خانهاخبار
گزارش مالی سونی خبر از افت فروش گوشی‌های این شرکت و مشکلات در تامین کنسول پلی استیشن 5 می‌دهد

گزارش مالی سونی خبر از افت فروش گوشی‌های این شرکت و مشکلات در تامین کنسول پلی استیشن 5 می‌دهد

شرکت سونی به تازگی گزارش مالی جدید خود را منتشر کرده و به نظر می‌رسد که بخش موبایل این شرکت، همچنان اوضاع خوبی نداشته و آنها برای تامین کنسول محبوب پلی استیشن 5 خود نیز همچنان با مشکل مواجه هستند.
۱۴۰۰/۱۱/۱۴

شرکت سونی به تازگی گزارش مالی مربوط به سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ خود را منتشر کرده است. در این گزارش، شاهد افزایش فروش سونی به میزان ۱۳ درصد و همچنین افزایش سود پیش از مالیات این شرکت به میزان ۳۲ درصد هستیم. دلیل این رشد، بیشتر مربوط به بخش سینمایی این شرکت یا همان سونی پیکچرز بوده که با موفقیت فیلم‌هایی چون Spiderman: No Way Home، Venom: Let There Be Carnage و اخذ لایسنس سر‌یال Seinfeld، به موفقیت‌های زیادی دست یافته است.

image

 

این شرکت اعلام کرده که آنها در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱، تنها ۳.۹ میلیون دستگاه کنسول پلی استیشن 5 فروخته‌اند که از میزان فروش این کنسول در تعطیلات سال ۲۰۲۰ و همچنین میزان فروش پیشبینی شده توسط آنها کمتر است. بخش موبایل این شرکت نیز مانند همیشه در حال ضرردهی بوده و میزان فروش آنها در ماه‌های اکتبر تا دسامبر کاهش یافته است.

در یک وب‌کست مربوط به تحلیل‌گران، آقای «هیروکی توتوکی» که مدیر مالی شرکت سونی است؛ به این اشاره کرد که کاربران استقبال بسیار زیادی از کنسول پلی استیشن 5 داشته و مایل به خرید آن هستند؛ اما این شرکت و همکارانش به دلیل کمبود جهانی چیپست‌ها، توان تامین قطعات لازم برای تولید این کنسول را ندارند. این شرکت ژاپنی، انتظار دارد که مشکلاتش تا پایان نیمه اول سال ۲۰۲۲ ادامه داشته باشند.

این بحران‌ها، موجب این شده تا سونی انتظار خود از تولید کنسول پلی استیشن 5 در سال مالی جاری را پایین آورده و پیشبینی این شرکت از تعداد دستگاه‌های تولید شده در این مدت، از ۱۴.۸ میلیون دستگاه به ۱۱.۵ میلیون دستگاه رسیده است.

image

 

شرکت سونی در حال حاضر کنسول پلی استیشن 5 را با هزینه بیشتری از قیمت فروش آن، تولید کرده و در واقع دارد روی آن ضرر می‌دهد. بخش سرگرمی این شرکت در حال حاضر این ضرر را با فروش بازی‌ها، بسته‌های الحاقی و محتوای دیگر دیجیتال جبران می‌کند.

نظر شما درباره اوضاع مالی سونی و آینده این شرکت چیست؟ آیا با توجه به مشکلات سونی در تولید کنسول پلی استیشن 5 که از محبوب‌ترین محصولات این شرکت محسوب می‌شود؛ شاهد ادامه استقبال کاربران از این کنسول خواهیم بود یا سونی نهایتا این بازار را نیز از دست می‌دهد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)