خانهاخبار
پرچمدار سری شیائومی ردمی K50 با چیپست اسنپدراگون 8 نسل اول زودتر از نسخه‌های دیگر روانه بازار خواهد شد

پرچمدار سری شیائومی ردمی K50 با چیپست اسنپدراگون 8 نسل اول زودتر از نسخه‌های دیگر روانه بازار خواهد شد

به نظر می‌رسد که شرکت شیائومی قصد دارد تا پرچمدار اصلی در بین سری ردمی K50 را که دارای چیپست اسنپدراگون 8 نسل اول است؛ زودتر از مدل‌های به همراه چپیست دیمنسیتی 9000 روانه بازار کند.
۱۴۰۰/۱۱/۱۲

حال که در آستانه ورود به سال نوی چینی هستیم؛ به نظر می‌رسد که شرکت شیائومی دیگر برای عرضه سری ردمی K50 به بازار آماده است. این سری از گوشی‌ها قرار است در ماه فوریه روانه بازار شده و چیپست‌های پرچمدار برندهایی چون کوالکام و مدیاتک را به همراه دارند. نکته جالب ماجرا، این است که همه مدل‌های این سری در کنار یکدیگر عرضه نشده و در ابتدا، شاهد عرضه پرچمدار این سری که دارای چیپست کوالکام اسنپدراگون 8 نسل اول است؛ خواهیم بود.

هنوز اطلاعات دقیقی در مورد اینکه کدام‌یک از مدل‌ها به همراه چه چیپستی عرضه می‌شوند وجود ندارد؛ اما می‌دانیم که این سری، شامل چهار گوشی بوده که نام آنها ردمی K50، K50 پرو، K50‌ پرو پلاس و K50 گیمینگ است.

image

 

در حال حاضر، باور اکثریت بر این است که دو گوشی پرو در این بین، چیپست‌های کوالکام را به همراه خواهند داشت. انتظار می‌رود که شیائومی، در ردمی K50 پرو پلاس از چیپست اسنپدراگون 8 نسل اول و در ردمی K50‌ پرو از اسنپدراگون 870 استفاده کند. البته، استفاده از چیپست اسنپدراگون 870 هنوز به طور رسمی تایید نشده است؛ اما با توجه به عرضه گوشی‌های K40 پرو و K40 پرو پلاس به همراه چیپست‌ اسنپدراگون 888، به نظر می‌رسد که احتمالا شاهد استفاده از چیپستی ضعیف‌تر در گوشی K50 پرو هستیم.

دو گوشی دیگر در این بین، قرار است چیپست‌های مدیاتک را به همراه داشته باشند. گوشی ردمی K50‌ گیمینگ، احتمالا از چیپست مدیاتک دیمنسیتی 9000 استفاده کرده که پیش از این نیز عملکرد مناسبی را در بنچمارک‌ها از خود نشان داده بود. این گوشی همچنین ممکن است نخستین گوشی عرضه شده به همراه دیمنسیتی 9000 باشد؛ البته شرکت‌هایی چون اوپو، ریلمی، ویوو و آنر نیز قصد استفاده از این چیپست را داشته و ممکن است گوشی‌های خود را زودتر از K50 گیمینگ روانه بازار کنند.

image

 

نسخه معمولی در این سری یا همان گوشی ردمی K50، احتمالا از یک چیپست مدیاتک استفاده خواهد کرد که پیش از آن، در شایعات آن را با نام دیمنسیتی 7000 یا 8000 دیده بودیم. بر خلاف دو چیپست اسنپدراگون 8 نسل اول و دیمنسیتی 9000، این چیپست با لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخته شده و فاقد هسته‌ای از نوع کورتکس X2 است؛ بنابراین از چهار هسته کورتکس A78، چهار هسته کورتکس A55 و پردازنده گرافیکی مالی G510 MC6 بهره خواهد برد.

در نوع خود جالب است که تفاوت‌های عملکرد چیپست جدید مدیاتک را با اسنپدراگون 870 قرار گرفته روی نسخه پرو مقایسه کنیم. با توجه به نام‌گذاری این سری، نسخه پرو احتمالا قدرتمند‌تر خواهد بود؛ اما در صورتی که مشخصات لو رفته از چیپست جدید دیمنسیتی را در نظر بگیریم، باید گفت که قدرت آن حداقل روی کاغذ از اسنپدراگون 870 بیشتر است.

سری شیائومی ردمی K50 قرار است به همراه رابط کاربری MIUI 13 روانه بازار شده و شاهد پشتیبانی از شارژ سریع ۵۰ واتی در نسخه معمولی و شارژ فوق سریع ۱۲۰ واتی در نسخه‌های پرو خواهیم بود. به گفته برخی شایعات، نسخه‌های پرو احتمالا دارای دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و دوربین کمکی با لنز پریسکوپی نیز خواهند بود. در سوی دیگر، گوشی K50 گیمینگ قرار است از دکمه‌های فیزیکی مخصوص گیمینگ روی فریم خود استفاده کرده و شیائومی همچنین قول استفاده از بهترین موتور بازخورد لرزشی خود در این گوشی را داده است. این گوشی احتمالا در برخی بازارها با نام پوکو F GT عرضه خواهد شد.

image

 

درباره مشخصات منتشر شده درباره سری شیائومی ردمی K50 چه می‌اندیشید؟ آیا با توجه به استفاده از چیپست‌هایی قدرتمند چون کوالکام اسنپدراگون 8 نسل اول و مدیاتک دیمنسیتی 9000، شاهد عرضه یک سری بسیار جذاب از سوی این برند خواهیم بود؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)