خانهاخبار
سامسونگ خودش اولین تبلت ناچ‌دارش را لو داد

سامسونگ خودش اولین تبلت ناچ‌دارش را لو داد

گلکسی تب اس 8 الترا برای اولین بار در سایت سامسونگ دیده شد تا وجود ناچ در نمایشگر این تبلت تایید شود.
۱۴۰۰/۱۰/۲۹

باور کنید یا نه، سامسونگ واقعا دارد تبلتی می‌سازد که به جای نمایشگر حفره‌دار، از ناچ در بالای نمایشگر برخوردار است. این تبلت حالا در تصویری که در وب‌سایت سامسونگ در بخش پشتیبانی قرار گرفته، تایید شده است. در این عکس که در زیر می‌بینید، یک گوشی سامسونگ در کنار یک تبلت سامسونگ قرار گرفته که تبلت مورد نظر هنوز معرفی نشده است. طنز وجود بریدگی یا ناچ در نمایشگر تبلت سامسونگ، این است که این شرکت وقتی آیفون X به بازار معرفی شد، با تبلیغ‌های تلویزیونی به تمسخر طراحی ناچ آیفون پرداخت و حالا خودش چند سال بعد، یک بریدگی شبه آیفون برای تبلت جدیدش در نظر گرفته است. این تبلت، درواقع همان گلکسی تب اس 8 الترا است که پیش از این خبرهای زیادی از آن شنیده بودیم اما هنوز معرفی نشده است.

اولین بار تصویر این تبلت در ماه اکتبر سال گذشته بود که لو رفت و پس از آن چندین و چند بار دیگر هم تصاویر این تبلت به بیرون درز کرد ولی عکس زیر، اولین عکسی است که سامسونگ خودش به اشتباه منتشر کرده است. اگر مشخصاتی که در مورد تبلت شنیده‌ایم درست باشد، این محصول با نمایشگر ۱۴٫۶ اینچی OLED همراه خواهد بود که نرخ تجدید ۱۲۰ هرتزی نیز دارد. رزولوشن این پنل هم ۲۹۶۰×۱۸۴۸ اعلام شده است. در ناچ یا بریدگی بالای این نمایشگر هم گویا دو دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی قرار می‌گیرد که هنوز مشخص نیست دوربین سلفی دوم برای چی آن‌جا است و چه کاربردی خواهد داشت.

شاید دوربین دوم سلفی لنز التراواید داشته باشد اما اگرهم اینچنین باشد، اپل با دوربین‌های سلفی التراواید در آیپدهای جدید، ثابت کرده که یک دوربین سلفی التراواید برای تبلت‌ها می‌تواند کافی باشد. از این مورد که بگذریم، این تبلت با پردازنده جدید اسنپدراگون 8 نسل یک همراه خواهد بود. باتری این محصول هم ۱۱٫۲۰۰ میلی‌آمپری است و رم و حافظه داخلی تبلت در بالاترین کانفیگ، به ترتیب ۱۶ و ۵۱۲ گیگابایتی خواهند بود. پشتیبانی از S Pen هم طبیعتا در این تبلت حاضر خواهد بود و مدل‌های سلولار هم طبیعتا از 5G پشتیبانی خواهند کرد. در بخش پشتی این تبلت نیز گفته شده که دو دوربین ۱۳ و ۶ مگاپیکسلی قرار می‌گیرد که دوربین دوم، الترا واید خواهد بود.

گلکسی تب اس 8 الترا قرار است بهترین تبلت از خانواده شلوغ تب اس 8 باشد. در این خانواده سه تبلت حضور دارد (تب اس 8 معمولی و تب اس 8 پلاس) که همه آن‌ها با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل یک و پشتیبانی از S Pen همراه خواهند بود. مدل پلاس نمایشگر ۱۲٫۷ اینچی OLED و باتری ۱۰٫۰۹۰ میلی‌آمپری خواهد داشت در صورتی که مدل معمولی این تبلت‌ها، نمایشگر ۱۱ اینچی LCD و باتری ۸٫۰۰۰ میلی‌آمپری دارد.

هنوز هیچ حرف رسمی از اینکه این سه تبلت کی به بازار معرفی می‌شوند وجود ندارد اما از آن‌جایی که خانواده گلکسی اس 22 قرار است در ۱۹ بهمن ماه معرفی شوند، دور از ذهن نیست که این تبلت‌ها هم کنار همین گوشی‌ها به بازار معرفی و عرضه شوند. شما در مورد تبلت‌های جدید سامسونگ چه فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)