خانهاخبار
اینستاگرام در حال آزمایش قابلیتی است که استوری‌ها را به صورت عمودی نمایش می‌دهد

اینستاگرام در حال آزمایش قابلیتی است که استوری‌ها را به صورت عمودی نمایش می‌دهد

جدیدترین قابلیت شبکه اجتماعی محبوب این روزها به زودی برای همه کاربران فعال خواهد شد.
۱۴۰۰/۱۰/۲۵

فوریه سال 2021 میلای بود که اینستاگرام اعلام کرد در حال توسعه قابلیتی است که براساس آن، استوری‌های کاربران در این شبکه اجتماعی به صورت عمودی قابل کنترل خواهد بود و با اسکرول به بالا و پایین می‌توان استوری‌های دیگر کاربران را مشاهده کرد.

image

 

از آن زمان تا به امروز استوری‌ها در اینستاگرام تنها به صورت سنتی و افقی قابل مشاهده و کنترل بودند اما امروز خبری منتشر شد که براساس آن، اینستاگرام این قابلیت را برای برخی از کاربران در ترکیه و برزیل در دسترس قرار داده است. در نتیجه، به نظر می‌رسد اینستاگرام در حال آزمایش این قابلیت در محیط کاربری واقعی است تا معایب آن مشخص شود.

کنترل کردن استوری‌ها به صورت عمودی قبلا تیز در شبکه‌های اجتماعی دیگری مانند تیک تاک (TicTok) نیز به کار رفته است و به نظر می‌رسد اینستاگرام با عرضه این قابلیت سعی دارد فاصله خود را با رقبا کمتر کند. همچنین اسکرول استوری‌ها یه صورت عمودی مشابه کنترل محتوای ریلز (Reels) است.

image

 

حالا براساس این قابلیت، برای مشاهده استوری‌های کاربران مختلف باید به صورت عمودی به بالا و پایین اسکرول کرد ولی برای مشاهده استوری‌های یک کاربر، تنها باید به طرفین سوآیپ کرد که به نظر کنترل استوری‌ها را آسان خواهد کرد.

در نهایت باید اشاره کرد که هنوز به طور قطع مشخص نیست که این قابلیت چه زمانی برای همه کاربران عرضه می‌شود. همچنین حتی ممکن است که اینستاگرام تنها در حال حاضر در حال آزمون و خطا این قابلیت است و بعدا درباره عرضه عمومی آن تصمیم‌گیری کند.  

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Parsa

۱۴۰۰/۱۰/۲۵
چطور میشه ریپلای کردن رو تو دایرکت فعال کرد؟ حساب اینستام هم به فیسبوک وصله ولی این ویژگی رو اکانت من فعال نیست چجوری فعال میشه؟