌ها نیز برایتان جذاب شوند. البته برای به پایان رساندن Returnal، باید حسابی تحمل شکست و شروع دوباره را داشته باشید!

 

The Nioh Collection

image

 

 نسخه اول در سری Nioh که توسط استودیوی تیم نینجا ساخته شده بود؛ در سال ۲۰۱۷ برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر شد. سپس در سال ۲۰۱۹ نیز شاهد انتشار نسخه دوم در این سری یا همان Nioh 2 بودیم که این عنوان نیز در بین بازی‌های اکشن-نقش آفرینی، موفق به کسب طرفداران بسیاری شد.

گیمپلی این عناوین، شباهت زیادی به سری محبوب دارک سولز دارند و همین امر نیز موجب آن شده تا طرفداران سری سولز، Nioh را نیز تجربه کنند. استودیوی تیم نینجا پس از عرضه کنسول پلی استیشن 5، دو بازی Nioh‌ و Nioh 2 را ریسمتر کرد و آنها را با رزولوشن و فریم ریت بهبود یافته در دسترس کاربران قرار داد.

دو بازی Nioh در دوره سنگوکو ژاپن جریان دارند ولی شخصیت اصلی آنها با یکدیگر متفاوت است. در این بازی‌ها همانند سری دارک سولز، شاهد سیستم مبارزه‌ای عمیق و دشوار، باس‌های سرسخت و سلاح‌های متفاوت هستیم. فرنچایز Nioh از عناوین بسیار خوب در بین سیل بی‌شمار بازی‌های مشابه دارک سولز به حساب می‌آیند و نسخه مخصوص پلی استیشن 5 آنها نیز شامل تمامی بسته‌های الحاقی منتشر شده است.

تجربه بازی‌های Nioh بر روی پلی استیشن 5، واقعا بی‌نظیر است و محتوای اضافی به لطف بسته‌های الحاقی نیز به ارزش خرید آن اضافه می‌کنند. در کل اگر از طرفداران بازی‌های دشوار اکشن-نقش آفرینی هستید، Nioh گزینه بسیار مناسبی برای شما است.

 

Yakuza: Like a Dragon

image

 

نسخه پلی استیشن 5 بازی Yakuza: Like a Dragon، چند ماه پس از عرضه ابتدایی این بازی برای کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس سری ایکس و اس روانه بازار شد. نسخه نسل نهمی این بازی، دارای دو حالت بوده که در یکی از آنها شاهد استفاده از رزولوشن 4K و نرخ فریم ۳۰ فریم بر ثانیه هستیم و حالت دیگر، با رزولوشن متغیر و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد.

Yakuza: Like a Dragon، شاید متفاوت‌ترین عنوان در این سری باشد. در این نسخه، شخصیت اصلی «ایچیبان کاسوگا» نام داشته و سیستم مبارزه آن نیز نوبتی است. استفاده از این نوع سیستم مبارزه‌ای که با آنچه از سری یاکوزا انتظار داریم متفاوت است؛ این سری را در سمت و سوی متفاوتی سوق می‌دهد. البته همانطور که می‌دانیم، استودیو‌های ژاپنی علاقه زیادی به ساخت بازی‌هایی با سیستم مبارزه نوبتی دارند.

این عنوان برای طرفداران قدیمی این سری و همچنین افرادی که تازه با آن آشنا شده‌اند؛ تجربه‌ای جذاب را به همراه خواهد داشت. این بازی داستان بسیار جالبی داشته و محتوای فرعی آن نیز جذاب است؛ بنابراین بازیکنان به شکل ناخودآگاه مایل به گشت و گذار در دنیای بازی و تجربه این محتوا خواهند شد.

لازم به ذکر است که با وجود امکان دریافت آپگرید نسخه پلی استیشن 5 این بازی به صورت رایگان، بر خلاف بسیاری از بازی‌های دیگر امکان انتقال فایل‌های سیو از نسخه نسل هشتمی به نسل نهمی وجود ندارد.

 

درباره این لیست از بهترین‌ بازی‌های موجود برای کنسول پلی استیشن 5 چه می‌اندیشید؟ آیا بازی خاصی را مد نظر دارید که لیاقت حضور در این لیست را داشته باشد؟ نظرات خود را حتما با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Pendar_M

۱۴۰۱/۱/۲۰
سلام محمد جان، این مطلب مخصوص بازی‌های کنسول پلی استیشن 5 هست و متاسفانه هیچ‌یک از عناوین سری Need for Speed به جز نسخه ریمستر شده بازی قدیمی Hot Pursuit، هنوز آپدیت مخصوص پلی استیشن 5 رو دریافت نکردند. اگر طرفدار ژانر مسابقه‌ای هستید؛ می‌تونم به شما Gran Turismo 7 یا Dirt 5 رو برای پلی استیشن 5 توصیه کنم که در زمان انتشار این مطلب هنوز ریلیز نشده بودند.

محمد

۱۴۰۱/۱/۱۹
نمیدونم چرا اسمی از need for speed یا بازی های مسابقه ای مشابه نیست؟
یعنی ساخته نشدن؟

محمد قاسمی

۱۴۰۰/۱۲/۲
عالی مثل همیشه اقای مهاجری??