خانهاخبار
اپل و آنر بیشترین سهم را از بازار گوشی‌های هوشمند کشور چین دارند

اپل و آنر بیشترین سهم را از بازار گوشی‌های هوشمند کشور چین دارند

اخیرا گزارش جدیدی توسط گروه آماری کانترپوینت ریسرچ منتشر شده که وضعیت بازار گوشی‌های هوشمند کشور چین را در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد.
۱۴۰۰/۱۱/۲۹

جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی گروه آماری کانترپوینت ریسرچ، وضعیت بازار گوشی‌های هوشمند کشور چین را در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد. اوضاع بازار گوشی‌های هوشمند در این کشور، نسبت به همین بازه زمانی در سال ۲۰۲۰ بدتر شده و شاهد کاهش فروش کلی گوشی‌ها به میزان ۱۱ درصد هستیم.

image

 

برند آنر، برای نخستین بار از زمان جدایی خود از شرکت هواوی موفق شده تا رشد چشمگیری یافته و به مقام دوم دست پیدا کند. سهم آنر از بازار گوشی‌های هوشمند چین، بیش از دو برابر شده و از ۷.۵ درصد در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۰ به ۱۶.۷ درصد در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ رسیده است.

اپل با سهم ۲۱.۷ درصدی، همچنان در این بازار پیشتاز است. اوپو با ۱۶.۷ درصد سهم از بازار، در مقام سوم قرار داشته و پس از نیز ویوو با سهم ۱۶.۵ درصدی و شیائومی با سهم ۱۶.۱ درصدی در مقام‌های چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند. آنر همچنین بیشترین رشد را در این بین داشته است و پس از آن نیز شرکت شیائومی با رشد سهم ۱۵ درصدی و اپل با رشد ۱۳ درصدی نسبت به سال گذشته دیده می‌شوند.

image

 

موفقیت‌های اخیر اپل در بازار چین، به لطف فروش خوب سری آیفون 13 و قیمت کمتر آنها در بین گوشی‌های رده بالا است. گوشی آنر مجیک 3 نیز یکی از پرفروش‌ترین محصولات در بین گوشی‌های رده بالا بوده که توجه کاربران را به دلیل سخت افزار قدرتمند و ظاهر جذاب خود جلب کرده است. شرکت آنر همچنین نخستین گوشی تاشو خود یا همان مجیک V را نیز معرفی کرد.

در سال ۲۰۲۲، انتظار می‌رود که شرکت‌های اوپو، ویوو و آنر به عرضه گوشی‌های رده بالا و همچنین تاشو بیشتری پرداخته و تولید خود در بخش گوشی‌های رده بالا را گسترش دهند. رویداد MWC نیز به زودی برگزار خواهد شد که فرصت مناسبی برای شرکت‌های چینی بوده تا محصولات جدیدی را در بازار اروپا عرضه کنند.

image

 

درباره اوضاع بازار گوشی‌های هوشمند در کشور چین و پیشتازی اپل در آن چه می‌اندیشید؟ آیا اپل می‌تواند همچنان این روند را حفظ کرده یا به زودی توسط برندی چون آنر کنار زده خواهد شد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)