خانهاخبار
مایکروسافت در حال ساخت لپ تاپ جدیدی با چیپست اسنپدراگون 8cx نسل سوم است

مایکروسافت در حال ساخت لپ تاپ جدیدی با چیپست اسنپدراگون 8cx نسل سوم است

لپ تاپ جدیدی از شرکت مایکروسافت به تازگی در دیتابیس بنچمارک گیک‌بنج دیده شده که چیپست اسنپدراگون 8cx نسل سوم را به همراه داشته و عملکرد آن، کمی بهتر از برخی نمونه‌های عرضه شده با پردازنده‌های AMD و اینتل است.
۱۴۰۰/۱۱/۲۳

اخیرا شاهد ثبت یک لپ تاپ جدید از مایکروسافت در دیتابیس بنچمارک گیک‌بنچ هستیم که به نظر می‌رسد عضوی از سری سرفیس باشد. این دستگاه، از چیپست پرچمدار مبنی بر آرم کوالکام برای دستگاه‌های ویندوزی استفاده کرده که اسنپدراگون 8cx نسل سوم نام دارد.

image

شماره مدل این دستگاه، با سایر نام‌های کدی سری سرفیس جور در می‌آید و پسوند EV2 نیز به این معناست که محصول وارد مرحله تست سخت افزاری یا Equipment Verification Testing (EVT) شده است. در این مرحله، شرکت سازنده پیش از طراحی ظاهری محصول، از کار کردن همه قطعات سخت افزاری مطمئن شده و آنها را تست می‌کند.

یکی از نکات جالب ماجرا، این است که نتایج منتشر شده، نشانگر این هستند که این پردازنده یا همان اسنپدراگون 8cx نسل سوم، در بخش چند هسته‌ای توانایی رقابت با پردازنده‌های اینتل یا AMD را نیز دارد! برای مثال، امتیاز پردازنده اینتل Core i7-1165G7، در بخش چند‌ هسته‌ای پایین‌تر از این مدل است؛ البته، ناگفته نماند که امتیاز پردازنده‌های اینتل و AMD در بخش تک هسته‌ای همچنان بسیار بالاتر است.

image

با توجه به اینکه این دستگاه هنوز در مرحله تست به سر می‌برد؛ احتمالا فعلا شاهد لو رفتن مطالب زیادی درباره آن نخواهیم بود و باید مدتی برای آماده شده این محصول صبر کنیم. درباره سرفیس جدید مایکروسافت و عملکرد پردازنده کوالکام اسنپدراگون 8cx نسل سوم چه فکر می‌کنید؟ آیا روزی تصور می‌کردید که یک چیپست کوالکام، عملکرد بهتری نسبت به یک مدل Core i7 اینتل داشته باشد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)