خانهاخبار
به گفته یک افشاگر باسابقه، اپل ماه آینده مک بوک پرو ۱۳ اینجی را با پردازنده M2 معرفی می‌کند

به گفته یک افشاگر باسابقه، اپل ماه آینده مک بوک پرو ۱۳ اینجی را با پردازنده M2 معرفی می‌کند

یک افشاگر باسابقه که قبلا به درستی وجود ناچ در مک بوک پرو‌های جدید را قبل از معرفی افشا کرده بود، حالا اطلاعات جدیدی را با اتکا به رابطه نزدیک خود با زنجیره تامین اپل در مورد مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید ارائه داده است.
۱۴۰۰/۱۱/۲۸

بر طبق گفته یک افشاگر با سابقه که رابطه نزدیکی با زنجیره تامین اپل دارد، اپل ماه آینده از پردازنده جدید خود M2 در مک بوک پرو ۱۳ اینچی که تغییرات ظاهری چندانی نخواهد داشت، رونمایی می‌کند.

براساس این گزارش جدید، مک بوک پرو جدید ۱۳ اینچی طراحی قبلی خود را از جمله تاچ بار حفظ خواهد کرد. ضمن اینکه برخلاف مک بوک پروهای جدید ۱۴ و ۱۶ اینچی، از صفحه نمایش پروموشن و ناچ در آن خبری نخواهد بود که این اطلاعات کاملا برخلاف شایعات اخیر در مورد این دستگاه است. این بدان معناست که تفاوت اصلی در مدل پایه مک بوک پرو جدید، تراشه M2 خواهد بود که دارای همان تعداد هسته‌ها به مانند پردازنده M1، حداکثر 10 هسته گرافیکی و عملکرد بهبود یافته است.

image

جزئیات فوق توسط منبع اصلی شایعه ناچ در مک بوک پرو در آخرین لحظات سال گذشته منتقل شده است. در اکتبر ۲۰۲۱ گزارش دادیم که این افشاگر گفته بود که مدل‌های مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی دارای صفحه ‌نمایش بازطراحی‌ شده با بریدگی مرکزی برای وب‌کم هستند، اما فاقد Face ID هستند. این ادعا که ظاهرا بی‌اساس بود و کمتر کسی آن را قابل باور می‌دانست، به یکباره در نزدیکی رویداد «Unleashed» اپل ظاهر شد و دیدیم که کاملا دقیق بود و اپل هفته‌ بعد مک بوک پروها را همراه با آن دوربین بحث برانگیز جای داده شده در ناچ معرفی کرد.

آخرین شایعه مک بوک پرو ۱۳ اینچی نیز با گزارش DigiTimes مطابقت دارد که هفته گذشته منتشر شد، مبنی بر اینکه اپل اولین مک بوک پرو خود را با تراشه M2 نسل دوم در رویداد بهاری خود عرضه خواهد کرد. منابع زنجیره تامین DigiTimes همچنین ادعا کرده‌اند که به جز پردازنده، اکثر اجزای دیگر استفاده شده در مک بوک پرو جدید تقریباً همان مشخصات مدل موجود با تراشه های M1 را دارند که ظاهراً آخرین شایعه را تأیید می کند.

مارک گورمن، روزنامه‌نگار بلومبرگ، اخیراً گفته است که قصد اپل این است که یک مک‌ بوک پرو ۱۳ اینچی به‌ روزرسانی ‌شده با تراشه ‌M2 را در سال ۲۰۲۲ عرضه کند، اما به طور کلی تصور می‌شد که این دستگاه در اواخر سال، بعد از پایان عرضه نسخه‌های نهایی مک‌ها با تراشه‌های M1 Pro و M1 Max، عرضه شوند.

نکته قابل توجه این است که برخلاف آخرین شایعه، گورمن گفته که معتقد است اپل نوار لمسی دستگاه 13 اینچی جدید را حذف خواهد کرد؛ اگرچه او نیز انتظار دارد که این  لپ تاپ فاقد نمایشگر پروموشن باشد.

در هرصورت هرچه به اسفند نزدیکتر می‌شویم، بیشتر مطمئن می‌شویم که اپل در حال کار روی چند مک جدید است و گورمن اظهار کرده که رویداد بهاری شایعه شده در روز سه‌شنبه ۱۷ اسفند شامل ‌معرفی حداقل یک مک جدید باشد. همچنین انتظار می‌رود اپل مدل‌های جدید آیفون SE و آیپد ایر را معرفی کند که هر دو از تراشه A15 و پشتیبانی از 5G برخوردار هستند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)