خانهاخبار
پلی استیشن 5 پرفروش‌ترین کنسول ماه ژانویه در بازار آمریکا است

پلی استیشن 5 پرفروش‌ترین کنسول ماه ژانویه در بازار آمریکا است

اخیرا آمار فروش کنسول‌ها در ماه ژانویه بازار کشور آمریکا منتشر شده‌اند و بار دیگر شاهد پیشتازی کنسول پلی استیشن 5 سونی هستیم.
۱۴۰۰/۱۱/۲۳

به گفته گروه NPD، پلی استیشن 5 سونی پرفروش‌ترین کنسول ماه ژانویه سال ۲۰۲۲ در بازار آمریکا است. آمار منتشر شده از سوی این شرکت تحلیلی، نشان می‌دهد که پلی استیشن 5 بیشترین میزان فروش در این ماه را در کشور آمریکا داشته و سود خالص حاصل فروش آن نیز از رقبا بیشتر بوده است.

image

رقبای اصلی این کنسول یا همان ایکس باکس سری ایکس و اس، در مقام دوم قرار گرفته‌اند؛ البته به لطف فروش این دو کنسول در کنار یکدیگر، ایکس باکس موفق شده تا یکی از بهترین ماه‌های ژانویه از نظر فروش را داشته باشد و شاهد رشد فروش آنها به میزان ۲۲ درصد نسبت به همین ماه در سال گذشته یا ۲۰۲۱ هستیم. البته پرسودترین ماه ژانویه ایکس باکس، هنوز مربوط به سال ۲۰۰۹ و دوران طلایی کنسول ایکس باکس 360 است که رقبایی چون پلی استیشن 3 و نینتندو وی را در کنار خود داشت.

با وجود میزان قابل توجه فروش کنسول‌ها در ماه ژانویه، فروش محتوای دیجیتال و لوازم جانبی به میزان ۲ درصد نسبت به ژانویه سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است. در بخش پرفروش‌ترین بازی‌های ماه، عنوان Pokémon Legends: Arceus در مقام اول قرار دارد، بازی شوتر اول شخص Call of Duty: Vanguard مقام دوم را به خود اختصاص داده است. در ادامه عنوان Monster Hunter: Rise در مقام سوم جای گرفته و سپس، عناوین Madden NFL 22 و God of War به ترتیب مقام‌های چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده‌اند.

image

دو بازی Monster Hunter: Rise و God of War، اخیرا شاهد افزایش چشمگیر فروش خود بوده‌اند که دلیل اصلی آن، عرضه این بازی‌ها روی پی سی و پلتفرم استیم است. در ماه گذشته، این عناوین به ترتیب در جدول فروش در مقام‌های ۹۴ و ۱۴۶ قرار گرفته بودند.

کنسول پلی استیشن 5 به طور رسمی موفق شد تا با فروش ۱۷٫۳ میلیون دستگاه در فصل تعطیلات، کنسول نینتندو وی یو را از نظر فروش پشت سر بگذارد. این کنسول در سال ۲۰۲۱، عملکرد فوق‌العاده‌ای از نظر فروش داشته و در نخستین سال مالی، توانست از فروش کنسول پلی استیشن 4 در همان دوره پیشی بگیرد. پلی استیشن 5 همچنین موفق شد تا به یکه تازی ۳۳ ماهه کنسول نینتندو سوییچ در بازار آمریکا پایان داده و مقام نخست بیشترین فروش را به خود اختصاص دهد.

پلی استیشن 5، مدتی پیش توانست به رکورد بیشترین سرعت فروش در بازار آمریکا نیز دست پیدا کند. متاسفانه شرکت سونی، جهت تامین قطعات این کنسول و تولید آن با مشکلاتی روبرو بوده که در یکی دو سال اخیر، اکثر شرکت‌ها با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند؛ در صورت غلبه سونی بر این مشکلات، احتمالا شاهد افزایش فروش پلی استیشن 5 نیز خواهیم بود زیرا تقاضا برای این کنسول بسیار بالا است.

image

نظر شما درباره کنسول پلی استیشن 5 و فروش بیشتر آن نسبت به ایکس باکس در بازار آمریکا که خانه شرکت مایکروسافت محسوب می‌شود چیست؟ آیا در نسل نهم نیز شاهد تکرار روند نسل هشتم و فروش بیشتر کنسول‌های پلی استیشن خواهیم بود یا ایکس باکس سرانجام موفق به شکست پلی استیشن می‌شود؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)