خانهاخبار
لنوو لیجن Y90 از حافظه‌های SSD و UFS 3.1 در چینش RAID 0 استفاده خواهد کرد!

لنوو لیجن Y90 از حافظه‌های SSD و UFS 3.1 در چینش RAID 0 استفاده خواهد کرد!

شرکت لنوو اخیرا تیزری از گوشی گیمینگ لیجن Y90 منتشر کرده که استفاده همزمان از حافظه‌های SSD و UFS 3.1 را با چینش RAID 0 در این محصول نمایش می‌دهد.
۱۴۰۰/۱۱/۳۰

گوشی گیمینگ لنوو لیجن Y90 تا به اینجا محصول جذابی به نظر رسیده و جدیدترین تیزر منتشر شده توسط لنوو در شبکه اجتماعی ویبو، آن را جذاب‌تر نیز می‌کند. لنوو در این تیزر، به استفاده این گوشی از چیپ‌های حافظه‌ای از نوع SSD و UFS 3.1 اشاره کرده که در این محصول به طور همزمان و با چینش RAID 0 کار می‌کنند. این نخستین باری است که در صنعت موبایل شاهد استفاده از RAID 0 هستیم.

image

حافظه‌های SSD در گوشی‌های هوشمند، پیش از این نیز دیده شده‌اند. برای مثال، اپل از زمان گوشی آيفون X در محصولات خود از حافظه‌های SSD استفاده کرده و چیپ‌های UFS را کنار گذاشته است. نکته جالب در طراحی لنوو، این بوده که استفاده از چینش RAID 0، امکان استفاده همزمان از حافظه معمولی UFS سیستم را در کنار یک SSD فراهم می‌کند.

تکنولوژی RAID 0 روشی برای بهبود عملکرد حافظه است؛ در این روش، سیستم همزمان از دو درایو استفاده کرده و بخش‌هایی از داده‌ها را بین آنها تقسیم می‌کند. مدت بسیاری است که شاهد استفاده از این سیستم در کامپیوترهای رده بالا و همچنین لپ تاپ‌ها هستیم؛ اما همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کرده بودیم، احتمالا این نخستین باری است که RAID 0 در یک گوشی هوشمند به کار می‌رود. به ادعای لنوو، استفاده از این روش سرعت حافظه UFS 3.1 را به میزان ۵۰ درصد افزایش خواهد داد.

image

 

درباره استفاده از تکنولوژی در گوشی لنوو لیجن Y90 چه می‌اندیشید؟ آیا این گوشی به نظرتان محصول جذابی آمده یا چندان علاقه‌ای به گوشی‌های گیمینگ ندارید؟ 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)