خانهاخبار
گلکسی اس 22 و اس 22 پلاس رسما معرفی شدند؛ با همان فرمول، اما بهتر

گلکسی اس 22 و اس 22 پلاس رسما معرفی شدند؛ با همان فرمول، اما بهتر

گلکسی اس 22 و گلکسی اس 22 پلاس در کنار اس 22 الترا معرفی شدند. همانند قبل، بعضی از ویژگی‌ها مختص مدل الترا هست، اما برخلاف گذشته از نظر کیفیت بالای تولید همگی یکسان هستند.
۱۴۰۰/۱۱/۲۰

مدل‌های غیر پرچمدار گوشی‌های جدید سامسونگ اندکی از همتایان اسبق خود کوچکتر هستند، موردی که به ویژه برای مدل پایه گلکسی اس 22 بسیار مهم است، زیرا می‌تواند کسانی را که به قدرت یک پرچمدار در ابعاد کوچک اهمیت می‌دهند جذب کند.

image

گلکسی اس 22 و اس 22 پلاس هردو دارای یک مدل چیپست هستند که بسته به بازار هدف، این چیپست‌ها شامل چیپست ۴ نانومتری اسنپدراگون ۸ نسل یک و اکزینوس 2200 است. این چیپست‌های ۸ هسته‌ای شامل یک هسته Cortex-X2، سه هسته Cortex-A710، و چهار هسته Cortex-A510 هستند و احتمالا مثل همیشه در ایران، نسخه اگزینوسی این گوشی را شاهد خواهیم بود.

از نظر ویژگی دوربین نیز دو مدل ذکر شده یکسان هستند. سنسور دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ GN5 است که در حالت پیش‌فرض، با ترکیب پیکسل‌ها، عکس‌های ۱۲٫۵ مگاپیکسلی ثبت می‌کند. در کنار آن دوربین التراواید ۱۲ مگاپیسلی را داریم که متاسفانه فوکوس خودکار ندارد. همچنین برخلاف سنسور ۶۴ مگاپیکسلی با زوم دیجیتال در مدل قبلی، حالا سنسور۱۰  مگاپیکسلی با قدرت زوم ۳ برابر اپتیکال را داریم که قاعدتا در زوم می‌تواند بهتر از مدل‌های قبلی عمل کند. در مورد دوربین سلفی نیز باید بگوییم که هر دو مدل جدید پرچمداران جدید سامسونگ دارای سنسور ۱۰ مگاپیکسلی با فوکوس متمرکز هستند.

image

گلکسی اس 22 دارای صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی از نوع Dynamic AMOLED است. این مدل صفحه نمایش تا ۱۳۰۰ نیت روشنایی دارد و از ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز می‌تواند بسته به شرایط، تغییر ریفرش ریت دهد. کاهش اندازه ۰٫۱ اینچی صفحه نمایش به گلکسی اس 22 این اجازه را داده است که ۵ میلی‌متر از طول، ۰٫۶ میلی‌متر از عرض و ۰٫۳ میلی‌متر از پهنا کوچکتر باشد، اما از نظر وزن تقریبا با مدل قبلی خود برابر است. البته کاهش حاشیه‌های اطراف نمایشگر هم در این کاهش ابعاد و جمع‌وجورتر شدن گوشی، بی‌تاثیر نبوده است.

تغییر قابل توجه دیگری که در سری گلکسی اس امسال شاهد هستیم کنار گذاشتن پلاستیک در پنل پشتی و استفاده از شیشه است، بنابراین گلکسی اس 22 کاملا از شیشه گوریلا گلس +Victus است. در واقع در تمامی مدل‌های گلکسی اس 22 از این نوع شیشه استفاده شده است.

در قسمت باتری شاهد کاهش ظرفیت باتری مدل‌های امسال نسبت به مدل‌های قبلی هستیم، گلکسی اس 22 دارای باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپری است که نسبت به باتری اس ۲۱ با ۴۰۰۰ میلی‌آمپر کاهش داشته است. این درحالی است که باهمان نرخ قبلی حداکثر ۲۵ وات شارژ می‌شود.

image

گلکسی اس 22 پلاس دارای صفحه نمایش ۶٫۶ اینچی با نرخ متغییر ۱۰ تا ۱۲۰ هرتزی است که میزان روشنایی حداکثری بالاتر ۱۷۵۰ نیت را دارد. باتری آن ۴۵۰۰ میلی‌آمپر با سرعت شارژ بالاتر ۴۵ وات است. برخلاف اس 22 که وای‌فای 6 دارد اس 22 پلاس دارای وای‌فای 6E است.

هردو مدل جدید گلکسی با اندروید ۱۲ عرضه می‌شوند. همچنین طبیعتا از اینترنت 5G هم پشتیبانی می‌کنند. این مدل‌ها دارای گواهینامه IP68 برای مقاومت در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار هستند و از حسگر اثر انگشت التراسونیک زیر صفحه نمایش بهره می‌برند.

image

سامسونگ گلکسی اس 22 و اس 22 پلاس برای سفارش از فردا در دسترس هستند. قیمت اس 22 با کانفیگ ۸/۱۲۸ گیگ ۸۴۹ یورو و کانگیف ۸/۲۵۶ گیگ ۸۹۹ یورو است، درحالی که اس 22 پلاس ۸/۱۲۸ گیگ ۱۰۴۹ یورو و مدل ۸/۲۵۶ گیگ ۱۰۹۹ یورو است. رنگ‌های امسال گلکسی اس 22 مشکی، صورتی و سبز و رنگ‌های اس 22 پلاس مشکی، سفید و سبز هستند.

نظر شما راجع به مدل‌های امسال سامسونگ چیست؟ آیا از نظر طراحی و مشخصات برای شما راضی کننده هستند و قصد خرید آنها را دارید یا خیر؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۰/۱۱/۲۱
رنگ سفیدش مثل عروس زیباست??
من به‌خاطر عروس، پلاس رو انتخاب می‌کنم.

علی

۱۴۰۰/۱۱/۲۱
ما که پولمون نمی‌رسه بخریمش خوش به حال اونایی که پول دارن