خانهاخبار
سامسونگ از سری تبلت‌های گلکسی تب اس 8 رونمایی کرد

سامسونگ از سری تبلت‌های گلکسی تب اس 8 رونمایی کرد

رویداد گلکسی آنپکد شرکت سامسونگ ساعتی پیش برگزار شد و این شرکت از سری جدید گوشی‌ها و تبلت‌های پرچمدار خود در آن رونمایی کرد.
۱۴۰۰/۱۱/۲۰

در امشب شاهد برگزاری رویداد گلکسی آنپکد شرکت سامسونگ بودیم که در آن از سری گوشی‌های جدید پرچمدار این شرکت یا همان گلکسی اس 22 رونمایی شد که شامل سه نسخه معمولی، پلاس و الترا می‌شوند. این شرکت همچنین سری جدید تبلت‌های پرچمدار خود را نیز معرفی کرد که گلکسی تب اس 8 نام داشته و همانند سری گلکسی اس 22، در سه نسخه روانه بازار می‌شوند.

در ادامه، نگاهی به مشخصات هر یک از تبلت‌ها خواهیم انداخت که البته به لطف حجم بسیار بالای مطالب لو رفته، دیگر تقریبا با تمامی آنها آشنایی داریم!

 

گلکسی تب اس 8 الترا

image

 

این محصول، قدرتمندترین تبلت اندرویدی و گلکسی تب اس ساخته شده تا به امروز است. گلکسی تب اس 8 الترا، دارای یک نمایشگر بسیار بزرگ ۱۴.۶ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن ۱۸۴۸×۲۹۶۰ بوده که از نرخ نوسازی متغیر تا ۱۲۰ هرتز نیز برخوردار است. در بالای نمایشگر این محصول، شاهد یک ناچ هستیم که با توجه به تمسخر ناچ‌های اپل توسط این شرکت، تصمیم عجیبی از نظر طراحی به نظر می‌رسد!

سامسونگ موفق شده تا میزان حاشیه‌های اطراف نمایشگر را به تنها ۶.۳ میلی متر کاهش داده و دو دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی را نیز درون ناچ جا داده است که یکی از آنها از نوع واید و دیگری از نوع التراواید با زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای است. دوربین‌های سلفی این تبلت، قابلیت ضبط ویدیو 4K را نیز دارند. در پشت گلکسی تب اس 8 الترا، شاهد دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی هستیم که توسط یک دوربین ۶ مگاپیکسلی التراواید همراهی می‌شود.

image

 

گلکسی تب اس 8 الترا همانند نسخه‌های پیشین، دارای اسپیکر‌های چهارگانه با تنظیمات ویژه AKG بوده و سنسور اثر انگشت آن نیز زیر نمایشگر قرار داشته و از نوع اپتیکال است. همه مدل‌های خانواده گلکسی تب اس 8، به همراه قلم اس پن روانه بازار شده و بدنه آنها نیز از جنس آلومینیوم است. به ادعای سامسونگ، جنس بدنه این تبلت‌ها مقاومت بالایی داشته و در برابر سری گلکسی تب اس 7، مقاومت بیشتری نسبت به خم شدن دارند.

این تبلت از جدیدترین چیپست پرچمدار کوالکام یا همان اسنپدراگون 8 نسل اول بهره برده و دارای نسخه‌هایی با ۸، ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی است. درگاه کارت‌های حافظه microSD نیز در این تبلت دیده می‌شود.

image

 

گلکسی تب اس 8 الترا به همراه سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.1 روانه بازار شده و سامسونگ قابلیت جدیدی را نیز معرفی کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا از گلکسی اس 22 به عنوان نمایشگر کمکی در برخی از اپلیکیشن‌ها مانند Clip Studio Paint استفاده کنند. قابلیت سامسونگ دکس بی‌سیم نیز مانند گذشته اینجاست تا در هنگام اتصال این تبلت به یک نمایشگر، با یک رابط کاربری دسکتاپی روبرو شوید.

