خانهاخبار
نتایج بنچمارک منتشر شده از دیمنسیتی 8000 خبر از عملکردی در حد اسنپدراگون 888 می‌دهند

نتایج بنچمارک منتشر شده از دیمنسیتی 8000 خبر از عملکردی در حد اسنپدراگون 888 می‌دهند

به تازگی نتایج مربوط به چیپست مدیاتک دیمنسیتی 8000 در بنچمارک AnTuTu منتشر شده‌اند که خبر از عملکرد بسیار خوب این چیپست رده بالا می‌دهند.
۱۴۰۰/۱۱/۳۰

چیپست مدیاتک دیمنسیتی 9000 در هنگام دریافت امتیازی بیش از ۱ میلیون در بنچمارک شناخته شده AnTuTu، حسابی سر و صدا کرد و توانست به نخستین محصول اندرویدی با چنین امتیازی تبدیل شود. اکنون نیز در آستانه عرضه نخستین گوشی‌های با این پردازنده به بازار هستیم ولی همانطور که مشخص بود؛ این یک چیپست پرچمدار بوده و گوشی‌های گران قیمتی آن را به همراه خواهند داشت.

اینجاست که مدیاتک دیمنسیتی 8000 وارد بازی شده تا عملکردی بسیار عالی را کنار قیمتی مقرون به صرفه‌تر، در اختیار کاربران بگذارد. حالا، شاهد انتشار نخستین امتیازات دریافت شده توسط دستگاهی با این چیپست در بنچمارک AnTuTu هستیم که بسیار امیدوار کننده به نظر می‌رسند.

image

این نتایج که توسط افشاگری به نام Digital Chat Station منتشر شده‌اند؛ دریافت امتیاز ۸۲۰٫۲۳۰ را توسط این گوشی در نسخه 9.0.7-OB این بنچمارک نشان می‌دهد که با پردازنده واقعا خوبی روبرو هستیم. گوشی‌های عرضه شده به همراه چیپست پرچمدار سال گذشته کوالکام یا همان اسنپدراگون 888، عموما امتیازی بین ۷۵۰٫۰۰۰ تا ۸۸۰٫۰۰۰ را دریافت می‌کردند که با توجه به میزان رم، حافظه داخلی و عوامل دیگر متغیر بود. این امر، نشانگر این است که چیپست رده بالای جدید دیمنسیتی، از نظر عملکرد بسیار خوب بوده و با پرچمداران سال گذشته برابری می‌کند.

دیمنسیتی 8000 یک چیپست با لیتوگرافی ۵ نانومتری بوده و به همین دلیل، با اسنپدراگون 888 عرضه شده در سال گذشته هم‌رده است. به گفته Digital Chat Station، این چیپست دارای چهار هسته از نوع کورتکس A78 با کلاک اسپید ۲.۷۵ گیگاهرتز و چهار هسته کم مصرف کورتکس A55 است. پردازنده گرافیکی این چیپست نیز از نوع مالی G510 خواهد بود.

با این وجود، این افشاگر ادعا می‌کند که دیمنسیتی 8000، رقیب اصلی اسنپدراگون 888 نبوده و در واقع قرار است با چیپست ۷ نانومتری اسنپدراگون 870 رقابت کند. دستگاه‌های عرضه شده به همراه این چیپست، معمولا امتیازاتی در رده ۷۰۰٫۰۰۰ تا ۷۳۵٫۰۰۰ را در بنچمارک AnTuTu دریافت می‌کنند. به گفته این افشاگر، مدیاتک قصد دارد تا چیپست دیمنسیتی 8100 را جهت رقابت با اسنپدراگون 888 عرضه کرده که کلاک اسپید بالاتری نسبت به دیمنسیتی 8000 داشته و احتمالا در ماه مارس عرضه خواهد شد. وظیفه رقابت با چیپست اسنپدراگون 8 نسل اول نیز به عهده پرچمدار مدیاتک یعنی دیمنسیتی 9000 خواهد بود.

بگذارید دوباره به سراغ چیپست مدیاتک دیمنسیتی 8000 برویم و نگاهی به پردازنده گرافیکی آن بیاندازیم. متاسفانه، هنوز چیز زیادی درباره معماری پردازنده‌های گرافیکی جدید آرم نمی‌دانیم؛ ولی گفته می‌شود که مالی G510 از نسخه‌های قبلی حدودا دو برابر سریع‌تر بوده و مصرف انرژی آن نیز به میزان ۲۲ درصد کمتر است.

image

این گفته‌ها، مسلما کمی گنگ‌ هستند و مشخص نیست که آرم دقیقا کدام‌یک از نسخه‌های پردازنده گرافیکی مالی را با G510 مقایسه می‌کند؛ اما در هر صورت، دریافت امتیاز ۳۱۵٫۴۷۰ توسط پردازنده گرافیکی این چیپست، قابل تحسین است. پردازنده گرافیکی ادرنو 660 که در چیپست‌های اسنپدراگون 888 و 888+ شاهد استفاده از آن بودیم؛ معمولا امتیازی در بازه ۳۰۰٫۰۰۰ تا ۳۲۵٫۰۰۰ را دریافت کرده که تقریبا با امتیاز دریافت شده توسط مالی G510 برابر است. در سوی دیگر، پردازنده گرافیکی قدیمی‌تر به کار رفته در رقیب مستقیم این چیپست یا همان اسنپدراگون 870، امتیازی حوالی ۲۵۰٫۰۰۰ را دریافت می‌کند؛ بنابراین به نظر می‌رسد که چیپست‌های قدیمی کوالکام رقیب قدرتمندی را پیش رو دارند.

درباره عملکرد چیپست مدیاتک دیمنسیتی 8000 چه می‌اندیشید؟ آیا به نظر شما مدیاتک پتانسیل کنار زدن کوالکام در بخش چیپست‌های رده بالا و حتی پرچمدار را دارد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)