خانهاخبار
تصاویر جدیدی از طراحی پانچ هول نمایشگر آیفون 14 پرو منتشر شد

تصاویر جدیدی از طراحی پانچ هول نمایشگر آیفون 14 پرو منتشر شد

به تازگی شاهد لو رفتن دو عکس مربوط به طراحی پانچ هول نمایشگر آیفون 14 پرو هستیم که نشانگر استفاده از یک حفره بیضی-شکل در این گوشی است.
۱۴۰۰/۱۰/۲۰

مدتی است که خبرهایی مبنی بر عرضه نسل بعدی گوشی‌های آیفون به همراه نمایشگر‌های حفره دار می‌شنویم و به نظر می‌رسد که شرکت اپل سرانجام قصد دارد تا راه بسیاری از برند‌های تولید کننده گوشی‌های اندرویدی را پیش بگیرد. مدل‌های آیفون 14 پرو و پرو مکس احتمالا از پانچ هول نمایشگر استفاده می‌کنند که دوربین سلفی و سخت افزار مربوط به فیس آیدی در آن قرار دارد.

چند روز پیش، خبر مشابهی را از یک منبع متفاوت نیز شنیده بودیم و حالا، یک افشاگر عکسی را که به ادعای وی مربوط به پنل آیفون 14 پرو مکس بوده، منتشر کرده است. در شایعات پیشین، شنیده می‌شد که اپل قصد دارد از یک پانچ هول بزرگ و کپسولی-شکل در این گوشی استفاده کند تا فضای لازم برای سخت افزار فیس آیدی را تامین کند.

image

شایعاتی نیز مبنی بر این وجود داشت که اپل قصد دارد از یک پانچ هول دایره‌ای و یک پانچ هول کپسولی-شکل در کنار یکدیگر استفاده کند که به ترتیب دوربین سلفی گوشی و سخت افزار فیس آیدی را در خود جا داده‌اند. حال با توجه به انتشار این عکس، مشخص شده که اپل قصد استفاده از یک پانچ هول بیضی-شکل را دارد که همانند سری گلکسی اس 10 سامسونگ، دوربین سلفی را درون خود جا داده و یک پانچ هول دایره‌ای شکل در سمت راست آن نیز، محل قرار گرفتن سخت افزار فیس آیدی است.

نکته جالب در طراحی این پانچ‌ هول‌ها این است که بخش دایره‌ای شکل، دارای حالتی شفاف (همانند آنچه در گلکسی زد فولد 3 شاهد آن بودیم) است و در هنگامی که کاربر نمایشگر گوشی را مشاهده می‌کند؛ تنها پانچ هول بیضی-شکل قابل رویت است. همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم، پانچ هول بیضی-شکل، دوربین سلفی را درون خود جا داده و با توجه به اینکه تکنولوژی دوربین‌های سلفی زیر نمایشگر هنوز در مراحل اولیه است؛ این تصمیم از سوی اپل حرکت صحیحی به نظر می‌رسد.

image

این منبع همچنین ادعا می‌کند که اپل در همه مدل‌های سری آیفون 14، از دوربین‌های سلفی جدیدی استفاده کرده که زاویه دید بیشتر و سنسورهای بزرگ‌تری نسبت به سری آیفون 13 دارند و عملکرد آنها از لحاظ زاویه دید، دوربین‌های التراواید را تداعی می‌کند. گوشی‌های آیفون 14 و آیفون 14 مکس که نسخه‌های معمولی در این سری به حساب می‌آیند؛ همچنان از ناچ در بالای نمایشگر خود بهره می‌برند. البته گفته می‌شود که ناچ این محصولات کمی کوچک‌تر شده است.

مسلما استفاده از سنسوری با زاویه دید بالا برای دوربین سلفی، به کاربران کمک می‌کند تا افراد بیشتری را درون فریم سلفی‌های خود جا دهند. اما هنوز درباره دقت و نحوه عملکرد فیس آیدی جدید چیزی نمی‌دانیم و هنوز مشخص نیست که کدام‌یک از بخش‌های آن درون ناچ بیضی-شکل و کدام‌یک از آنها زیر نمایشگر قرار دارند.

image

بسیاری از کاربران امیدوار بودند که اپل در نسل بعدی آیفون‌های خود، سنسور‌های تاچ آیدی و فیس آیدی را به طور همزمان قرار دهد تا گزینه‌های بیشتری برای آنلاک کردن گوشی را در اختیار داشته باشند. اما به نظر می‌رسد که اپل چنین قصدی ندارد و شواهدی از حضور یک سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر در این گوشی‌ها به چشم نمی‌خورد. به گفته این منبع، شاید اپل در نسل‌های بعدی دو گزینه امنیت بیومتریک را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

به هر حال، می‌توان از انتشار این عکس‌ها و شایعات به این نتیجه رسید که احتمالا در آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس، شاهد فاصله گرفتن اپل از طراحی ناچ-محور هستیم که برای نخستین بار در گوشی آیفون X مورد استفاده قرار گرفت.

image
مشخصا، تنها مدل‌های رده بالای سری آیفون 14 به همراه نمایشگر پانچ هول روانه بازار می‌شوند و با توجه به شهرت اپل به عنوان یک شرکت لوکس، احتمالا کاربران همانند سابق استقبال بسیار زیادی از این مدل‌ها خواهند کرد. درباره این عکس‌ها و احتمال استفاده اپل از نمایشگر‌های پانچ هول چه می‌اندیشید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)