 

سامسونگ در این تبلت یک باتری ۱۱٫۲۰۰ میلی آمپری را قرار داده و پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ واتی نیز در آن دیده می‌شود. البته همانند گوشی‌های اخیر این شرکت، شاهد عرضه شارژر در جعبه این تبلت نیستیم و باید آن را به صورت جداگانه خریداری کنید. همه تبلت‌های سری گلکسی تب اس 8 از استاندارد وای فای 6E پتشیبانی کرده و امکان تهیه نسخه 5G آنها نیز جهت اتصال به اینترنت همراه وجود دارد. قیمت گلکسی تب اس 8 الترا، از ۱۰۹۹ دلار آغاز شده و تنها شاهد عرضه آن به بازار در رنگ مشکی هستیم.

 

گلکسی تب اس 8 و تب اس 8 پلاس

image

 

اگر گلکسی تب اس 8 الترا ۱۴.۶ اینچی به نظرتان کمی بزرگ‌ می‌رسد؛ سامسونگ برای شما گزینه‌هایی مانند گلکسی تب اس 8 با نمایشگر ۱۱ اینچی و همچنین گلکسی تب اس 8 پلاس ۱۲.۴ اینچی را نیز دارد. این تبلت‌ها نیز همانند نسخه الترا، از همان چیپست کوالکام اسنپدراگون 8 نسل اول بهره می‌برند و جنس بدنه آنها نیز آلومینیومی است. همچنین رنگ‌بندی این تبلت‌ها متنوع‌تر از نسخه الترا بوده و امکان تهیه آنها در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و صورتی وجود دارد.

image

 

گلکسی تب اس 8 دارای نمایشگری ۱۱ اینچی از نوع LTPS TFT با رزولوشن ۱۶۰۰×۲۵۶۰ بوده که دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز نیز هست. در سوی دیگر، گلکسی تب اس 8 پلاس به همراه یک پنل سوپر امولد ۱۲.۴ اینچی روانه بازار شده که رزولوشن آن معادل ۱۷۵۲×۲۸۰۰ بوده و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را دارد. بر خلاف نسخه الترا، خبری از ناچ در این تبلت‌ها نیست.

نسخه معمولی، دارای سنسور اثر انگشت قرار گرفته روی دکمه پاور است اما در نسخه پلاس، همچنان شاهد به کار رفتن یک سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر هستیم. این تبلت‌ها دارای دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی التراواید هستند و در پشت خود نیز دوربین ۱۳ مگاپیکسلی را جا داده‌اند که توسط یک دوربین التراواید ۶ مگاپیکسلی همراهی می‌شود.

image

 

پخش صدا به عهده بلندگو‌های چهارگانه تنظیم شده توسط AKG بوده و همانند نسخه الترا، یک قلم اس پن را نیز درون جعبه تبلت دریافت خواهید کرد. این تبلت‌ها در نسخه‌هایی با ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار می‌شوند و همانند نسخه الترا، درگاه کارت‌های حافظه microSD نیز در آنها دیده می‌شود.

گلکسی تب اس 8 و تب اس 8 پلاس، به همراه سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.1 به بازار می‌آیند. ظرفیت باتری در نسخه معمولی، معادل ۸۰۰۰ میلی آمپر بوده و در نسخه پلاس، شاهد به کار رفتن یک باتری ۱۰٫۰۹۰ میلی آمپری هستیم. هر دوی این تبلت‌ها همانند نسخه الترا از شارژ سریع ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کنند؛ البته باید شارژر را به طور جداگانه تهیه کنید.

image

 

قیمت گلکسی تب اس 8 از ۶۹۹ دلار آغاز شده و در سوی دیگر، نسخه پایه گلکسی تب اس 8 پلاس با قیمت ۸۹۹ دلار به فروش خواهد رسید.

درباره سری تبلت‌های گلکسی تب اس 8 چه می‌اندیشید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)