خانهاخبار
اپل همچنان برای تامین مک‌بوک پرو‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی با مشکلاتی روبرو است

اپل همچنان برای تامین مک‌بوک پرو‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی با مشکلاتی روبرو است

با وجودی که حدود سه ماه از عرضه سری جدید مک‌بوک پرو می‌گذرد؛ شرکت اپل همچنان برای تامین آنها با مشکل روبرو بوده و ارسال آنها به خریداران چند هفته به طول می‌انجامد.
۱۴۰۰/۱۱/۵

با وجودی که حدود سه ماه از معرفی نسل جدید مک‌بوک پرو‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی می‌گذرد؛ شرکت اپل همچنان در تامین آنها با مشکلاتی روبرو بوده و در بسیاری از کشور‌ها، این لپ‌تاپ‌ها با چند هفته تاخیر برای خریداران ارسال می‌شوند.

image

 

در کشور آمریکا، در صورتی که مدل ۱۴ اینچی مک‌بوک پرو با پردازنده M1 پرو را سفارش دهید، باید حدودا سه تا چهار هفته برای دریافت آن صبر کرده که حدودا تا اواسط ماه فوریه زمان خواهد برد. در سوی دیگر، اگر کاربران مدلی رده بالاتر با همین چیپست و یا چیپست قدرتمندتر M1 مکس را سفارش دهند؛ زمان انتظار آنها افزایش یافته و حداقل باید تا اوایل ماه مارس برای دریافت مک‌بوک خود صبر کنند.

اوضاع برای مدل‌های ۱۶ اینچی نیز چندان جالب نیست. در صورت سفارش مک‌بوک پرو‌های ۱۶ اینچی، باید حداقل پنج تا شش هفته برای دریافت آنها انتظار کشیده و در مدل‌های رده بالاتر نیز شاهد تاریخ عرضه احتمالی بین اواخر ماه فوریه یا اوایل ماه مارس هستیم. در کشور‌های انگلستان و کانادا، ارسال رده بالاترین مدل مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی برای کاربران توسط فروشگاه آنلاین اپل، بین پنج تا هشت هفته زمان خواهد برد.

image

 

دلایل بسیاری برای تاخیر در ارسال سری جدید مک‌بوک‌ها برای کاربران وجود دارد. شرکت اپل نیز مانند سایرین، در این مدت درگیر مسئله کمبود جهانی چیپست‌ها بوده که در سه ماهه گذشته، حدود ۶ میلیارد دلار ضرر برای آنها به همراه داشت. محدودیت‌های مربوط به پاندمی ویروس کرونا نیز به تولید این دستگاه‌ها لطمه وارد کرده و همچنین با توجه به تغییرات صورت گرفته در این سری جدید، تقاضا برای آنها نیز بسیار بالا است.

اپل در سری جدید مک‌بوک پرو، به درخواست کاربران پورت‌های بیشتری را به این محصول آورده و حالا شاهد پورت HDMI، مگ‌سیف و درگاه کارت‌های حافظه SD هستیم. این امر، مسلما کار را برای کاربران این لپ‌تاپ‌ها که در نسل گذشته تنها پورت‌های USB-C را در اختیار داشتند؛ آسان‌تر می‌کند. اپل همچنین با بازطراحی سری مک‌بوک پرو، آنها را کمی ضخیم‌تر و سنگین‌تر کرده تا چیپست‌های قدرتمند M1 پرو و M1 مکس را درون خود جا دهند.

image

 

شرکت اپل قرار است در این هفته، گزارش مالی جدید خود را نیز منتشر کرده که اطلاعاتی را درباره فروش سری آیفون 13، ایرپادز 3، مک‌بوک پرو‌های جدید و دیگر محصولات معرفی شده توسط این شرکت در پاییز امسال را به همراه خواهد داشت.

درباره مشکلات اپل برای عرضه سری جدید مک‌بوک پرو‌ها چه می‌اندیشید؟ آیا کوپرتینویی‌ها می‌توانند به مشکلات خود غلبه کرده و هرچه زودتر، این دستگاه‌ها را به دست مشتریان خود برسانند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)