خانهاخبار
گوشی اوپو A76 به همراه چیپست اسنپدراگون 680 معرفی شد

گوشی اوپو A76 به همراه چیپست اسنپدراگون 680 معرفی شد

شرکت اوپو به تازگی از گوشی جدید رونمایی کرده که اوپو A76‌ نام داشته و امکاناتی چون چیپست اسنپدراگون 680 و نمایشگر ۹۰ هرتزی را به همراه دارد.
۱۴۰۰/۱۱/۳۰

شرکت اوپو به تازگی و در سکوت خبری، از گوشی جدید خود با نام اوپو A76 رونمایی کرده است. این گوشی، یک محصول مقرون به صرفه 4G بوده و فروش آن در ابتدا در کشور مالزی آغاز خواهد شد. قیمت نسخه پایه این گوشی معادل ۲۱۵ دلار یا ۱۹۰ یورو است و امکان خرید آن در رنگ‌های مشکی و آبی براق در سایت اوپو وجود دارد.

این گوشی از چیپست کوالکام اسنپدراگون 680 استفاده کرده که نسخه‌ای ۶ نانومتری از چیپست‌های اسنپدراگون 662 و 665 است. این چیپست دارای هسته‌هایی از نوع کرایو 265 بوده و پردازنده گرافیکی آن نیز ادرنو 610 است. متاسفانه، شاهد قرار گرفتن یک مودم 5G روی این پردازنده نیستیم و این نسخه از اوپو A76 تنها امکان اتصال به 4G یا نسل چهارم اینترنت همراه را خواهد داشت. گفته می‌شود که نسخه 5G این گوشی نیز احتمالا در آینده روانه بازار می‌شود.

این چیپست توسط ۶ گیگابایت حافظه رم همراهی شده و حافظه داخلی گوشی نیز ۱۲۸ گیگابایتی است. اوپو A76 از سیستم عامل اندروید 11 به همراه رابط کاربری ColorOS 11.1 استفاده می‌کند که قابلیت رم مجازی را نیز به همراه دارد. با استفاده از قابلیت رم مجازی، می‌توان با استفاده از حافظه داخلی گوشی، تا ۵ گیگابایت به ظرفیت رم آن اضافه کرد. متاسفانه، خبری از درگاه کارت‌های حافظه microSD در این گوشی نیست.

اوپو A76 دارای نمایشگری ۶.۵۶ اینچی با رزولوشن ۷۲۰×۱۶۱۲ بوده و یکی از بخش‌های جذاب آن، نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی است. این نمایشگر از نوع پانچ هول یا حفره دار بوده و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در قسمت بالایی سمت چپ آن جا گرفته است.

در پشت گوشی نیز شاهد سیستم دوربین هستیم که بر خلاف ظاهر بزرگ لنز‌ها، بسیار ساده بوده و شامل دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی جهت خلق افکت بوکه در هنگام عکاسی پرتره می‌شود. جزئیاتی درباره قابلیت‌های این گوشی در زمینه ضبط ویدیو اعلام نشده، اما چیپست اسنپدراگون 680 حداکثر از ضبط ویدیو با رزولوشن 1080p پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین بهتر است فرض را بر این قرار دهیم که حداکثر رزولوشن قابل ضبط توسط گوشی نیز همین باشد.

شاید بهترین بخش اوپو A76، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری آن باشد که با توجه به رزولوشن اچ دی نمایشگر، دوام بالایی داشته و پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی نیز در آن دیده می‌شود.

این گوشی شباهت‌های زیادی نیز با اوپو A74 داشته که با قیمتی مشابه، نمایشگر ۶.۴۳ اینچی امولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی دارد. سیستم دوربین اوپو A74 نیز بهتر است و شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین التراواید ۱۶ مگاپیکسلی می‌شود. چیپست آن کمی قدیمی‌تر بوده و از نوع اسنپدراگون 662 است ولی باتری آن همان ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپری را داشته و از شارژ سریع ۳۳ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. بنابراین اگر چندان به نرخ نوسازی بالا در گوشی اهمیت نمی‌دهید، شاید اوپو A74 انتخاب بهتری برای شما باشد.

image
درباره گوشی جدید اوپو چه فکر می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)