خانهاخبار
متا اعلام کرد که سرویس‌های فیس بوک و اینستاگرام ممکن است برای اروپا متوقف شود!

متا اعلام کرد که سرویس‌های فیس بوک و اینستاگرام ممکن است برای اروپا متوقف شود!

شرکت مادر فیس بوک، متا، ممکن است در پی اختلافی که با اتحادیه اروپا دارد، فعالیت سرویس‌های اینستاگرام و فیس بوک را در اروپا لغو کند.
۱۴۰۰/۱۱/۱۸

اتحادیه اروپا قانونی را تصویب کرده است که براساس آن شرکت‌هایی که در اروپا فعالیت می‌کنند و اطلاعات کاربران را جمع‌آوری می‌کنند، موظف هستند تا فعالیت خود را بر بستر سرورهای اروپایی ادامه دهند. در همین راستا، به نظر فعالیت فیس بوک و اینستاگرام در اروپا به مشکل بر خواهد خورد چرا که این دو شبکه مجازی به دلیل فعالیت‌های تجاری و آگهی‌های تبلیغاتی بر پایه سرورهای ایالات متحده و اروپا فعالیت می‌کنند.

image

 

حالا امروز گزارشی منتشر شده است که بر اساس آن، شرکت متا در پیامی اعلام کرده است که اگر این شرکت نتواند با مقررات و قوانین اتحادیه اروپا همراهی کند، ممکن است اقدام به لغو کردن فعالیت فیس بوک و اینستاگرام در این منطقه کند. به علاوه، مدیر بخش امور بین‌الملل متا یعنی نیک کلگ اعلام کرد که متوقف شدن فعالیت اینستاگرام و فیس بوک برای کاربرانی که از طریق تبلیغات و سایر سرویس‌های این دو شبکه مجازی به فعالیت‌های تجاری می‌پردازند، آسیب‌زا خواهد بود

شایان ذکر است که گزارش مالی هفته پیش متا حاکی از آن بود که سهام این شرکت در پی ریزش کاربران روزانه فیس بوک به طرز چشمگیری و تا حدود 25 درصد افت داشته است. درنتیجه، به نظر می‌رسد متا به دنبال راهی برای مذاکره با اتحادیه اروپات باشد چرا که متوقف کردن فعالیت‌ این شرکت در اروپا ممکن است باعث ضرر و زیانی زیادی شود. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)