خانهاخبار
شایعه: اپل با عرضه مک پرو جدید در سه‌ماهه چهارم امسال پروژه انتقال به اپل سیلیکون را تکمیل خواهد کرد

شایعه: اپل با عرضه مک پرو جدید در سه‌ماهه چهارم امسال پروژه انتقال به اپل سیلیکون را تکمیل خواهد کرد

به نظر می‌رسد سال 2022 پروژه اپل سیلیکون به سرانجام خواهد رسید و تمام دستگاه‌های این شرکت با تراشه اختصاصی عرضه خواهد شد
۱۴۰۰/۱۰/۲۹

مک پرو اپل علی رغم این که سال پیش بروزرسانی سخت‌افزاری پردازنده گرافیکی را دریافت کرد، از سال 2019 تا به امروز این محصولات دچار تغییر و تحولات زیادی نشده‌اند و با همان کانفیگ سخت‌افزاری سابق عرضه می‌شوند. در واقع، مک پرو اپل از جمله آخرین محصولات اپل است که هنوز نسخه مجهز به تراشه سری M آن عرضه نشده است. حالا امروز افشاگر برجسته دنیای فناوری، DylanDKT، اعلام کرد که به احتمال زیاد مک پرو در سه‌ماهه چهارم سال 2022 با تراشه سری M روانه بازار خواهد شد.

به علاوه، این افشاگر اذعان داشت که تراشه به کار رفته در مک پرو قوی‌تر از تراشه M1 مکس خواهد بود. در همین راستا، حدود دو ماه پیش بود که اخباری غیر رسمی منتشر شد مبنی بر این که مک پرو 2022 با تراشه دوگانه M1 مکس عرضه خواهد شد.

image

 

 همچنین DylanDKT اعلام کرد که تراشه مک پرو به احتمال زیاد همان تراشه M1 مکس با سخت‌افزار مکمل است که از چهل هسته CPU و پردازنده گرافیکی 128 هسته‌ای تشکیل خواهد شد. این در حالی است که تراشه M1 مکس به کار رفته در مک بوک پرو 14 و 16 اینچی از 10 هسته پردازشی و پردازنده گرافیکی 32 هسته‌ای بهره می‌برد.

شایان ذکر است که تراشه به کار رفته در مک پرو به احتمال زیاد نسخه‌ای از تراشه M2 نخواهد بود و تراشه M2 با معماری جدیدی معرفی خواهد شد که از توان پردازشی خوبی بهره می‌برد.

image

 

همچنین به نظر می‌رسد نسخه تراشه اینتل مک مینی و آی‌مک به زودی توقف تولید شوند و سپس از پشتیبانی اپل خارج شوند. در همین راستا، این افشاگر اعلام کرده است که آی‌مک پرو جدید به زودی عرضه خواهد شد و مجهز به تراشه M1 مکس خواهد بود.

image

 

جدا از دستگاه‌های دسکتاپی اپل، شایعه شده است که در نیمه دوم سال جاری جدیدترین محصولات اپل مجهز به تراشه M2 معرفی و رونمایی خواهند شد. از جمله این محصولات می‌توان به مک بوک پرو 13 اینچی با تراشه M2 و مک بوک ایر با تراشه M2 نام برد که با افزایش قیمت محسوسی نیز همراه خواهد بود.

در نهایت باید اشاره کرد به نظر می‌رسد سال 2022 سالی خواهد بود که فرآیند انتقالی محصولات اپل به اپل سیلیکون کامل خواهد شد و در آینده‌ای نزدیک شاهد اکوسیستم تمام اختصاصی اپل خواهیم بود. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

A

۱۴۰۰/۱۰/۳۰
خودتم میفهمی چی میگی اول خبرت؟!